Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuslääke maksaa 6000 euroa vuodessa ja sitä on käytettävä monta vuotta

Vierailija
26.05.2025 |

Nämä uudenlaiset laihdutuslääkkeet (lihavuuslääkkeet), joiden avulla on saatu aikaiseksi ihan hyviä painon pudotuksia, maksaa 6000 euroa vuodessa. Ja niitä pitää käyttää monta vuotta, useimmiten loppuelämän. Eli kymmenessä vuodessa hinta on 60 000 euroa. Kiva kiva. Kenellä on rahaa tuollaiseen? Itse en ole köyhimmästä päästä, palkkakin 4500 brutto, mutta ei näin perheenäitinä ole ikimaailmassa rahaa lohkaista palkasta tuollaisiin summin. 

Kommentit (438)

Vierailija
41/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta voi saada tukea lääkekustannuksiin. Myös laihdutuslääkkeisiin harkinnanvaraisesti.

Tarkoitatko toimeentulotukea?

Vierailija
42/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelasta voi saada tukea lääkekustannuksiin. Myös laihdutuslääkkeisiin harkinnanvaraisesti.

Tuohon on hyvin tiukat kriteerit. Useimmat ylipainoiset, joille näitä lääkkeitä määrätään, ei voi saada niihin Kelasta mitään tukea. Tai kelakorvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla pystyy jo ostamaan ihan terveellistä ruokaakin. Ja vaikka ravintoterapeutin ja PT:n palveluja samalla.

Suomen valtio kustantaa jo ilmaisen PT:n eli MarsMars-appin. Sen saa ladata kuka tahansa. Siinä lähdetään kohottamaan kuntoa rapakunnosta sellaiseen, että voi mennä inttiin ja pärjätä siellä normaalisti. App on tehty nimenomaan huonokuntoisia varten, ettei kenenkään pitäisi olla pääsemättä inttiin tai keskeyttävän inttiä huonon kunnon vuoksi.

Onpa halpa appi kun hintana on henki sitten sodassa. Parempi olla läski, niin elää pitempään.

Ei appin käyttäjää ole kukaan sotaan viemässä. Ei PV ole kiinnostunut siitä jos joku pihtiputaalainen mamma tai pappa treenaa MarsMarsin avulla. PV:n tiedustelutoiminta suuntautuu muualle.

Vierailija
44/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on hyvin tiukat kriteerit. Useimmat ylipainoiset, joille näitä lääkkeitä määrätään, ei voi saada niihin Kelasta mitään tukea. Tai kelakorvauksia.

BMI 35+ + verenpainetauti/diabetes/hyperkolesterolomia. 

Vierailija
45/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ozempic vai?

Et tarvitse laihduttamiseen lääkettä vaan kalorikulutuksen vähentämistä. Sokeriaddiktio alas ensin -> voit syödä vielä tavallista ruokaa normaalisti. Pari viikko tätä, sen jälkeen ala pudottamaan kaikkia hiilareita. Sitten vaan tätä rataa hautaan asti.

Olen karpannut vuoden. Hiilarit noin 30 grammaa vuorokaudessa. Eli en juuri sokeria käytä missään. Silti olen lihava eikä paino putoa. Nuorempana karppaus pudotti minulla nopeasti painoa. Nyt sama ei ole tehnyt vuoteen mitään painolle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on täysin ilmaista

Ja vielä, jos käyttää 6000 € /v vähemmän rahaa ruokaan, voi sillä kuudella tonnilla tehdä jotain muuta. 

Laadukas ruoka on kalliimpaa. Sen vuoksihan hyvätuloiset ovat köyhiä hoikempia, koska heillä on varaa ostaa laadukasta ruokaa ja köyhät syövät kaikki roippeet jatkeiden kanssa. Hyvätuloinen syö maustamatonta jugurttia marjojen ja pähkinöiden kanssa siinä missä köyhä syö sokeroitua marjajugurttia. Kun laittaa nuo vaikka Finelin ruokapäiväkirjaan ja vertailee 200 gramman annoksen ravitsemuksellisia eroja, ymmärtää kyllä miksi se paino tarttuu köyhään, joka käyttää vähemmän rahaa ruokakoriinsa.

