Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin turistirysä jossa kävit

Vierailija
27.05.2025 |

Oma kokemukseni oli Rooman Colosseum. Aivan täynnä tunkevia turisteja kylki kyljessä. 20 minuuttia riitti. 

Kommentit (456)

Vierailija
241/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi, ei hetkenkään rauhaa saanut katuhuijareilta ja kerjäläisiltä. En ole kokenut vastaavaa edes aidosti köyhissä kehitysmaissa.

Vierailija
242/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolanka, voi sitä ihmis vilinää.

Älähän,  kun etelän massat pakenee sietämätöntä kuumuutta niin rauha on mennyttä.  Keksivät että täällä voi asua vaikka teltassa jokamiehen oikeudella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi, ei hetkenkään rauhaa saanut katuhuijareilta ja kerjäläisiltä. En ole kokenut vastaavaa edes aidosti köyhissä kehitysmaissa.

Jaa. Mistä maata mahdat puhua? Esimerkiksi Intiassa ihan isoissa kaupungeissakin saatetaan piirittää, ja pois et pääse, jos ei seteleitä ala löytyä. Itketään ja huudetaan, roikutaan vaatteissa. Jos löytyy tukko seteleitä ja jakelet niitä pikkurahoja, antavat tietä. Siellä ei aita edes poliisi. Seisovat kauempana ja kääntävät päänsä pois. Vielä en ole kokeillut poliisin lahjontaa, jos se auttaisi. Muutoin olen viehättynyt, esimerkiksi maaseudulla on aivan ihania ihmisiä ja miellyttävää. Kaupungit ovat hyvin saastuneita, ruuasta sairastuu ja kerjäläiset piirittävät. 

Toinen paikka, jossa kerjäläisiä oli paljon Senegalin pääkaupungissa Dakarissa. Siellä enemmistö oli lapsia, jopa ihan pieniä. Monella oli peltipurkki mukanaan. Käsiksi käytiin, jos ei ollut antaa rahaa. Se on ollut paikka, jossa itkin hotellissa illalla. Kaikki se köyhyys, ja kun lapset pakotetaan kerjäämään koko päiväksi. Työttömyysluvut ovat hirvittävät, minkä takia ainakin silloin kun me vietimme siellä lomaa, varoiteltiin varkaista. Kun ei ole työttömyysturvasta tietoakaan, ihmiset sortuvat kauheisiin tekoihin. Yhtenä päivänä oltiin retkellä, mukana oli aseistautuneet vartijat. He sanoivat, että kaikki kerjäläiset eivät ole hyviä ihmisiä. Ymmärsin asian niin, että jopa hengenvaara, ryöstötilanteessa. 

Todellakaan Pariisissa ei ole tuollaista, olen kuitenkin lähemmäs 10 kertaa käynyt, eikä ole kukaan piirittänyt, käynyt käsiksi, ja muutenkin on päästetty menemään ohi 

Vierailija
244/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just Eiffeliin pääsyä odottamassa kun poliisit tulivat ja hajoittivat kaupustelijat. Niin vain luikkivat pakoon "merkkilaukkujen" ym.myyjät. Juu, ei ole pahimmasta päästä ollenkaan. 

Vierailija
245/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin just Eiffeliin pääsyä odottamassa kun poliisit tulivat ja hajoittivat kaupustelijat. Niin vain luikkivat pakoon "merkkilaukkujen" ym.myyjät. Juu, ei ole pahimmasta päästä ollenkaan. 

ihan normaalia meininkiä siellä on. Perähikiällä ei varmaan ole sellaista, mutta kun vähän enemmän matkustelee, näkee jotain paljon rajumpaa. Se on jännä, miten niillä on aina mielipide, jotka ovat 5 kertaa kotimaasta pohjoismaita pidemmälle poistuneet. 

Vierailija
246/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon "kulttyrellejä" ihmisiä, jotka käyvät lomillaan vaan museoissa ja katsomassa historiallisia nähtävyyksiä.

