Mitä sinussa/elämässä tapahtui kun katkaisit välit toksiseen tai päihderiippuvaiseen vanhempaasi?
Olen kolmekymppinen ja nyt riittää enkä tunne enää sääliä, en surua, en paljon muutakaan enää. Minulle riitti kaikesta valehteleva itsesääliin ja itsepetokseen taipuvainen juoppo, joka ei ota apua vastaan eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita..
Ei enää koskaan yhteyttä, liian pitkään jaksoi. Sano kuka mitä tahansa muuta, en jaksa enää.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Hän on kuitenkin sinun oma vanhempasi.
Kaikilla ei ole edes mahdollisuutta olla tekemisissä vanhempiensa kanssa jos vanhempi on kuollut.
Ja silti vanhempi on kokenut, että on sen sevoista juoda ja pilata välit lapseensa. Vanhemman valinta. Nyt on lapsen vuoro valita.
Olin suunnilleen samanikäinen kun lopetin kaikenlaisen yhteydenpidon. Eipä tuo miltään tuntunut, ehkä vähän helpotti. Nyt ole lähellä seitsemääkymppiä enkä ole sitä päätöstä katunut. En myöskään käynyt hautajaisissa enkä edes tiedä mihin hänet on haudattu. Elän omaa elämääni kuten itse haluan
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole edes mahdollisuutta olla tekemisissä vanhempiensa kanssa jos vanhempi on kuollut.
En voi käsittää tällaista kommenttia. Jos tietäisit mitä kaikkea on ollut koko ikäni alkoholin vuoksi niin ehkä ymmärtäisit. Voin antaa anteeksi mutta enää en ota vastaan mitään. Minulle riitti ja elämäni jatkuu onneksi eteenpäin.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla kokemusta juoposta vanhemmasta?