Ärsyttääkö ketään muuta, jos joku sanoo "nauttikaa" tai "nyt nautitaan"?
Minulta menee ainakin fiilikset/ruokahalu/mikä nyt onkin kyseessä.
Kommentit (50)
Ei ärsytä. Ei ärsytä myöskään jos joku sanoo, että nyt rentoudutaan tai nyt pidetään hauskaa tai nyt levätään.
Ei. Mutta mua ärsyttää sanat "Laatuaikaa" ja "Lasten ehdoilla".
Laatuaika ja nautitaan pitäisi kriminalisoida! Saan niistä neliraajaraivareita!
Ei, mutta "fiilistellään" ärsyttää
Nauttikaa nyt, lapset on niin vähän aikaa pieniä / aika menee nii nopeasti ärsytti joskus univelassa ja sairastelukierteessä.
Vastaan aina että nyt ei ole tarkoitus harrastaa seksiä.
En mä tiedä, mutta naattikaa ärsyttää.
Tekee mieli poistua pöydästä siltä istumalta.
Kyllä, varsinkin jos sanoja on lihava ja kyseessä kiuasmakkara, saunominen tms.
Juu. Jotenkin ei kuulu kaikkien pöytiin tuo sanonta.
Ei ärsytä. Jonkin verran seksuaaliselta kyllä kuulostaa.
Mun äiti oli aina vihainen, ärsyyntynyt ja kaikin tavoin kiukkuinen jouluisin, kun sen pitii höösätä ja hössöttää niin paljon. Meillä oli aina kireä tunnelma jouluisin ja usein isoja riitoja, huutoa, itkua ja mykkäkoulua. Kun vihdoin istuttiin naamat nutturalla joulupöytään, niin mun äiti aina sanoi: No niin, joulurauhaa kaikille. Nyt nautitaan!
Ai että mua otti aivoon 😡😡😡
Ärsyttää, mutta en tiedä miksi. Ehkä se, että sanoitetaan ääneen mitä pitäisi tuntea sillä hetkellä tai mahdollisesti lähitulevaisuudessa. Sama juttu, kun katsotaan jotakin hauskaa elokuvaa ja joku sanoo, että "saa taas nauraa". Tai jos olen lähdössä etelään lomamatkalle niin joku tuttu huikkaa, että "muistakaahan nauttia/rentoutua". Miksi jonkun pitää ottaa asiakseen puhua auki kokemus kaikille?
Kaikkein pahin versio on minusta yksittäiselle henkilölle suunnattu "nauti!". Hyi.
Hedonismi ja teennäisyys tulee mieleen.
Vähän. Ehkä siksi, että nautinto ei ole sellaista jota voi käskemällä kokea. Ymmärrän silti että tällä tarkoitetaan hyvää, esim. lomalle lähtiessä muistutetaan matkan päätarkoituksesta. En siis näkyvästi ärsyynny vaan sanon kiitos.
Se ärsyttää enemmän, kun käsketään nauttimaan asioista joista ei pidä. Legendaarinen esimerkki on kuumuus. Itse kärsin helteestä todella paljon, joten tuntuu hyvin ajattelemattomalta ja itsekeskeiseltä kun joku kesäihminen käskee nauttimaan paahteesta. Olen joskus tällaiselle talvipakkasella sanonut että nyt nautitaan, ja minulle oikeasti suututtiin, koska hän kuulemma kärsii kylmästä ihan hirveästi. Silti ei nähnyt mitään ongelmaa omissa kehotuksissaan :D
Nyt naatitaan!