Vain Elämää 2025 - OFFICIAL
Mahtava kattaus. Pidetään keskustelu asiallisena.
.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011257791.html
Katso lähetysajat : Vain Elämää - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan näistä ei ole ikinä sanoittanut yhtä loistavia lyriikoita kuin Pelle. Nää esitykset oli häpeällisiä. Helvetti, jos inspiroituu biisin yhdestä sanasta, ja tekee siitä ihan erillisen uuden biisin, mitä tekemistä tällä oli Pellen kanssa? Röyhkeää. Olisin odottanut vähän arvostavampaa suhtautumista elävään legendaan.
Kyllä Pelle Miljoona legenda on ja aloittanut jo 70-luvun lopulla. Oli se Moottoritie on kuuma jotenkin omituinen versio siihen alkuperäiseen verrattuna. Myös tämä Viivi ja haav tekivät jotain omituista.
Pellen levyura on kuitenkin alkanut jo 1972. Hänet on kuvattu Hurriganesin ekan LP:n sisäkanteen Haminan keikalla:) Kuvan henkilöstä ei voi erehtyä.
Miksi kappaleet julkaistaan YouTubessa jo päiviä ennen kuin jakso näkyy televisiossa?
Ennen julkaisivat myöhemmin.
3.10. VIIVIn päivä
10.10. Lauri Haavin päivä
17.10. Mikki Kausteen päivä
24.10. Vestan päivä
31.10. Johannes Brotheruksen päivä
7.11. Kunniavieras Remu Aaltosen päivä
14.11. Kunniavieras Pepe Willbergin päivä
21.11. Kunniavieras Marion Rungin päivä
28.11. MIELI-päivä
5.12. Kaikki biisit 1/2
12.12. Kaikki biisit 2/2
19.12. Joulusikermä (kooste aikaisemmilta kausilta
Vierailija kirjoitti:
3.10. VIIVIn päivä
10.10. Lauri Haavin päivä
17.10. Mikki Kausteen päivä
24.10. Vestan päivä
31.10. Johannes Brotheruksen päivä
7.11. Kunniavieras Remu Aaltosen päivä
14.11. Kunniavieras Pepe Willbergin päivä
21.11. Kunniavieras Marion Rungin päivä
28.11. MIELI-päivä
5.12. Kaikki biisit 1/2
12.12. Kaikki biisit 2/2
19.12. Joulusikermä (kooste aikaisemmilta kausilta
Perhoshaavin päivä 10.10
Vierailija kirjoitti:
Miksi kappaleet julkaistaan YouTubessa jo päiviä ennen kuin jakso näkyy televisiossa?
Ennen julkaisivat myöhemmin.
Mikä pakko niitä on mennä kuuntelemaan jos siitä paha mieli tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kultaa muistot, mutta ei Pelle Miljoona mikään ihmeellisen taitava laulaja ollut.
Heh, et ole ymmärtänyt mitään mistä Pellen musiikissa on kyse. Harmi, menetys on iso.
Pellen ääni on nyt vanhemmiten madaltunut, mutta nuorempana ääni oli jopa vähän kimakka ja laulaminen meni epävireisen puolelle. En ole ymmärtänyt Pellen musiikkia, mutta tuskin olen menettänyt mitään kovin arvokasta. Jostain syystä olen aina luullut, että Pelle on kotoisin Kuusankoskelta, ite olen Kouvolasta :)
Nyt on tullut luultua useampikin asia väärin. Kimakka? Pelle? No ei kyllä ole ollut. Pellen ääni, sekä puhe- että lauluääni on aina ollut melko matala ja käheä.
Palstan erikoinen buumi ulottuu siis jo tähänkin ketjuun, ihmisiä pakko haukkua jos ei muuten niin keksityillä asioilla ja suoranaisilla valheilla. Eikö voisi vaan keskittyä ohjelmaan ja sen tapahtumiin, etenkin jos ei asiallista kommentoitavaa.
Täällä kun on paljon kritisointia, miksi biisit julkaistaan aiemmin kuin itse ohjelma tulee tv:stä.
No ensinnäkin biisit saavat enemmön huomiota ja pääsevät listoille, joka lisää ohjelman huomiota
Toiseksi tällaiset vanhat perjantai-iltana katsottavat tv-ohjelmat ei ole enää kannattavia. Ruotsissa ja Tanskassa esim. on lopetettu TTK, koska tuollaiset suorana lähetettävät ohjelmat ei enää kannata. Kyllä, tiedän ettei VE ole sellainen, mutta ihmiset ovat siirtyneet katsomaan striimipalveluiden kautta silloin kuin huvittaa. VE on saanut puolet enemmän katsojia tänä vuonna verrattuna viimevuoteen. Varsinkin nuoret eivät istu pe-iltana katsomassa tv:n äärellä jaksoja vaan striimaavat silloin kuin sopii.
Tässä lyhyesti selitys😊
Täällä kun on kritisoitu sitä, että tuonne otetaan mukaan jotain uusia artisteja, joista "kukaan ei ole kuullutkaan", niin minä haluan nyt sanoa muutaman asian. Mun mielestä Vain elämään suola on juuri siinä, että siellä on sekä uusia että kokeneita artisteja, nuoria ja vanhoja, eri tyyppisiä ihmisiä. Olen huomannut, että monesti omiksi suosikkibiiseiksi nousee sellaiset, joista en olisi ollenkaan uskonut etukäteen. Tämän kauden alkaessa mietin, että jaksankohan katsoa, kun en tiedä moneltakaan artistilta kuin yhden biisin, mutta esim. Käärijän päivä yllätti positiivisesti ja sieltä löytyikin uusia lemppareita, kuten esim. Lauri Haavin versio biisistä People's Champion.
Tätä ohjelmaa ei kovin montaa tuotantokautta oltaisi Suomessa pystytty tekemään, jos mukana olisi aina vaan jotain Paula Koivuniemiä. Ei tämä ohjelma ole tarkoitettu vain vanhoille ihmisille, jotka eivät nykymusiikkia kuuntele, vaan ihan kaikille. Minä katson ohjelmaa 16- ja 20-vuotiaiden lasteni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kultaa muistot, mutta ei Pelle Miljoona mikään ihmeellisen taitava laulaja ollut.
Heh, et ole ymmärtänyt mitään mistä Pellen musiikissa on kyse. Harmi, menetys on iso.
Pellen ääni on nyt vanhemmiten madaltunut, mutta nuorempana ääni oli jopa vähän kimakka ja laulaminen meni epävireisen puolelle. En ole ymmärtänyt Pellen musiikkia, mutta tuskin olen menettänyt mitään kovin arvokasta. Jostain syystä olen aina luullut, että Pelle on kotoisin Kuusankoskelta, ite olen Kouvolasta :)
Nyt on tullut luultua useampikin asia väärin. Kimakka? Pelle? No ei kyllä ole ollut. Pellen ääni, sekä puhe- että lauluääni on aina ollut melko matala ja käheä.
Youtubessa on Pellen vanhoja videoita 70 ja 80-luvuilta. Pentti Kurikan Nimipäivät on saanut paljon vaikutteita PM:n musiikista :)
Muistakaa että tämä on ilmaista huvia. Ylen Areenasta saa katsoa ilmaiseksi! Mitä valitatte. Jos ette tykkää, ei ole pakko katsoa. Netti on täynnä sisältöä. Valitkaa mieleisenne. Ja haukkujille, osaatko itse tehdä paremmin, niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että tämä on ilmaista huvia. Ylen Areenasta saa katsoa ilmaiseksi! Mitä valitatte. Jos ette tykkää, ei ole pakko katsoa. Netti on täynnä sisältöä. Valitkaa mieleisenne. Ja haukkujille, osaatko itse tehdä paremmin, niinpä.
