työnhakijat...
Jos olet käynyt työhaastattelussa, kuin kauan odottelet että työpaikasta ilmoittavat jotain.
Ärsyttää suunnattomasti kun kävin haastattelussa ja minulle sanottiin että työpaikalta soitetaan parin viikon päästä, ettei tarvitse itse soitella perään.
Nyt sieltä ei ole kuulunut mitään!?!? Ja asiasta on jo paljon enemmän aikaa entä 2viikkoa, välikäen kautta kuulin kyllä että asian on vielä auki mutta mikseivät voi ilmoittaa siitä minulle?
Onko tämä ihan yleistä? siis työnantajilla ettei ilmotella asiasta? Onko sinulle käynyt niin ettei ole soitettukkaan jos vaikka paikka on mennyt sivusuun?
Onko moraalitonta?
T. Raivostunut
Kommentit (13)
eikö ihmiset pidä sanallista lupausta? Ihmettelen todella. Jos jotain luvataan niin siitä pidetään kiinni.
Minulle erikseen mainittiin ettei tarvi soitella, he kyllä ilmottavat. Mutta jos asiasta alkaa olla toista kk aikaa ja mitään ei kuulu niin on kieroa!
Ei kai sitä mahdottomia voi jäädä odotteleen että ilmottavat. Olen kyllä hakenut muitakin paikkoja. Mutta jos otan jonkun toisen työn vastaan ja tuolta soittavat että sainkin homman niin harmittaa. Koska ko paikka on paljon parempi.
Ja yleensä on se kk irtisanomis aikakin jos jotain muuta hommaa siis alkaa tekee.
ap
ettei tyypit ilmoittelet mitään? Minusta erittäin kieroa toimintaa. Vielä isosta firmasta kyse. Sapettaa!:/
ap
se että erikseen korostetaa että elä sit soittele perää, me kyl ilmotetaa vaikket työtä saisikaan!! Ja yllättäin mitään ei kuulukaan!
ap
Sanoisin, että teistä ei ole kuulunut ja nyt on tarjottu paikkaa muualta, mikähän hakuprosessin vaihe mahtaa olla?
Siinä olet oikeassa, että epäkorrektia on jättää ilmoittamatta jos nimen omaan ovat luvanneet ilmoittaa.
nro 7,
jos sinulle oikeen painotettas että "ei sitten tarvi soitella tänne, me kyllä ilmotamme kun asia on selvä." Siitäkö huolimatta soittelisit. Jotenkin sellainen kuva jäi että turhaa soittelet, annan meidän hoitaa tämä asia.
En kyllä haluaisi soittaa ja "häiritä" kun siitä erikseen mainittiin!
Harmittaa todella. Olen kyllä ajatellut että ehkä heillä ei ole asian kanssa kiire ja sillä eivät sitten ilmottele.
ap
ja uusi harkintakierros menossa. ei ketään tyrkkyä palkata, odota rauhassa, rekrytoijatkin on ihmisiä, joilla on sata hommaa kesken.
Olen miettinyt samaa. Kävin tällä viikolla työhaastattelussa, joka meni tosi hyvin ja pomo lupasi soittaa ensi viikon torstaina tai perjantaina miten kävi. Toivottavasti soittaa siinäkin tapauksessa, että en saanut paikkaa! Vaikutti kyllä mukavalta tyypiltä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Voihan olla että pitävät sinua parhaana kandidaattina ja oikeasti halauvat kuulla että olet lähdössä muualle elleivät pysty tekemään päätöstä vähän nopeammin.
Jos taas en olisi menossa muualle töihin, en soittelisi.
Itselleni on käynyt näin, ja sain sen ekan paikan. Asiaa varmaan auttoi jossain määrin sekin, kun kerroin toisesta työtarjouksesta.
jos en ole tullut valituksi. Myös niistä kesätyöpaikoista, jonne ollut satoja hakijoita.
Mutta nykyiseen työpaikkaan pääsin, kun soittelin perään. Vaikutin ilmeisesti kiinnostuneelta.. Vaikka sanottiin, että he kyllä ilmoittavat päätöksestä.
Ilmoittavat kai sitten, kun työntekijä on valittu.. paikkahan on vielä avoinna.
kiitos vastauksista.
Toisaalta itsekin ajattelen niin että pitäisi soitella perään ja olla kiinnostunut paikasta. Että ehkä tekevät päätöksenkin nopeasti. Mutta kun erikseen siitä soittelusta mainittiin en ole viitsinyt soittaa.
Olen kyllä niin harmissaan ettei mitään kuulu vaikka luvattiin tiettyyn päivään mennessä ilmottaa. Jos asia on kesken niin kyllä siitä tarvii välillä ilmottaa. Minun mielestä.
Ajattelen jopa ettei taija kovin hyvä pomo olla talossa kun tuommosen tempun tekee! Että kannattaako tollaseen talooon etes lähteä?!
ap
eivät ole ilmoittaneet mitään, vaikka haastattelussakin olen käynyt. Lehdestä nimitysuutisia seuraamalla voi sitten yrittää päätellä, että jaahas toi oli varmaan se paikka, johon hain, näköjään tuollainen sinne on sitten otettu...