Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin perinnöllisestä hiustenlähdöstä ja olen alkanut pohtia itsemurhaa.

Vierailija
06.04.2023 |

En ole edes kolmeakymmentä ja tilanne on paha. On ne hiljakseen ohentunut varmaan viiden vuoden aikana, mutta jakaus näyttänyt normaalilta. Kesän jälkeen alkoi yhtäkkiä hiustenlähtö ja tähän mennessä lähtenyt 50-60% hiuksista. Ei näitä voi pitää mitenkään. Samalla myös laatu muuttui yhtäkkiä takkuiseksi ja kuivaksi. En halua todellakaan leikata lyhyttä tukkaa. En halua peruukkia. En halua olla kaljuna. Olen aloittanut lääkkeet, mutta en tiedä auttaako ne ja jos auttavat, joudun elämään jatkuvassa epävarmuudessa lakkaako ne auttamasta ja mitä tapahtuu. Tyvestä ovat kiiltävät, mutta latvoista ihan sellaiset kuivat hamput.

En voi mennä uimaan, ei huvita enää poistua kotoa minnekään kuin pakollisiin menoihin. En enää usko, että mun mies rakastaa mua. Olen alkanut vihaamaan vanhempiani, miksi ne antoi tällaiset p*skat geenit ja äitikin joka melkein kalju jaksaa vaan jauhaa, ettei suvussa ole sellaista ongelmaa ja hänen hiukset ovat tippuneet lääkkeiden takia.

Ei tätä vaan voi lakata ajattelemasta. Tykkään laittautua ja peilistä katsoessa ongelma muistuttaa. Tätäkö mun elämä on siihen asti kun kuolen. Ja nyt on turha tulla sanomaan, että sulla voisi olla joku vakava sairaus. Se tuntuisi paremmalta, ettei tarvisi joka päivä olla surullinen ja tästä ahdistunut.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hei! Mullakin on peruukki vaikka en edes kaljuunnu! Ne on nykyisin ihania! Heti tiistaina menet kaupoille ja unohdat tuollaiset kuolema-ajatukset kokonaan!

Vierailija
2/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hei! Mullakin on peruukki vaikka en edes kaljuunnu! Ne on nykyisin ihania! Heti tiistaina menet kaupoille ja unohdat tuollaiset kuolema-ajatukset kokonaan!

En halua peruukkia. :( Miksi sulla on peruukki, jos saa kysyä? En vain pysty hyväksymään tätä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia monelle miehelle, koita nyt vaan jaksaa :)

Vierailija
4/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia monelle miehelle, koita nyt vaan jaksaa :)

Niin no, mä olenkin nainen. Ap

Vierailija
5/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuossakin joku hylkäämiskammo/huono itsetunto on se pahin ongelma.

Vierailija
6/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lippu korkealle, vaikka aihe on kurja ja arka. Kaiva suomalainen sisu (ellei riitä, lisää siihen sauna, terva ja höyhenet) ja jatka pää pystyssä eteenpäin. Etsi jokin kiva peruukki ja ota se omaksesi. Meillä monilla on omat vaivamme, johon kaipaamme vertaistukea (tai ainakin kannustajia) jotta jaksamme eteenpäin.

Vierailija
7/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet itse asian noin vaikeaksi. Miksi sinulle ei käy mikään vaihtoehto? Ole itsevarmasti kalju tai pidä peruukkia päivisin. Peruukki on yllättävän yleinen naisilla. Oletko nähnyt ns hauskoja videoita, joissa naiselta lentää peruukki päästä kaatumisen tms vuoksi, niitä on useita. Eli peruukit ovat yleisiä, siinä todiste.

Sinä itse päätät, kuinka vaikean ja ison numeron teet mokomasta asiasta. Kaikella rakkaudella.

Vierailija
8/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua peruukkia. :( Miksi sulla on peruukki, jos saa kysyä? En vain pysty hyväksymään tätä. Ap

Koska ne on hienoja, mulla ohuet hiukset jotka näyttää typeriltä pitkinä ja rakastan vaihtelua! Uusin on upea oranssi 😍

Vierailija
9/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan tosissasi? Minä olen menettänyt paljon hiuksia muutamaankin otteeseen elämäni aikana ja se johtuu sairaudesta. Olisit kiitollinen, että kohdallasi on kyse VAIN HIUKSISTA.

Nykyään voi hommata kaikenmaailman hiussiirteitä, on todella aidonnäköisiä peruukkeja jne. Kannattaisia vähän arvostaa elämää enemmän.

Vierailija
10/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllinen syy voi olla eri asia, mutta mulla auttoi Evonia tehoravinne, rautakuuri ja terveellinen ja monipuolinen ravinto.

Vierailija
11/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taustalla on jotain vakavampaa jos mieli on mennyt noin synkäksi.

No, joka tapauksessa tunnelin päässä on valoa. Apua on tarjolla. Muista että sinä olet tärkeä ihminen riippumatta siitä onko sinulla hiuksia päässä.

Vierailija
12/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kunnon luonnonhiusperuukki, sellaiset on kalliita mutta ero naamiaisperuukkeihin on valtava. Ne istuvat hyvin ja näyttävät luonnolliselta ja kunnon liikkeissä niitä pääsee sovittamaan.

Sinuna rupeaisin hakemaan tietoa, miten muut samasta vaivasta kärsivät naiset ovat saaneet helpotusta ongelmaan. Tosin jos itsaria miettii hiusten takia, niin kyllä varmaan pitäisi ensisijaisesti pyrkiä terapiaan.

Vierailija
13/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että elämä ei ole elämisen arvoista, jos käyttää peruukkia? Ne olivat suorastaan muotia johonkin aikaan, ehkä taas tulevaisuudessa.

Vierailija
14/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama diagnoosi vähän päälle parikymppisenä,, samoja kokemuksia. Hiusasia rajoitti paikkoja joihin normaalihiuksiset voivat mennä hetkeäkään ajattelematta, huvipuisto, uimahalli Ja laittautuminen onnistui aina muuten paitsi hiukset pilasivat kokonaisuuden. Vahva erilaisuuden ja outouden tunne. Oma ratkaisuni on ollut peruukit. Niillä sain takaisin normaaliuden tunteen.

Vierailija
15/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin sinulta voisi kysyä että miksi ihmeessä et halua peruukkia. Mikä niissä on niin kauheaa? Itselläni vain hyviä kokemuksia peruukeista.

Vierailija
16/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella turhempaa itsemurhan syytä kuin hiustenlähtö.

Taitaa se sittenkin olla joku muu, vaikka se että "mä en haluu", tässä tapauksessa peruukkia.

Vierailija
17/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermabers!

Itse olen miettinyt itsemurhaa koska tinnitus ja unettomuus. Minua ei yhtään kiinnosta mitä joku ulkopuolinen ajattelee ulkonäöstäni, kunhan elämäni ja oloni ei olisi sietämätöntä kidutusta koko ajan.

Vierailija
18/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi peruukkia ja oma lyhyt tukka. Nehän on aivan parhautta!

Vierailija
19/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet itse asian noin vaikeaksi. Miksi sinulle ei käy mikään vaihtoehto? Ole itsevarmasti kalju tai pidä peruukkia päivisin. Peruukki on yllättävän yleinen naisilla. Oletko nähnyt ns hauskoja videoita, joissa naiselta lentää peruukki päästä kaatumisen tms vuoksi, niitä on useita. Eli peruukit ovat yleisiä, siinä todiste.

Sinä itse päätät, kuinka vaikean ja ison numeron teet mokomasta asiasta. Kaikella rakkaudella.

Ei kyllä olisi erityisen hauskaa pelätä, koska peruukki lentää päästä ja muut ihmiset voivat naureskella asialle.

Olen ap samassa veneessä ja ottaa kyllä koville. Mulla vielä kasvoissa sairauden aiheuttamaa epämuodostumaakin, jonka tähän asti saanut kutakuinkin peitettyä hiuksille, mutta ei enää. Eipä tee mieli naamaansa näyttää missään.

Vierailija
20/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsari hiusten takia, todi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän