Vain Elämää 2025 - OFFICIAL
Mahtava kattaus. Pidetään keskustelu asiallisena.
.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011257791.html
 Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2409)
Kukaan näistä ei ole ikinä sanoittanut yhtä loistavia lyriikoita kuin Pelle. Nää esitykset oli häpeällisiä. Helvetti, jos inspiroituu biisin yhdestä sanasta, ja tekee siitä ihan erillisen uuden biisin, mitä tekemistä tällä oli Pellen kanssa? Röyhkeää. Olisin odottanut vähän arvostavampaa suhtautumista elävään legendaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelle on ollut mulla ykkönen jo jostain 80 -luvulta lähtien. Biisit kolahtaa rajusti edelleen. Toinen samaa kategoriaa on Tuomari Nurmio.
N54
Nurmiohan olisi muuten ok VE-vieras, mutta kykenisikö kukaan kuuntelemaan hänen versioitaan muitten kappaleista? Jotakin iskelmä- tai räppibiisejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle on ollut mulla ykkönen jo jostain 80 -luvulta lähtien. Biisit kolahtaa rajusti edelleen. Toinen samaa kategoriaa on Tuomari Nurmio.
N54
Nurmiohan olisi muuten ok VE-vieras, mutta kykenisikö kukaan kuuntelemaan hänen versioitaan muitten kappaleista? Jotakin iskelmä- tai räppibiisejä.
Räppiä ei tarvitse kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Ei tarvita ei, mutta tuohon ohjelmaan pitää väkisin joku noista räppäreistä kumminkin haalata. Saattaisi tulla myös kamala kuuntelukokemus räppärin versioima Nurmio, hirvittää ajatuskin.
Jonna Tervomaan puheessa ei ole juurikaan muita sanoja kuin NIINKU. Tympäisee kuunnella. Onko muuten nuo jatkuvat 'itkemiset' käsikirjoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän käärijä on versiota tehdessään ottanut yhteyttä toisten "faijoihin" eli silloin saanut tietoon että Jonnan isä on kuollut..
Eiks ne faijat olleet tuon Käärijä-possen faijoja?
Kyllä näin ymmärsin.
Veto, veto, veto, veto, veto... Kiitos kaunis kaikille, joiden viesteissä on käytetty esim. sanoja esitys tai versio. Hellii silmää ja korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo muut ei tajunneet yhtään tuota Pellen keskeytynyttä konserttia. Siihen aikaan oli diinareita, jotka oli todella väkivaltaisia ja kävi sotaa punkkareita (ja muita heistä poikkeavia vastaan). Jälki oli pahaa ja Helsingissä lähti henkiäkin. Olisi voinut Pelle avata enemmänkin tuota, koska oli hyvä ajankuva. Edes artistit ei olleet suojassa,
Ihan karmea autotune-paska oli tuo Vapaus on suuri vankila. Pelkkää autotunea. Pellen biisit ei saa asiallista käsittelyä.
Siis diinarit ja punkkarit matsasi tuolloin aika ajoin oikein kunnolla toisiaan vastaan. Ne oli ne sen ajan jengit. Itse olin vielä peruskoulussa, ja tyttö, niin jotenkin säästyin noilta kahakoilta, mutta kyllä niistä puhuttiin silloin. Meidän luokalle tuli kerran hetkeksi punkkarityttö, se oli ongelmaperheestä, sen vanhemmat oli mielisairaalassa, eli joko hulluja ja/tai juoppoja. Itse tykkäsin molempien musasta (Joo, olen avarakatseinen!), mutta esteettisesti tykkäsin enemmän diinarilookista, Stray Cats -tatskoista ja 50-luvun Amerikasta ja Greasestä. Punkkareista tykkäsin kyllä verkkosukista, nahasta, niiteistä ja sensellaisesta, mutta Suomessa ei ollut sellaista, vaan täällä punkkarit oli yleensä rumia läskejä, jotka oli itse tehneet itselleen reikiä poskiin ja korviin, ja laittaneet sitten hakaneulat niihin reikiin, tukat oli leikattu rumasti tai sheivattu kokonaan pois, ja kukaan ei koskaan tehnyt niistä irokeesejä arkena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika viilee kuitti Pelleltä Laurille biisiarvausosiossa "Kuka sä oot"? :DDDDDD
Ei ollut. Kuka sä oot? oli sen biisin nimi, jonka Pelle arvasi.
No mutta ehkä juuri tässä oli se älykäs kuitti. Jos tajusit?!?
Ja ihan oikeassa Pelle oli...
Vierailija kirjoitti:
Kukaan näistä ei ole ikinä sanoittanut yhtä loistavia lyriikoita kuin Pelle. Nää esitykset oli häpeällisiä. Helvetti, jos inspiroituu biisin yhdestä sanasta, ja tekee siitä ihan erillisen uuden biisin, mitä tekemistä tällä oli Pellen kanssa? Röyhkeää. Olisin odottanut vähän arvostavampaa suhtautumista elävään legendaan.
Ainoa oivallus oli Viivillä. Käänsi Olen kaunis -sanoituksen tyttöyttä ylistäväksi. Viivi oli Pellen jakson paras - ihmeellistä kyllä. Vielä kun esitykseen olisi saatu lisää voimaa ja räväkkyyttä. Vähän räkääkin. Eihän se mikään litku itkuvirsi ole, jos nainen julistaa ylpeästi olevansa kaunis ja rohkea. Mutta Viivi sai siis eniten itselleen punkista. Punkissa on just sitä, mitä Viivistä puuttuu: rohkeutta, räväkkyyttä, kovaäänisyyttä, uskallusta ja todellista sanomaa. Vielä kun Viivi menisi puheopetukseen, että toi löysä "tekarit suussa, mutta hukassa" -vispaus saataisiin pois sen sanojen lausumisesta.
Eniten petyin Lateen (taas) ja Käärijään. Moottoritie ei ollut kuuma kuin taustakuoron laulaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Ei tarvita ei, mutta tuohon ohjelmaan pitää väkisin joku noista räppäreistä kumminkin haalata. Saattaisi tulla myös kamala kuuntelukokemus räppärin versioima Nurmio, hirvittää ajatuskin.
Ege Zulu olisi hyvä räppäri, kun hänellä on myös kaunis lauluääni. Ja on aivan mahtava persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vain elämää tuntuu seuraavan tyyppi, joka ei voi sietää Käärijää, toinen, joka ei siedä Lauri Haavia ja kolmas joka inhoaa Viiviä ja ehkä neljäs joka inhoaa sekä Lauria että Viiviä?
Mä oon sit toi neljäs...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni suurin osa esityksistä oli erittäin huonoja. Myöskään bändi ei tehnyt mitään erityistä vaikutusta. Aktiviteetti oli siinä ja tässä, hiukan valju esitys sekin. Vaikka tässä nyt oli jotain valonpilkahduksiakin niin kyllä kokonaisuus oli silti täyttä skeidaa.
Pellen jutut oli hyviä siinä välissä aina. Kiva kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni suurin osa esityksistä oli erittäin huonoja. Myöskään bändi ei tehnyt mitään erityistä vaikutusta. Aktiviteetti oli siinä ja tässä, hiukan valju esitys sekin. Vaikka tässä nyt oli jotain valonpilkahduksiakin niin kyllä kokonaisuus oli silti täyttä skeidaa.
Loistava kiteytys. Samaa mieltä, väsynyttä, elotonta, taitamatonta. Eivät suomeksi sanottuna, osanneet ja tajunneet laulujen sisältöä.
Kapina puuttui. Noista moni ei ole elänyt punkin aikaan, olivat aika pihalla koko siitä aatemaailmasta, mitä punk edusti, Vesta oli ehkä ainoa, joka tajusi edes vähän. Tai olivat jopa liian kermaperseitä edes solahtamaan siihen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava kiteytys. Samaa mieltä, väsynyttä, elotonta, taitamatonta. Eivät suomeksi sanottuna, osanneet ja tajunneet laulujen sisältöä.
Ainoa elollinen kohta oli, kun Pelle pisti porukan pogoamaan kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Lauri kertoi äitinsä diganneen aina Pellestä <3
Oli niin noloa. Toi jätkä on umpityhmä! Rivien välissä hän kertoi, ettei itse ole ymmärtänyt Pellestä mitään. Käärijä sentään osasi hehkuttaa kuunnelleensa isänsä Pelle-levyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä Johannes näytä käyvän salilla tai harrastavan muutakaan kuntoliikuntaa. Tämä vielä joskus tuo terveysongelmia hänelle.
Ei kuntoliikuntaan mitään salia tarvitse. Taviksille riittää normaali arkiliikunta. Ymmärrätkö sinä poloinen, salien mainostuksen uhri ollenkaan tuota asuaa?
Konttorirotta, joka asuu kerrostalossa ja kulkee bussilla, ei paljon arkiliikuntaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni Pellen päivä jäi vähän pintapuoliseksi. Olisin halunnut kuulla vielä enemmän hänen elämäntarinoitaan sekä etenkin tuon Juokse villi lapsi -kappaleen puuttuminen ihmetyttää ja harmittaa. Enkä oikein ymmärtänyt väliaika-aktiviteetin pointtia, tuntuu että se oli kyhätty vain siinä hetkessä ja että Pelle ei olisi halunnut siihen mitään 🤔 onhan aiemmillakin kausilla joku sanonut aktiviteetin aikaan että haluaa antaa kaikille hengähdystauon/päikkärit/omaa aikaa ja jotenkin rivien välistä tuntuu että se oli ehkä Pellen oikea toive aktiviteetiksi..
Esityksistä minusta Jonna ja Viivi nousivat vahvimmiksi. Vesta, Lauri ja Johannes tekivät ihan ok päivitykset "vanhahtavista" biiseistä, helpottaa nuorison kuuntelemista kun esitystyyli ja sanoitukset ei ole ihan niin anarkistinen kuin alkuperäisessä. Mikin esitykselle en oikein lämmennyt mutta Käärijä veti kyllä pohjat 😲 Pidä
Olis voinu laulaa: Ja kadut on täynnä pikkukokkareita.
En ole koskaan katsonut "Vain elamaa" mutta nyt kun osallistujat jjulkistettiin olin heti kiinnostunut koska mukana Pelle, Kaarija ja Jonna Tervomaa. Todella kiva ollut katsoa tuota jja tuntuu etta ihmiskunnalla olisi viela toivoa, yhteishenki hyva eika ilkeilya. Artisti arvostaa taatusti alkuperaisista poikkeavia versioita, sehan on vaan hienoa jjos biisi inspiroi uudelleentulkintaan jossa se on tuotu tahan aikaan. Esim Viivin biisi Pellen paivassa oli oivaltava. miten nuori nainen kokee asemansa yhteiskunnassa. Kaikki versiot hyvia mutta kun olen tallainen vanhempi ihminen tykkasin Mikki Kausteen versiosta Pellen biisista. Muutenkin Pellen paivan oli hapeilematonta wokea ja meitsi tykkasi kovin.
Kuittailu ei ole samaa kuin kettuilu tai vittuilu. Se on ehkä lempeä kehotus tutkiskeluun kuka hän oikeasti on sen kuoren alla, jota esittää olevansa ja niin edespäin. Laurilla on vähän "artistin" roolimaski päällä, mutta ikävuodet tekevät yleensä tehtävänsä ja ihminen uskaltaa olla oma itsensä ilman turhaa uhoa ja kukkoilua.