Nimet Tarja, Marjo ym, onko joskus olleet kauniita?
Ihmettelen miten suosittuja ovat, vaikka ne ei kuulosta yhtään kauniilta.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarja Virve Sirpa Terhi Sari Virpi... kauheita nimiä.
Joo, ihan kauheita. Lisään vielä Reija ja Raija, Taru ja Tuula.
Myös Marjo on ruma. Nää oli kaikki kyllä jo 70-luvulla rumia.
Haista paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta suomalaiset nimet ovat kivoja, varsinkin ne joilla on jokin merkitys. Tylsää on antaa lapsille kansainvälisiä nimiä, joita on jo enemmän kuin tusina tusinassa joka maassa.
Onneksi Suomessa pintansa pitänyt on edelleen esim. Aino ja Väinö. Kunnon Kalevalaiset nimet.
Ritva tarkoittaa hentoa koivunoksaa. Päivi aurinkoa, päivää tai valoa. Söpöjä luontonimiä ovat myös Nuppu, Hilla, Lumi, jne...
Nuppu viittaa kyllä ihan vaan 'nupullaan olevaan'.
Niin ja? Eikö nupullaan oleva kukka ole luontonimi vai mitä ihmettä tarkoitat????
Että jos vielä sitä taaksepäin katsotaan niin ovathan siemen ,hede, ponsi,luotti,
No lisätään sitten nimilistaasi vielä nimi Aamu-Yö ja Ilta-Päivä,jos se siitä tulisi sitten paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittuja tyttöjen nimiä Britanniassa https://www.goodhousekeeping.com/uk/lifestyle/a63753406/top-baby-girl-n…
Florence vähän yllättävä.Olivia
Amelia
Isla
Lily
Freya
Ava
Ivy
Florence
Willow
Isabella
Florence ei ole yllättävä, minusta enemmänkin Freya.
Minun korvaani Tarja ja Arja kuulostavat liian samanlaisilta kuin karja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta suomalaiset nimet ovat kivoja, varsinkin ne joilla on jokin merkitys. Tylsää on antaa lapsille kansainvälisiä nimiä, joita on jo enemmän kuin tusina tusinassa joka maassa.
Onneksi Suomessa pintansa pitänyt on edelleen esim. Aino ja Väinö. Kunnon Kalevalaiset nimet.
Ritva tarkoittaa hentoa koivunoksaa. Päivi aurinkoa, päivää tai valoa. Söpöjä luontonimiä ovat myös Nuppu, Hilla, Lumi, jne...
Esim. Aino, Väinö, Eino ja Viljami ovat nimiä, joista en tykkää yhtään
Miten sitten suhtautuisit sen nimisiin ihmisiin ja sen nimisiin lapsiin erityisesti ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tietenkin. Nimet tulevat ja menevät sykleissä. Nykyiset alakoululaiset antavat tuleville lapsilleen nimeksi Pirjoa ja Ritvaa.
Todennäköisesti eivät anna. Niissä on tuo "suomalainen R" josta ei äänteenä pidetä. Ainoa suomalaisen ärrän sisältävä trendaava nimi on Kerttu.
Nimiä tulee ja menee. Aiemmin oli suosittuja mm. Regina, Eufrosyne, Malakias, Hiskias. Eivät nämäkään tulleet takaisin muotiin.
Mistäs tiedät etteikö tulisi muotiin nekin ? Hiskias on ollut käytetty nimi yli sata vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarja Virve Sirpa Terhi Sari Virpi... kauheita nimiä.
Unohdin Pirjon ja Reijan.
R-kirjain ei sovi kovinkaan moneen naisen nimeen.
Taitaa kyseinen kirjain tuottaa sinulle vaikeuksia.
Olen eri ja kyllä, minun on vaikea ääntää näitä r+konsonantti -yhdistelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tarja on kamala
Jep. Ja erja, pirjo, mari yms kovat nimet🤮
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi, niin nimet Otto, Hilma, Eino ja Aino oli minun mielestä rumimpia nimiä maailmassa. Siihen aikaan ne oli vanhojen ihmisten nimiä, nyt alle kouluikäisten.
Väinö ja Helmi olivat hampaattomien vanhusten nimiä. Sittemmin Helmi tuli uudelleen muotiin, Väinökin jossain määrin.
Vierailija kirjoitti:
Tarja on kamala
Kamala on intialainen naisen nimi ja tarkoittaa lootuksenkukkaa
Vierailija kirjoitti:
Tarjat ja arjat, virpit, pirjot, sirpat yleensä yhtä kauheita kuin nimensä..!
Viime aikojen suosittuja poikien nimiä Britanniassa https://www.bounty.com/pregnancy-and-birth/baby-names/top-baby-names/th…
Noah
Theo
Luca
Arthur
Oliver
Archie
George
Leo
Freddie
Arlo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjat ja arjat, virpit, pirjot, sirpat yleensä yhtä kauheita kuin nimensä..!
Tämä. Kaikki joilla on joku naisen nimi ovat kauheita...!
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti parempia kuin nykynimet kuten Jupiter, Kuu, Ruu ja muut hömpät
Avaruusfantasianimiä
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt Ronjaa tai Ninjaa nimenä. Nehän on aivan hirveitä. Marjo on 70-lukulainen nimi.
Mitä jo sun lapsesta (joskus sitten kun sinä olet jo ihan vanha, tai et ehkä enää eläkään ) sanotaankin ,että 'hyi minkä niminen, tulee mieleen ihan joku 2020-luku!'
Nimien kierto on noin 80 vuotta. Isovanhempien vanhemmat ovat taas kelvollisia. Eipä itse olisi tullut mieleenkään laittaa omille nimeksi Viljo, Eino tai Väinö joka on ihan kärjessä suosituimmista taas.
Joskus tuli asiakkaaksi n 1920 syntynyt Emilia joka oli koko ikänsä vihannut rumaa nimeään ja vieläkin häpesi sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tietenkin. Nimet tulevat ja menevät sykleissä. Nykyiset alakoululaiset antavat tuleville lapsilleen nimeksi Pirjoa ja Ritvaa.
Todennäköisesti eivät anna. Niissä on tuo "suomalainen R" josta ei äänteenä pidetä. Ainoa suomalaisen ärrän sisältävä trendaava nimi on Kerttu.
Nimiä tulee ja menee. Aiemmin oli suosittuja mm. Regina, Eufrosyne, Malakias, Hiskias. Eivät nämäkään tulleet takaisin muotiin.
Eikös jo pitkän aikaa suostuin naisten nimi on ollut MaRia. RRRRRRRRR 🤣
Sitä on taidettu monesti antaa siksi, että se on ollut jollakin esiäidillä.
Vierailija kirjoitti:
Terhi on myös kalevalainen nimi, noista 60-70-luvun nimistä.
Vierailija kirjoitti:
Nimien kierto on noin 80 vuotta. Isovanhempien vanhemmat ovat taas kelvollisia. Eipä itse olisi tullut mieleenkään laittaa omille nimeksi Viljo, Eino tai Väinö joka on ihan kärjessä suosituimmista taas.
Joskus tuli asiakkaaksi n 1920 syntynyt Emilia joka oli koko ikänsä vihannut rumaa nimeään ja vieläkin häpesi sitä
Nimen voi vaihtaa.