Todellisuudessa maataan aurinkotuoleilla ja juodaan drinkkejä ja syödään roskaruokaa!

Pari kertaa olen ollut aurinkolomalla lasten toiveesta. Ja sitä ennen nuorena. Mutta viimeisimmät 30 reissua ovat olleet kaupunkilomia ja kultuuripaikoissa ja museoissa kiertelyä. Ja hyvissä ruokapaikoussa istuskelua Sama koko tuttavapiirissä. Nyt täytynee taas lastenlasten kanssa lähteä rantapaikkaan.

Enkä muuten ole ainoa. Koko tuttavapiirini harrastaa samaa. Joten puhu vasn itsestäsi 

Melkoinen sankarimatkailija, kun käy rantalomilla, eikä koskaan istu aurinkotuolissa. Itse käyn kerran tai pari vuodessa nimenomaan aurinkolomalla ottamassa aurinkoa ja nauttimassa lämmöstä. Joskus taas käyn matkoilla, joiden päätarkoitus on museot, joku rakennus, keikka tai muu kulttuuri. Eivät kyllä mitenkään sulje toisiaan pois, eikä rantalomakohde mitenkään välttämättä ole epämiellyttävä rysä, ihan päinvastoin. Jos paikasta löytyy hyviä ravintoloita, hyvä ranta ja kauniita maisemia, ihan sama onko siellä muitakin turisteja vai ei. En minä sinne paikallisten kanssa seurustelemaan mene.

Vierailija
247/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Split Kroatiassa on melko lailla turisteille tehty rysä. Eihän siellä paikallisia asu, mutta hinnat ovatkin jotain ihan muuta kuin Kroatiassa kaikkialla muualla. Keinotekoinen keskusta, jossa turistihinnat. Jos lounas maksaa 25 euroa, jotain on pahasti pielessä. Illallisella pahaa ruokaa myös trendikkäissä muotiravintoloissa. Tarjoilijat töykeitä, paitsi jos löytyy kymmeniä euroja tippiä, sitten kyllä kumarrellaan. Veneristeilyt rahastusta. Kulkee pitkin rannikkoa tunnin, pysähtyy tunniksi ja kulkee takaisin tunnin. Ihan perusturistiristeily. Jos et ole ostanut ylihintaista lounasta, kielletään tuomasta omia eväitä. Huom, ja he saavat tuoda vapaasti, jotka ovat maksaneet sen törkeän tutistikiskontahinnan huonolaatuisesta lounaasta. Kiitos mutta mieluummin risteillen vaikka Runeberg-laivalla Helsingistä Porvooseen, vietän kivan päivän Porvoossa missä haluan, ostan mitä haluan ja palaan illalla Helsinkiin, tulee halvemmaksi eikä ole vedätetty tai ei-toivottu olo.

Vierailija
248/456 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin turistirysä, jossa olen ollut, on valitettavasti kotikaupunkini Rovaniemi talvisesonkina. Olen käynyt esimerkiksi Dubrovnikissa ja Reykjavikissa mutta ne olivat lastenleikkiä verrattuna Rovaniemen jouluryysikseen. Olen alkanut inhota tätä massaturismia niin paljon, että olen osaltani jättänyt ulkomaanmatkat väliin. Kun näkee, mitä se paikallisille aiheuttaa, niin ei kiitos enää.

Vierailija
249/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Louvre, Pariisi. Pitkinä ihmisinä nähtiin kyllä Mona Lisa japanilaislaumojen takaa.

Ihan kuin siinä jotain näkemistä olisi ollut:)

Lyhyenä ihmisenä jonotin siihen Mona Lisan eteen ja totesin, että onpa se pieni ja likaisen lasin takana.

Vierailija
250/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia heinäkuussa, hyvä että sekaan mahtui.

Vierailija
251/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabonissa yllätti turistikrääsäkauppojen määrä. Toki oli turistejakin, vaikka matka-aika oli maaliskuu. Jotenkin olin kuvitellut,että se olisi ihan normaali suurkaupunki. Yleensä välttelen pääkaupunkeja ja Lissabon oli hyvä muistutus, miksi niin kannattaa tehdä.

Ymmärrän kyllä, että pientähän tuo oli oikeisiin rysiin verrattuna, mutta niihin en ole onneksi joutunut menemäänkään.

Vierailija
252/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubrovnik, Split

Vierailija
253/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin -80 luvun lopulla  Pariisissa, olimme ryhmänä niin lähestyi 4 lapsen ryhmä, oppaamme huusi varokaa varkaita, lapset huusi varkaita varkaita, jatkoivat matkoihinsa. Kerjäläisiä oli katujen kulmilla istumassa.

Vierailija
254/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubrovnik, Split

Duprovnik myös

Vierailija
255/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan normaalia meininkiä siellä on. Perähikiällä ei varmaan ole sellaista, mutta kun vähän enemmän matkustelee, näkee jotain paljon rajumpaa. Se on jännä, miten niillä on aina mielipide, jotka ovat 5 kertaa kotimaasta pohjoismaita pidemmälle poistuneet. 

Miksi kirjoitat perähikiällä, kun voisit kirjoittaa ihan vaan suomessa tai pohjoismaissa? Onko sulla joku alemmuuskompleksi kun pidät pohjoismaita perähikiänä?

Vierailija
256/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingles Kanarialla, eihän se tosin olekaan mitään muuta kuin tehty turisteille, eli se pitää kestää jos sinne menee. 

Vierailija
257/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lofootit heinäkuussa

Vierailija
258/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurin kyläkauppa, voi luoja mikä turistirysä. Muovinen "palatsi" keskellä ei mitään ja karavaanareiden bajamaja-alue kruunaa kokonaisuuden. Ei koskaan enää, kerta riitti. 

Suomenlinna kesällä,  paikalliset asukkaat aivan kypsiä jonossa käveleviin turisteihin jotka tunkevat pihoille tai kurkkivat ikkunoista kieltokylteistä välittämättä. Ja suurin osa näistä idiootti turisteista ihan suomalaisia. 

Lähes kaikki kotimaiset leirintäalueet kesäisin. Kakaroille,ei mitään käytöstapoja ja ylipainoiset vanhemmat tissuttelevat aamusta iltaan. Vaunut/autot lähes kiinni toisissaan ja Iskelmäradio raikaa. V... kun on kivaa.  

Vierailija
259/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon "kulttyrellejä" ihmisiä, jotka käyvät lomillaan vaan museoissa ja katsomassa historiallisia nähtävyyksiä.

Todellisuudessa maataan aurinkotuoleilla ja juodaan drinkkejä ja syödään roskaruokaa!

Pari kertaa olen ollut aurinkolomalla lasten toiveesta. Ja sitä ennen nuorena. Mutta viimeisimmät 30 reissua ovat olleet kaupunkilomia ja kultuuripaikoissa ja museoissa kiertelyä. Ja hyvissä ruokapaikoussa istuskelua Sama koko tuttavapiirissä. Nyt täytynee taas lastenlasten kanssa lähteä rantapaikkaan.

Enkä muuten ole ainoa. Koko tuttavapiirini harrastaa samaa. Joten puhu vasn itsestäsi 

Melkoinen sankarimatkailija, kun käy rantalomilla, eikä koskaan istu aurinkotuolissa. Itse käyn kerran tai pari vuodessa nimenomaan aurinkolomalla ottamassa aurinkoa ja nauttimassa lämmös

Itse käyn ns rantalomakohteissa mutta ei ole mitään kiinnostusta löhöillä rannalla tai käydä meressä uimassa. Hyvää rantabulevardia voin kävellä 10km päivässä mutta en mene koskaan rannalle makaamaan.  Ei vaan kiinnosta. 

Vierailija
260/456 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flåmin kylä Norjassa, Sognevuonon pohjukassa. Uskomattoman paljon ihmisiä, varsinkin jos sattui olemaan iso laiva siellä. Rikkaat turistit tungeksivat pienessä kylässä ja täyttivät kaikki putiikit.