Ja tämä liittyy mihin??
Televisiosta on tullut katsottua ja siitä muistaakseni jotain maksetaan. On myös sananvapaus mikä on hyvä asia.
Vapaapäivän kunniaksi kuuntelin Viivin päivän ennakkoon.
Esim Pellen päivänä oli vain hauskaa ja mielenkiintoista seurata, kuinka nuoremmat artistit varioivat nuoren Pellen kappaleita. Se mikä eniten nyt kiinnosti, kuinka vanhemmat artistit esittävät nuoren Viivin biisejä. Ja kyllä kannattaa jokaisen ajallaan ehdottomasti tämäkin jakso katsoa, huikeaa osaamista ja ihania sovituksia.
Sen sanon vielä, että Pellen vetämä Viel yhen kerran meni itselläni tällä kaudella kuulluista esityksistä ensimmäistä kertaa tunteisiin oikein kunnolla. Ei pelkät kylmikset riittänyt vaan tuli kunnon itku. Piti katsoa kahteen kertaan. Vahva tulkinta. Tällä kaudella tuntuu näitä positiivisia yllätyksiä riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Televisiosta on tullut katsottua ja siitä muistaakseni jotain maksetaan. On myös sananvapaus mikä on hyvä asia.
Tv-lupamaksut on historiaa, nykyään on yle-vero, jota maksaa kaikki.
Jos tulot on alle 15 150 euroa,, ei tarvitse maksaa yleisradioveroa
Koska Pelle Miljoonasta on tullut tuollainen hippi? Nuorena hänellä oli lyhyet hiukset ja normivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Monta kautta on tullut jätettyä katsomatta mutta nyt olen katsonut kaikki jaksot ja kyllä on hyvä kattaus. Hienoja tulkintoja ja hyviä tyyppejä. Tiesin kaikki artistit ja joitain kappaleitaan ennakkoon. Nyt on katsottu Viivin jaksoon asti kaikki
Viivi: kyllä, ääni on hieno ja persoonallinen ja vaikuttaa tosi mukavalta
Jere: haluisin niin bailaa Jeren kaa, edes samas lautapeli-illas
Jonna: niin hieno raspi, karismaattinen
Lauri: vähän mysteeri edelleen, kuulostaa vähän Cheekiltä laulaessaan, hyviä vetoja
Johannes: hyvä laulamaan, en tiedä keksiikö kysymyksensä toisille artisteille itse mutta jos näin on niin vaikuttaa positiivisen symppikseltä
Mikki: jäänyt vähän sivuun, ei oikein jää mieleen tulkinnoissa tai ihmisenä
Pelle: ääni jo vähän kulutettu loppuun, mutta muusikko ja artisti isoilla kirjaimilla
Kivasti kirjoitettu :) Jatkan kirjoittamalla myös jokaisesta jotain. Ensimmäinen kausi, mitä olen jäänyt katsomaan vuosiin.
Viivi: Kaunis ääni ja persoonaa löytyy
Mikki: Legenda, vetää omaan tyyliinsä, mutta biisejä kunnioittaen
Pelle: Vielä isompi legenda, riittää että vetää reggae-versiot, resonoi (varmasti etenkin vanhempaan väkeen)
Käärijä: Äärimmäisen karismaattinen esiintyjä, menevät biisit
Lauri: Koskettavia sanoituksia, tarttuvaa räppiä
Johannes: Taattua Kuumaa-laatua, ehkä vielä edessä vähän lisää heittäytymistä
Jonna: Tulkitsija, esityksissä karismaa
Vesta: Taiteilija, ei perinteistä laulua vaan tekee taidetta
Paljon hyviä biisejä jo nähty ja lisää tulossa :)
Minkä ihmeen takia johannes ajelee skootterilla? Eikö isolla miehellä ole autoa😂