Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko vielä kesän 1990? Mitä puuhasit tuolloin?

Vierailija
02.07.2024 |

Heräsitkö katsomaan auringonpimennystä?

Olitko mökillä perheen kanssa vai kenties kesätöissä? 

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapalloa katsottiin kesäkuussa koko perheen voimin iltaisin ja päivisin pelattiin sitä korttelin muiden lasten kanssa.   Italian MM-kisat oli vähämaaliset mutta ai että ne oli lapselle ihan huikea juttu!   Oli Walter Zenga, Paul Gascoigne, Roger Milla, Maradona, Schillaci jne.

Länsi-Saksa voitti kisat. Oi niitä aikoja!

Vierailija
2/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloisen avomieheni kanssa.  Äiti heitti pihalle ja jossain 17v piti asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli 5kk ikäinen, helppo vauva; vaikka pahat allergiaoireet.

Olin itse täyttämässä 21v.  Puoliso tuolloin 6kk ulkomaan komennuksella ja kaikki näytti hyvälle.

Lama sitten muutti ihan kaiken ja elämä oli ihan kauheaa (puolison itsemurha ja velat joista yritin selviytyä)

Vierailija
4/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päässyt yläasteen seiskaluokalta eli olin 13-vuotias ja menossa kasille.

Hilluttiin kavereiden kanssa Espoossa. Luin akkareita ja vietin hitaita kesäpäiviä, joihin kuului vain telkkari, lankapuhelin ja kotipiha. Pyöräilin joka paikkaan, kirjastoon, uimahalliin ym.

Meillä ei ollut mökkiä.

Vierailija
5/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut olemassa.

Vierailija
6/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, kuten muutkin kesät sen jälkeenkin.  Talvella lomaa 3,5kk

Vierailija
7/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapseni oli vauva. Eiköhän se kesä mennyt lapsia hoitaessa.

Vierailija
8/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poikaystäväni (nyk. puoliso) kanssa autolomalla Euroopassa. Muuri oli murtunut, mutta virallisesti oli vielä kaksi Saksaa. Kävimme vanhan Itä-Saksan puolella (mitään rajamuodollisuuksia ei enää ollut), ja kiipesimme itäsaksalaiseen vartiotorniin.

Vierailija
9/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päässyt ekaluokalta ja vietin kesän mummolassa maalla serkkujen kanssa.

Vierailija
10/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputtelin kakkuja santalaatikolla.

Vierailija
11/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että lapsille oli silloin englanninkielen leiri, ellei ollut myöhemmin. Tutuilla oli maalla asumus tai mökki, kävinkö siellä. Ellei ulkomaanmatka. Kotonakin oltiin, kirjaa luettiin ja ulkoilua.

Vierailija
12/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikommin, kesän 1989 muistan erittäin hyvin, samoin 1991 ja 1992, mutta tuo -90 on jäänyt väliin, ei tainnut tapahtua mitään merkittävää.

Vierailija
13/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin peruskoulusta, oltiin kaverin kanssa HK:lla makkaroita pakkaamassa kesätöissä, ja muutin syksyllä Helsinkiin ja aloitin opiskelut siellä. Kesätyöpaikkoja oli satoja mistä valita, ihan oikeasti. 15-vuotiaana sai valita vapaasti, me valitsimme paikan palkan perusteella, se oli kaksivuorotyötä ja palkka oli siihen aikaan nuorelle älyttömän hyvä eli 50mk/h.

Vierailija
14/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana riparikesä, eka ulkomaan matka, kaupungilla viikonloppuöitä kävelyt, porukkaa oli ihan mielettömästi, sekä kävellen että autolla.  Murrosikä oli ollut talvella, kesällä jo tasaantunut. Ekat pusut pojan kanssa, oli romanttista.

Vierailija
15/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin vastausta, pääsenkö yliopistoon. Isäni oli sinä kesänä kuolemaisillaan. Hän kuoli juuri ennen lähtöäni. Muutin heti isän hautajaisten jälkeen opiskelukaupunkiin. Muistan kuinka istuin soluasunnossa kapealla sängyllä ja mietin, että tästäkö tätä elämää pitäisi lähteä rakentamaan. Tuntui aika yksinäiseltä. Suru isän kuolemasta oli vielä surematta, ei ollut aikaa keskittyä siihen.

Vierailija
16/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelattiin ulkona jalkapalloa, tennistä, pesäpalloa. käytiin uimassa. silloin urheilu kuului nuorten normaaliin elämään. eipä kuulu enää. joka kesä oltiin saaristossa kolmisen viikkoa. kyllä ennen oli paljon paremmin, ja ihmiset voivat silloin paremmin. nykyään kaikki on hyvin itsekeskeisiä vailla mitään sosiaalisia taitoja. kiitos kuuluu somelle. some onkin vammaisia ja vähemmistöjä varten suunniteltu ulinakanava. ja vammaisilla tarkoitan kaikkia somettajia ja somevaikuttajia, jotka eivät vaikuta mihinkään. hyvää loppukesää kaikille normaalin lapsuuden viettäneille.

Vierailija
17/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä kaupungissa, muu perhe kesän mökillä. Minut uskallettiin jättää yksin 16-vuotiaana, ja olinkin ihan kiltisti muistaakseni.

Vierailija
18/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1975, joten olen käynyt riparin tuona kesänä. Kesätöissä olin myös, muistaakseni olin isäni yrityksessä "toimistoapulaisena", niin ja taisi olla tuo kesä, kun vanhemmat laajensivat taloaan eli varmaan olin myös lautapoikana ja sisäkatontekijän apulaisena.

Vierailija
19/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelija, olin tullut juuri isäksi ja sain kesätöitä valtionhallinnosta edellytyksellä, ettei lapsenhoito hankaloita työtä. 

Vierailija
20/58 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä laivalla. Kaksi meidän baarimikkoa lähti Italiaan katsomaan noita mm-kisoja. Laivalla tehdään viikko töissä-viikko vapaalla työvuorot, joten heillä oli siellä viikko aikaa kisoissa. 

Kun oli aika tulla työvuoroon, niiltä tuli kummaltakin faksi purserin konttoriin, joka ilmeisesti oli italialainen todistus sairaslomasta.

Siihen aikaa ei ollut mitään keinoa saada niitä puhelimen päähän tai mtn sähköposteja voinut laittaa ja käskeä niitä heti takaisin töihin.

Ne kyllä sai sitten loparit luvattomasta poissaolosta. Varmaan ihan odotetusti kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme