Kesällä 4- vuotta täyttävä poika käy vielä iltaisin rinnalla
Onko pitkä imetys kuinka yleistä nykyään? Oletteko te imettäneet pitkään?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä huonona. Mun 8v nukkuu vieressä ja varmasti läheisyys tuossa tissillä käynnissä on myös se tärkein osuus. Oma lapsi sai vaan 2kk rintamaitoa, kun sairastui eikä pystynyt imemään ja mun maidontuotanto loppui siinä kaikessa stressissä.
Imetät 8-vuotiasta? Äänestät vihreitä?
Opettele lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri Jodelissa oli yhden parikymppisen miehen kirjoitus siitä, kuinka hän ei pidä naisen rintoja kiihottavina, koska muistaa äitinsä imettäneen häntä lähes 5v ikään asti, joten tisseistä tulee mieleen vain oma äiti.
Että nii, noi isommat lapset sitten muistaa.
Höpöhöpö!
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua joillakin nykyään; vaippoja melkein kouluikään asti, samoin imetys.
😆 Niin on
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on saanut rintamaitoa 4-vuotiaaksi. Itse oli lopettanut. Kaikin puolin ihana mies tuosta on tullut. Anoppi on imettänyt pitkään kaikkia lapsiaan 60- ja 70-luvulla.
Sairasta, hyi helvata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä huonona. Mun 8v nukkuu vieressä ja varmasti läheisyys tuossa tissillä käynnissä on myös se tärkein osuus. Oma lapsi sai vaan 2kk rintamaitoa, kun sairastui eikä pystynyt imemään ja mun maidontuotanto loppui siinä kaikessa stressissä.
Läheisyyttä voi antaa ilman imetystäkin.
Joku tätäkin alapeukuttaa, mitä ihmettä? Että imetys on pakollista 4- 5 vuotiaaksi, koska muuten ei voi läheisyyttä antaa? Jännä. Meillä kyllä osataan halitella ja pusutella muutenkin. Ja 4 vuotiashan on ihanassa iässä: osaa jo jutella ja keskustella asioista ja ihmetellä maailmaa.
Tosi oudolta tuntuis imettää keskustelukumppania.
Maistuu se tissi vielä keski-iälläkin, ilman maitoa toki.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka imettävät melkein kouluikäisiä lapsiaan, käyttävät varmaan myös vaippoja heillä. Kiva mennä kouluun vaippa housuissa ja eväänä tuttipullossa äidinmaitoa!🤢 Vai tuleeko äiti ruokatauolla koululle imettämään!🤮
Varmaan tulee, ja vaihtaa samalla myös vaipan!😅
Vierailija kirjoitti:
Juuri Jodelissa oli yhden parikymppisen miehen kirjoitus siitä, kuinka hän ei pidä naisen rintoja kiihottavina, koska muistaa äitinsä imettäneen häntä lähes 5v ikään asti, joten tisseistä tulee mieleen vain oma äiti.
No eihän niitä rintoja periaatteessa kuuluisi aikuisen miehen himoitakaan, eli tällainen mies on pelkästään normaali. Ne on vauvoille ja lapsille tarkoitetut. Jossain alkuperäiskulttuureissa naisten rinnat ei ole sen kummempi juttu kuin miestenkään paljas ylävartalo. Rintojen seksualisointi on keinotekoinen, länsimainen juttu, jolla ei ole tekemistä biologian kanssa. Ehkä olisi parempi, että useampiakin imetettäisiin pitkään, niin ihmiset muistaisivat mitä varten ne rinnat on. Nykyään aikuiset ihmiset törmää tisseihin netissä varmaan päivittäin, mutta itkee ja järkyttyy ja ahdistuu pahasti jos näkee äidin imettämässä lastaan julkisella paikalla.
Kaikkein kummallisinta tässä on, että yleensä ne samat pitkän imetyksen vastustajat ajattelevat kaikkien lasten ja aikuisten tarvitsevan kuitenkin elääkseen toisen nisäkkään maitoa. Ravataan kaupassa hakemassa litratolkulla maitoa, joka on pumpattu keinosiemennetyltä ja kaikin puolin riistetyltä eläinäidiltä, ja paheksutaan niitä joiden mielestä lehmänmaito kuuluu vasikoille ja äidinmaito lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Mun pian 4v käy öisin joskus. Imetän häntä nuorempia kaksosia, joten en unisena aina huomaa, kuka rinnalla käy. Muuten olen häneltä lopettanut, kun en enää niin montaa lasta jaksanut imettää. Vanhimman lapsen kanssa imetys päättyi 4v 7kk iässä eli pitkiä metyksiä on meidän perheessä ollut aiemminkin
Jonain päivänä tissisi on vielä murtovarkaan suussa, kun olet noin tiedoton. Aika erikoista myös että makaat samassa sängyssä lasten kanssa, ja vielä tissit paljaana. Ei vaikuta ihan terveeltä. Lisäksi vaarallista, jos kääntyy lapsen päälle, lapsia on tukehtunut noin, eteenkin vauvoja.