Totta, mutta jos on varaa laittaa 500 €/kk laihdutuslääkkeeseen, niin silloin ei todellakaan ole niin köyhä, ettei olisi ollut varaa myös laadukkaaseen ruokaan. Ja jos laadukkaasta ruuasta huolimatta lihoo niin paljon, että tarvitsee laittaa 500 €/kk laihdutuslääkkeeseen, silloin on vaan syönyt sitä  laadukasta ruokaa ihan jäätävät määrät. Mun ei tarvitse ruokakaupassa katsella hintoja, mutta ei mulla silti mene 500 €/kk omiin ruokiini. 

Ongelmahan näissä yleensä on - kuten ketjussa on jo todettukin - suolistohormonit ja jatkuva näläntunne. Mun tuntemistani yli 40 BMIn omaavista kukaan ei siihen nälkäänsä syö mitään painonpudotuksen kannalta järkevää. Varsinaiset ateriat voi olla hyvinkin oikeaoppisesti suunniteltuja, mutta kaikki se, mitä syö niiden lisäksi, ei taas ole. Ja jos sen laihdutuslääkkeen jossain vaiheessa lopettaa, palaa taas siihen alkuperäiseen tilanteeseensa ja paino alkaa nousta taas. Eihän kaikki hyödy edes laihdutusleikkauksistakaan, jos palaavat vanhoihin tapoihinsa. 

Vierailija
47/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla pystyy jo ostamaan ihan terveellistä ruokaakin. Ja vaikka ravintoterapeutin ja PT:n palveluja samalla.

Kyllä monet ylipainoiset syö varsin terveellistä ruokaa. Paljon salaatteja ja kasviksia, laadukasta lohta, fileelihaa jne. Itsekin. Minä vain syön sitä terveellistä ruokaa ihan liikaa, koska minulla on koko ajan aivan järkyttävä nälkä. Ja siksi lihon. 

Vatsa venynyt ahmimisesta. Mahalaukun pienennys leikkauksen saat huomattavasti halvemmalla.

Vierailija
48/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toivon todella, että ei saa. Lääkeyhtiö kyllä tekee kaikkensa että tämäkin saadaan veronmaksajien piikkiin.

Vierailija
49/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solution: syö vähemmän liiku enemmän. Konsulttipalkkiokseni riittää 6000€.

Vierailija
50/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ilmainen terveellisempi vaihtoehto. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.

Himomässäilijä voi vuodessa säästää 6000 eur, tavisläskikin tuhansia. Itse puolitin painoni ;-)

Vierailija
51/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke kustantaa noin paljon? Eikö kallein tällä hetkellä ole Mounjaro, joka yleisimmin käytetyllä annoksella maksaa karvan alta 300e/kk. Onhan se hintavaa, mutta työssäkäyvälle ihmiselle ei mitenkään mahdotonta. Sillekin kehitetään huomattavasti edullisempaa pilleriversiota, jota voi käyttää ylläpidossa. 

Olkaa iloisia siitä, että jotkut ylipainoiset ihmiset ovat valmiita ihan omasta pussistaan kustantamaan tämän lääkkeellisen avun painonpudotuksensa avuksi. Säästöjähän siitä vain parhaimmillaan tulee yhteiskunnan terveysmenoihin eikä maksa muille yhtään mitään. 

Minua harmittaa tässä vain se, että tämä apu ei ole läheskään kaikkien sitä tarvitsevien saatavilla. Ylipainoepidemia on monisyinen asia, ja on meidän kaikkien etu että siihen on lopultakin kehitetty toimivia apukeinoja. Myös siihen alemman painon ylläpitämiseen, koska sehän on se hankalin juttu ihan jokaisella tavalla laihduttaneille.

Vierailija
52/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semaglutidia saa UG-markkinoilta ihan pilkkahintaan.

Vierailija
53/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en saa kelakorvausta. Kustannus Ozempicistä  on minulle 115 euroa kuten sanoin.

Vähän ilkeäntuntuista vääristelyä. Kertoo kyllä keskustelun tasosta täällä.

Vierailija
54/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaativat liian vähän itseltään, pelkäävät kuollakseen epämukavuutta.

Olen kokeillut olla kokonaan syömättä päiviä. Kuulostaako kidutukselta? Oikeasti olo oli hyvä ja normaali. Nälkä tuli ja meni muutaman tunnin välein. Nälkähän tulee joka päivä vaikka söisi normaalisti, joten ei se niin mullistavaa ollut.

Vierailija
55/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että ihan jättämällä sokerin elämästä itseasiassa säästät rahaa ja laihdut vielä samalla? 

Vierailija
56/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempicillä 115 euroa kuukaudessa. Hyvin toimii!

Sinä ilmeisesti saat siihen Kela-korvauksen. Suurin osa käyttäjistä ei saa. Joten turha sinun kehuskella jollain, mikä ei ole useimmille mahdollinen.

Mitä selität? Ozempic on sen 115 euroa kuukaudessa ILMAN kelakorvausta. Siitä ei todellakaan tule 6000e vuodessa. 

En tiedä, mitä lääkettä tuossa lehtijutussa tarkoitetaan, ilmeisesti näitä uusia, vielä voimakkaampia semaglutidi lääkkeitä. 

Ozempicin korvattavuusesaa on isoja eroja. Tiedän diabeetikkoja joille se korvataan, mutta itse en vaikeaoireisena diabeetikkona, jolla on vaikea saada sokeritasapainoa kohdilleen, silti saa korvattavuutta. 

Minua ozempic ei edes mainittavasti laihduta. Diabetes lääkkeenä se on ihan omaa luokkaansa, ja kun verensokeri pysyy hyvänä ja liitännäisoireet katoavat, jaksan liikkuakin 

Vierailija
57/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en saa kelakorvausta. Kustannus Ozempicistä  on minulle 115 euroa kuten sanoin.

Vähän ilkeäntuntuista vääristelyä. Kertoo kyllä keskustelun tasosta täällä.

Vai niin Mistä mustan pörssin markkinoilta tai Kanarian saarilta sitten ostat sitä?

Vierailija
58/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että ihan jättämällä sokerin elämästä itseasiassa säästät rahaa ja laihdut vielä samalla? 

Ja olokin paranee. Mutta ei. Ihminen haluaa maksaa siitä että tulee väsyneeksi ja lihoo.

Vierailija
59/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempicillä 115 euroa kuukaudessa. Hyvin toimii!

Sinä ilmeisesti saat siihen Kela-korvauksen. Suurin osa käyttäjistä ei saa. Joten turha sinun kehuskella jollain, mikä ei ole useimmille mahdollinen.

Tuo on Ozempicin hinta ilman kelakorvausta. Juuri kävin apteekissa hakemassa. En saa mitään korvauksia siihen. 

Vierailija
60/438 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaativat liian vähän itseltään, pelkäävät kuollakseen epämukavuutta.

Olen kokeillut olla kokonaan syömättä päiviä. Kuulostaako kidutukselta? Oikeasti olo oli hyvä ja normaali. Nälkä tuli ja meni muutaman tunnin välein. Nälkähän tulee joka päivä vaikka söisi normaalisti, joten ei se niin mullistavaa ollut.

Näin lihavalle diabeetikolle melkoisen hengenvaarallinen neuvo. 

Mutta hienoa, että itsesi kautta tunnet kaikki muutkin. -tai ainakin luulet niin. 

Monella ongelmana on heittelevät verensokeri ja sen aiheuttama todella huono olo, ei itsessään se tunne mahassa, mitä näläksi kutsutaan. 

Minulla ainakin oli vuosikymmeniä ongelmia tuon verensokerinheittelyn kanssa, ja muiden oireiden, vaikka koitin syödä hyvin terveellisesti ja säännöllisesti. En vain saanut sitä mitenkään syömisellä hallintaan. Jopa näin sairastuneena insuliinillakaan hoitovaste ei ole niin hyvä kuin se ozempicilla on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän