Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesällä 4- vuotta täyttävä poika käy vielä iltaisin rinnalla

Vierailija
25.05.2025 |

Onko pitkä imetys kuinka yleistä nykyään? Oletteko te imettäneet pitkään?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää osaa kommenteista

Lehmänmaito(toisen nisäkkään maito)=tavallinen maito

Oman äidin maito= sairasta,  perverssiä ja lasun paikka

Miksi meillä on niin valtava tarve tuomita toisten ratkaisuja? 

Imetä ap ihmeessä. Oma imetykseni jäi lääkityksen vuoksi kaikilla kerroilla lyhyeksi ja on itselleni ikuinen suru. 

Vierailija
42/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on aina äidin ja lapsen välinen asia. Itsekin imetin 4-vuotiaaksi saakka, oli tärkeää lapselle iltaisin ja aamuisin tankata pieni hetki turvaa ja läheisyyttä. En näe, mitä väärää siinä on. Moni kuitenkin tuntuu näkevän, joten pidin asian oman perheeni asiana. En etukäteen ajatellut imettää juuri yhtä vuotta pidempään, koska ympäröivät mielipiteet olivat vaikuttaneet omiinkin ajatuksiin, mutta en sitten vain raaskinut aiemmin vierottaa. Rajoittaa tietenkin pystyin. Lapselle oli tärkeää ja olisi varmaan vieläkin jatkanut, jos en olisi lopettanut. Etukäteen juteltiin, että 4-vuotiaat ei sitten ota enää tissiä ja siihen sitten nätisti tyytyi. Mutta ei näistä kannata missään kertoa, kun heti hihhuliksi huudellaan ja kauhistellaan. Maailman luonnollisinta asiaa. Keneltäkään ei ole ollut pois. Päinvastoin: lapsella ei ole koskaan ollut korvatulehdusta ja itselläni migreeni pysyi imetysaikana lähes kokonaan poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sitä voisi edes antaa pullosta, jos kerran on niin terveellistä että tärkeää saada rintamaitoa vielä 4-vuotiaana? En enää tuon ikäiselle laittaisi rintaa suuhun vaikka kuinka tissit ovat imetystä varten ja länsimainen kulttuuri on pilannut tämänkin asian seksualisoimalla rinnat ja mitä selityksiä niitä nyt on.

Vierailija
44/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitä voisi edes antaa pullosta, jos kerran on niin terveellistä että tärkeää saada rintamaitoa vielä 4-vuotiaana? En enää tuon ikäiselle laittaisi rintaa suuhun vaikka kuinka tissit ovat imetystä varten ja länsimainen kulttuuri on pilannut tämänkin asian seksualisoimalla rinnat ja mitä selityksiä niitä nyt on.

Tässä ollaan kyllä niin pihalla asiasta.

Vierailija
45/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä tulee mur...a , usko pois naisia vihaava tapp,,a.

Vierailija
46/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista, äidinmaito on erittäin terveellistä ja varmasti rauhoittaa lasta nukkumaan paremmin.

Vierailija
47/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi pullo on purennan kannalta todella huono, siitä pitäisi päästä eroon jo vuoden iässä.  

Vierailija
48/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä vanhoja lapsia imettävät ovat pääsääntöisesti vihervassari ituhippejä.

Mutta ajattele kuinka terveellistä rintamaito on verrattuna korvikkeeseen joka valmistetaan eläimen maidosta? t. ap

Juuri näin, moni lapsi oireilee noista korvikkeesta tulee vatsakivut ja ihottumaan.

Vierailija
49/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

44 ja käyn vieläkin.

Vierailija
50/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa korvikemaidon tarjoilu loppuu kun lapsi täyttää 1v. Silloin voi juoda jo tavallista maitoa, yleinen fakta ja suositus! 

Sitten on eri asia että niin pieni ei pitäisi olla päiväkodissa lainkaan.

No meillä ei lapset juo sen kummemmin korviketta kuin tavallistakaan maitoa. Vesi on ihan hyvä ruoka- janojuoma.

Vierailija
51/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kävisi jos et antaisi käydä. Eli , ole vanhempi , auktoriteetti joka asettaa rajat! 

Tottakai meillä on rajat. Minä määrään, kuinka usein ja missä imetän. Ei tämä ole mikään avoin baari. 

Miksi et lopeta koko touhua? Lapsi on 4v!!

Miksi 4-vuotiaan imetys häiritsee sinua?

Koska se on sairasta!Lasu pitäisi tehdä tuollaisista friikeistä!-eri

Höpöhöpö. Sun päässäsi on sairasta tuo. Ei sossu tuhlaa resursseja siihen mihin ei tarvitse. 

Vierailija
52/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pian 4v käy öisin joskus. Imetän häntä nuorempia kaksosia, joten en unisena aina huomaa, kuka rinnalla käy. Muuten olen häneltä lopettanut, kun en enää niin montaa lasta jaksanut imettää. Vanhimman lapsen kanssa imetys päättyi 4v 7kk iässä eli pitkiä metyksiä on meidän perheessä ollut aiemminkin

Täh? 4-vuotta ja 7-kk.? Minä en ollut paljoakaan vanhempi kun olin jo risu savotassa vesurin kanssa!

Ja sinusta on parempi, että alle 5-vuotias on risusavotassa vesurin kanssa? Ei mun esikoinen päivät pääksytyksen vaan tissiä lutkuttanut. Sai aamuisin tulla herätessään pikaisesti aamumaidolle, jos en ollut sinä päivänä töissä aamuvuorossa. Muuten touhusi tavallisia lasten juttuja kuten muutkin ikäisensä. En minä häntä pakottanut tissille. Mutta pakotin sitten kyllä lopettamaan, kun mulle riitti eikä maitoakaan enää sitten tullut imetyskertojen ollessa niin harvassa.

Vierailija
53/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika haluaa MAITUA 😙😙😙😋

Vierailija
54/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, mikä pikkupervo onkaan kasvamassa!

Vierailija
55/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa korvikemaidon tarjoilu loppuu kun lapsi täyttää 1v. Silloin voi juoda jo tavallista maitoa, yleinen fakta ja suositus! 

Sitten on eri asia että niin pieni ei pitäisi olla päiväkodissa lainkaan.

No meillä ei lapset juo sen kummemmin korviketta kuin tavallistakaan maitoa. Vesi on ihan hyvä ruoka- janojuoma.

Arvelinkin että näin on nykyään, ettei maitoa tarjoilla. Olin päiväkodissa töissä viimeksi vuonna - 98. 

Mutta: sama pätee nykyäänkin korvikemaidon kanssa, että se on 1v asti, ja 1v voi  juoda tavallista lehmänmaitoa! 

Vierailija
56/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- vuotta 4- vuotta 4- vuotta IDIOOTTI !!!!!!

Vierailija
57/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4- vuotta

Vau. Kaksi virhettä noin pieneen tilaan sait tungettua. Se on 4 vuotta.

Vierailija
58/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, mikä pikkupervo onkaan kasvamassa!

Millähän logiikalla? Eipä noista muistakaan lapsista kyllä mitenkään päällepäin huomaa, että heitä on pitkään imetetty. 

Vierailija
59/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika haluaa MAITUA 😙😙😙😋

Tissit on ihania 😗😙😚😋

Vierailija
60/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä ihan normaalilta vaikuta. Jos kerran lapsi osaa jo veitsellä ja haarukalla syödä- pitäis ainakin osata- niin imuhommat voi jättää vauvoille. Niillehän  ne on tarkoitettu. Vauvoille! Niille, joiden ainoaa ravintoa se äidinmaito on. Sanoohan tuon järkikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän