Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesällä 4- vuotta täyttävä poika käy vielä iltaisin rinnalla

Vierailija
25.05.2025 |

Onko pitkä imetys kuinka yleistä nykyään? Oletteko te imettäneet pitkään?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys on aina äidin ja lapsen välinen asia. Itsekin imetin 4-vuotiaaksi saakka, oli tärkeää lapselle iltaisin ja aamuisin tankata pieni hetki turvaa ja läheisyyttä. Etukäteen juteltiin, että 4-vuotiaat ei sitten ota enää tissiä ja siihen sitten nätisti tyytyi. Mutta ei näistä kannata missään kertoa, kun heti hihhuliksi huudellaan ja kauhistellaan. Maailman luonnollisinta asiaa.

Maailman luonnollisinta asiaa? Ei 4-vuotiaaksi imettäminen ole luonnollista. Muutenhan kaikki tekisivät niin. Imettääkö joku muu elän noin pitkään eli 5 % eliniästä?

Vierailija
62/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika haluaa MAITUA

Pedarit takaisin Ylilaudalle, hus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Jodelissa oli yhden parikymppisen miehen kirjoitus siitä, kuinka hän ei pidä naisen rintoja kiihottavina, koska muistaa äitinsä imettäneen häntä lähes 5v ikään asti, joten tisseistä tulee mieleen vain oma äiti.

Että nii, noi isommat lapset sitten muistaa.

Vierailija
64/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri Jodelissa oli yhden parikymppisen miehen kirjoitus siitä, kuinka hän ei pidä naisen rintoja kiihottavina, koska muistaa äitinsä imettäneen häntä lähes 5v ikään asti, joten tisseistä tulee mieleen vain oma äiti.

Että nii, noi isommat lapset sitten muistaa.

Niin muistaakin. Omat lapset eivät ainakaan pahalla.

Vierailija
65/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetys on aina äidin ja lapsen välinen asia. Itsekin imetin 4-vuotiaaksi saakka, oli tärkeää lapselle iltaisin ja aamuisin tankata pieni hetki turvaa ja läheisyyttä. Etukäteen juteltiin, että 4-vuotiaat ei sitten ota enää tissiä ja siihen sitten nätisti tyytyi. Mutta ei näistä kannata missään kertoa, kun heti hihhuliksi huudellaan ja kauhistellaan. Maailman luonnollisinta asiaa.

Maailman luonnollisinta asiaa? Ei 4-vuotiaaksi imettäminen ole luonnollista. Muutenhan kaikki tekisivät niin. Imettääkö joku muu elän noin pitkään eli 5 % eliniästä?

Orangit imettävät jopa 8-9 vuotta.

Vierailija
66/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä huonona. Mun 8v nukkuu vieressä ja varmasti läheisyys tuossa tissillä käynnissä on myös se tärkein osuus. Oma lapsi sai vaan 2kk rintamaitoa, kun sairastui eikä pystynyt imemään ja mun maidontuotanto loppui siinä kaikessa stressissä.

Vierailija
67/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on osa sitä nykyilmiötä, että ei pystytä  tuottamaan lapselle pettymyksiä kun ei osata ottaa lapsen pettymystä ja kiukkua vastaan ja tukemaan siinä emotionaalisesti.  Helpompi vain tehdä kuten lapsi on tottunut tekemään. Ja lapsi, jos joku, on rutiinien orja. Hyvässä ja pahassa. 

Näistäkö lapsista kasvaa niitä yhyy, opettaja moitti, kun läksyt oli tekemättä - lapsia? Ja näistä äideistä niitä vanhempia, joilta lähtee heti kiukkuinen  Wilma- viesti opelle? 

Ja muuten. Tottakai iltamaito rauhoittaa, jos siihen on lapsi  opetettu. Se on aikuisen tehtävä keksiä tilalle joku muu rituaali. 

Vierailija
68/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on osa sitä nykyilmiötä, että ei pystytä  tuottamaan lapselle pettymyksiä kun ei osata ottaa lapsen pettymystä ja kiukkua vastaan ja tukemaan siinä emotionaalisesti.  Helpompi vain tehdä kuten lapsi on tottunut tekemään. Ja lapsi, jos joku, on rutiinien orja. Hyvässä ja pahassa. 

Näistäkö lapsista kasvaa niitä yhyy, opettaja moitti, kun läksyt oli tekemättä - lapsia? Ja näistä äideistä niitä vanhempia, joilta lähtee heti kiukkuinen  Wilma- viesti opelle? 

Ja muuten. Tottakai iltamaito rauhoittaa, jos siihen on lapsi  opetettu. Se on aikuisen tehtävä keksiä tilalle joku muu rituaali. 

Ai ihanko tosi? Ainoa asia, mikä mun lapset erottaa muista lapsista, on pitkä imetys. Et huomaisi eroa, jos en sinulle asiasta mainitse.

Vierailija
69/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitä voisi edes antaa pullosta, jos kerran on niin terveellistä että tärkeää saada rintamaitoa vielä 4-vuotiaana? En enää tuon ikäiselle laittaisi rintaa suuhun vaikka kuinka tissit ovat imetystä varten ja länsimainen kulttuuri on pilannut tämänkin asian seksualisoimalla rinnat ja mitä selityksiä niitä nyt on.

Esimerkiksi pullo on purennan kannalta todella huono, siitä pitäisi päästä eroon jo vuoden iässä.  

No eihän se astia tässä nyt ollut se pointti, voihan sen kaataa siitä pullosta mukiin tai juoda vaikka pillillä, tuskin 4-vuotias enää varsinaista tuttipulloa edes haluaisi käyttää. Pääasia ettei ole se tissi suussa.

Vierailija
70/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin??? 4 vuotias??? 

Vierailija
71/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitä voisi edes antaa pullosta, jos kerran on niin terveellistä että tärkeää saada rintamaitoa vielä 4-vuotiaana? En enää tuon ikäiselle laittaisi rintaa suuhun vaikka kuinka tissit ovat imetystä varten ja länsimainen kulttuuri on pilannut tämänkin asian seksualisoimalla rinnat ja mitä selityksiä niitä nyt on.

Esimerkiksi pullo on purennan kannalta todella huono, siitä pitäisi päästä eroon jo vuoden iässä.  

No eihän se astia tässä nyt ollut se pointti, voihan sen kaataa siitä pullosta mukiin tai juoda vaikka pillillä, tuskin 4-vuotias enää varsinaista tuttipulloa edes haluaisi käyttää. Pääasia ettei ole se tissi suussa.

Ongelma ei ole tissi vaan sun ahdas ajattelutapa.

Vierailija
72/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä huonona. Mun 8v nukkuu vieressä ja varmasti läheisyys tuossa tissillä käynnissä on myös se tärkein osuus. Oma lapsi sai vaan 2kk rintamaitoa, kun sairastui eikä pystynyt imemään ja mun maidontuotanto loppui siinä kaikessa stressissä.

Läheisyyttä voi antaa ilman imetystäkin. 

Vierailija
73/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisiä vertaa muihin kädellisiin, luonnonmukainen imetysaika on 2 - 7 vuotta. Ei se kyllä yleistä ole, mutta se johtuu yhteiskunnasta. 

Itse imetin 4,5 vuotta, viimeiset vuodet vain herätessä ja nukkumaan mennessä. Ei siitä mitään haittaa ollut.

Sairasta. Tekisi mieli ilmoittaa viranomaisille.

Vierailija
74/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka imettävät melkein kouluikäisiä lapsiaan, käyttävät varmaan myös vaippoja heillä. Kiva mennä kouluun vaippa housuissa ja eväänä tuttipullossa äidinmaitoa!🤢 Vai tuleeko äiti ruokatauolla koululle imettämään!🤮

Vierailija
75/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat imettää sitä loppuelämäsi. 

Uskomatonta paskaa tällaiset turhat väitteet.

Jos sanavarastossa on paska, ei kannata lisääntyä ollenkaan. 

Vierailija
76/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisyyttä voi antaa ilman imetystäkin. 

Tottakai voi mutta miksi nimenomaan imetyksen kautta saatu läheisyys on niin kamalaa? Ei se imetys ole imettävillekään ainoa käytössä oleva tapa tarjota läheisyyttä. 

Vierailija
77/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pian 4v käy öisin joskus. Imetän häntä nuorempia kaksosia, joten en unisena aina huomaa, kuka rinnalla käy. Muuten olen häneltä lopettanut, kun en enää niin montaa lasta jaksanut imettää. Vanhimman lapsen kanssa imetys päättyi 4v 7kk iässä eli pitkiä metyksiä on meidän perheessä ollut aiemminkin

Jännä muuten, miten hyvin maitoa riittää. Jotkut sanoo, että on vain sokerilientä, mutta kyllä se on ihan aitoa tavaraa. t. ap

No kai sitä riittää, kun ylläpidät sitä tuotantoa imettämällä yli-ikäisiä lapsiasi!

Vierailija
78/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetät 8-vuotiasta? Äänestät vihreitä?

Vierailija
79/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka imettävät melkein kouluikäisiä lapsiaan, käyttävät varmaan myös vaippoja heillä. Kiva mennä kouluun vaippa housuissa ja eväänä tuttipullossa äidinmaitoa!🤢 Vai tuleeko äiti ruokatauolla koululle imettämään!🤮

Ihan normaalisti käyvät vessassa mun pitkään imetetyt lapset. :-)

Vierailija
80/116 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emakot imettää porsaitaan! Utareet esiin missä vain!🤢🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän