Täytän tänä vuonna 55 vuotta. Olen tajunnut kuinka nopeasti tämä elämä alkaa hiipua
Hirveä ikäkriisi ja ahdistus. Olen päättänyt, että enää en ajattele kuin etupäässävvain omaa etuani. Työnantajan perse...een nuoleminen saa nyt loppua. Samoin viisveisaan kaikista "neuvojen jakelijoista". Pyhitän lopun elämäni vain itselle, vanhemmilleni ja ehkä jollekkin salarakkaalle. Minulle on turha tulla enää sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin. En välitä hevon hel...ettiä.
Kommentit (72)
Sun elämä mihinkää oo hiipumassa, oot 55v!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa löytää Jeesus ennen loppua.
Ihan päinvastaista tässä haetaan.
Epäilemättä, kun nainen on. Naisella ymmärrys on kovin vaikeaa.
Täyttä elämää niin kauan kuin henki pihisee eikä sairastu vakavasti. 60+ nuori
Itsekin olen jättänyt hetki sitten taakseni elämäni ankeuttajat. Jäi pitkäaikainen miesystävä, joka ilmeisesti kuvittelin, että kuuntelen hänen valitustaan ja pesen jälkiä lopun elämäni. Hän sanoi minulle, että ei tässä vaiheessa enää kannata erota... Samoin jäi naiskaveri, joka oli itsekäs kus..pää. En ala enää kenenkään palvelijaksi.
N.53
Eli olin oikeassa ettei kannata raataa töissä T. Nuori
Vierailija kirjoitti:
Jos kuolisin nyt, niin oikeastaan en ole tehnyt tai saavuttanut yhtään mitään. Hukkaan heitettyä aikaa. Hauskaakaan ei ole ollut. Olen aina ajatellut mitä muut ajattelee.
N.57
Vielä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuolisin nyt, niin oikeastaan en ole tehnyt tai saavuttanut yhtään mitään. Hukkaan heitettyä aikaa. Hauskaakaan ei ole ollut. Olen aina ajatellut mitä muut ajattelee.
N.57
Tämä! Tytöt kasvatetaan olemaan kilttejä ja ajattelemaan AINA muita. Viiskymppisenä vihdoin naiset ajattelevat itseään ja huomaavat, että elämä on valunut hukkaan muita miellyttäessä. Elämä vain katosi.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.57
Tämä! Tytöt kasvatetaan olemaan kilttejä ja ajattelemaan AINA muita. Viiskymppisenä vihdoin naiset ajattelevat itseään ja huomaavat, että elämä on valunut hukkaan muita miellyttäessä. Elämä vain katosi.
N58
En minä ainakaan ketään miellytä, olen räväkkä nuori nainen.
Onneksi minä elin kivan nuoren aikuisen elämän. Nyt yli 50-v. elän yhä "pitäisi" elämää, ja enemmän kuin ennen. Pitää käydä kuntosalilla, pitää käydä kävelyllä, pitää, pitää, pitää. Suvussa on varhaista dementiaa, ja elämän sisältö on nyt dementian ennaltaehkäisyssä.
Vierailija kirjoitti:
Eli olin oikeassa ettei kannata raataa töissä T. Nuori
Kannattaa. Persaukisena se vanheneminenkin on miljoona kertaa hirveämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onx sulla salarakas?
Ei vielä. Toivottavasti kohta.
Ap.
On tosi väärin olla salasuhteessa. Oli itse varattu tai vaikka olis sinkku. Toivottavasti jäät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.57
N58
Ei mua ainakaan ole noin kasvatettu. Olen syntynyt 1970-luvulla.
Mulla iski kans hirveä kriisi, kun täytin 50 äskettäin. Elämän loppusuoralla tässä mennään. Mitä tässä enää on saavutettavana, ei mitään, krempat lisääntyy päivä päivältä. Omat vanhemmat alkaa olla pelistä pois. Omat lapset 3-kymppisiä parin vuoden päästä. Itse on next in line menossa multiin. Helvetin masentavaa. Olen eronnut ja yksin. Kuka enää huolii enkä itsekään jaksa enää vieraita ihmisiä elämääni. Aikaa ei voi pysäyttää. Kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla iski kans hirveä kriisi, kun täytin 50 äskettäin. Elämän loppusuoralla tässä mennään. Mitä tässä enää on saavutettavana, ei mitään, krempat lisääntyy päivä päivältä. Omat vanhemmat alkaa olla pelistä pois. Omat lapset 3-kymppisiä parin vuoden päästä. Itse on next in line menossa multiin. Helvetin masentavaa. Olen eronnut ja yksin. Kuka enää huolii enkä itsekään jaksa enää vieraita ihmisiä elämääni. Aikaa ei voi pysäyttää. Kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Sulla on vääränlainen ajatusmaailma, ei ihmisen kuulu saavuttaa mitään. Siksi sä et ole kiitollinen pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N.57
N58
Vähän luonnekysymys myös. Kyllä minuakin _yritettiin_ kasvattaa kiltiksi, mutta eihän siitä mitään tullut.
Riivinrauta52
Tavallaan se on osa eksitentiaalikriisiä, kun tajuaa, ettei omalla elämällä ole merkitystä kovin monellekaan. Teki niin tai näin. Se on tavallaan surullista ja tavallaan vapauttavaa. Tajuaa, että vaikka tänään kuolisi, maailma jatkaisi pyörimistään, samat tyypit ulkoiluttaisi koiraansa tuossa kadulla, kaupassa ihmiset työntäisi kärryjään ja valtaosa ei ole koskaan edes kuullut susta. Ja jos kuulevat, niin älähtävät jotain empaattista ja se siitä. Oikeasti niitä ihmisiä, joille elämälläsi on aidosti iso merkitys on pieni kourallinen. Niitä, jotka muistaisivat ja kaipaavat vielä vuosien päästä.
Ei minua kasvatettu kiltiksi, sain olla vilkas poikatyttö. Koulukiusaaminen minut alisti ja teki lattianraossa kyyristelevän raukan. Sama tyyli työelämässäkin kunnes kasvatin selkärangan ja näytin ettei mun silmille hypitä. Nyt sitten olen aikamoinen kusipää. Parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
N.57
Lopussa, Jumala on hyväksynyt meidät vaikka olisimme kontanneet maaliin asti. Jumala on hyväksynyt meidät jo kontatessamme. Jumala ei koskaan vaatinutkaan saavutuksia.
Välillä sitä on miettinyt onko tehnyt väärin kun ei ole mennyt perinteisen kaavan mukaan ja hankkinut omaisuutta eikä lapsia. Mutta tässä viidenkympin täytyttyä olen käynyt elämääni läpi ja olen kyllä hiton tyytyväinen siihen miten olen elänyt. Olen tehnyt mitä olen halunnut, opiskellut mielenkiintoista alaa, tehnyt merkityksellistä työtä, rakentanut hienoja ihmissuhteita, paneutunut vaativaan harrastukseen, nauttinut rakkaudesta, haastanut itseäni, pitänyt huolta fyysisestä kunnosta, matkustellut ja pitänyt hauskaa! Enkä tunne että se olisi vielä ollenkaan lopussa. Jatkan samaa vielä jonkun 20-25 vuotta, sitten voi olla aika vetäytyä kuuntelemaan äänilevykokoelmaani ja lukemaan idän filosofiaa.
N50
Ihmisten on pakko nukkuakin välissä. Nukkuminen ja muu puuha vie aikaa.