Oletan että tuo systeemi on ollut vauvaiästä saakka teillä, että samassa pedissä nukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän niitä rintoja periaatteessa kuuluisi aikuisen miehen himoitakaan, eli tällainen mies on pelkästään normaali. Ne on vauvoille ja lapsille tarkoitetut. Jossain alkuperäiskulttuureissa naisten rinnat ei ole sen kummempi juttu kuin miestenkään paljas ylävartalo. Rintojen seksualisointi on keinotekoinen, länsimainen juttu, jolla ei ole tekemistä biologian kanssa. Ehkä olisi parempi, että useampiakin imetettäisiin pitkään, niin ihmiset muistaisivat mitä varten ne rinnat on. Nykyään aikuiset ihmiset törmää tisseihin netissä varmaan päivittäin, mutta itkee ja järkyttyy ja ahdistuu pahasti jos näkee
No mua ällöttää yli-ikäisten lasten imetys. Ja mua ällöttää myös se, että ihmiset juovat lehmän maitoa.🤢
Lapsen imetys on maailman luonnollisin asia. Ei siinä ole mitään sairasta tai pervoa.
No mua ällöttää yli-ikäisten lasten imetys. Ja mua ällöttää myös se, että ihmiset juovat lehmän maitoa.🤢
No voi ei. Ymmärrän että jonkun teinin tai aikuisen kohdalla kyse olisi yli-ikäisyydestä ja selvästi vinoutuneesta ja varmasti haitallisestakin tavasta (en tiedä, olisikohan se edes biologisesti mahdollista?) mutta ilmeisesti jopa jonnekin 6-vuotiaaksi asti voi periaatteessa imettää. Toki se kuulostaa oudolta meidän kulttuurissa, jossa naisen rintojen ajatellaan olevan ensisijaisesti miehen mielenkiinnon kohteina. Jos niiden ajateltaisiin olevan lapsen ruokkimista varten, ei kenellekään tulisi varmaan mieleen että se olisi pervoa. Ehkä ihan noin pitkä imetys ei näin imetysvastaiseen ja seksualisoituun kulttuuriin tule koskaan sopimaan, mutta kun tietää pitkän imetyksen hyödyt äidille ja lapselle, on hassua että suhteellisen pitkään tai edes yli vuoden imetykseen suhtaudutaan niin ikävästi. Kaikissa muissa asioissa pitäisi ajatella lapsen parasta, mutta imetyksessä mieluummin kanssaihmisten ällötyksiä. Onneksi näistä asioista puhutaan nykyään, eikä äitien tarvitse enää kuunnella pelkästään omien äitiensä ja muiden muka-asiantuntijoiden käskyjä lopettaa viimeistään puolen vuoden kohdalla, ettei muut vaan pidä outona pervona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kävisi jos et antaisi käydä. Eli , ole vanhempi , auktoriteetti joka asettaa rajat!
Tottakai meillä on rajat. Minä määrään, kuinka usein ja missä imetän. Ei tämä ole mikään avoin baari.
Miksi et lopeta koko touhua? Lapsi on 4v!!
Lapsi on vasta neljä. Ole hyvä ja rauhoitu. Vielä on pitkä matka kouluun, teini-ikään, aikuisuuteen, armeijaan...
Imeväisten ruokaa on rintamaito. Ei enää taaperoiden. Lopeta jo se imetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän niitä rintoja periaatteessa kuuluisi aikuisen miehen himoitakaan, eli tällainen mies on pelkästään normaali. Ne on vauvoille ja lapsille tarkoitetut. Jossain alkuperäiskulttuureissa naisten rinnat ei ole sen kummempi juttu kuin miestenkään paljas ylävartalo. Rintojen seksualisointi on keinotekoinen, länsimainen juttu, jolla ei ole tekemistä biologian kanssa. Ehkä olisi parempi, että useampiakin imetettäisiin pitkään, niin ihmiset muistaisivat mitä varten ne rinnat on. Nykyään aikuiset ihmiset törmää tisseihin netissä varmaan päivittäin, mutt
Nainenhan on ihmislehmä!
Vierailija kirjoitti:
Lapsen imetys on maailman luonnollisin asia. Ei siinä ole mitään sairasta tai pervoa.
Juu. Vauvan imettämisessä ei tietenkään ole. Mutta yli 4-vuotiaan imettäminen on sairasta ja kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt oikeasti luule, että lapselle ei muuta ruokaa anneta tuossa iässä imetyksen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai nyt oikeasti luule, että lapselle ei muuta ruokaa anneta tuossa iässä imetyksen lisäksi?
No eihän hän niin sanonut! Vaan totesi, että taaperoiden ei kuulu juoda pikkuvauvoille tarkoitettua rintamaitoa
Saa nähdä mitä traumoja noille myöhään imetetyille vanhempana ilmaantuu.🙄 muistikuvia äitylin tisseistä kun pitäisi tyttöystävän tissejä hiplata.🤢🤮
Mun mies on saanut rintamaitoa 4-vuotiaaksi. Itse oli lopettanut. Kaikin puolin ihana mies tuosta on tullut. Anoppi on imettänyt pitkään kaikkia lapsiaan 60- ja 70-luvulla.