Millaista autoa katselisit, jos budjetti ois n.5000e?
Ajoa on vaihtelevasti, välillä pitkiä matkoja mutta enimmäkseen kaupungissa ajamista..
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
On muuten autojen hinnat nousseet, vuonna 2010 ostin 14 vuotta vanhan C Mersun 4000e. Nyt sen 10k€ saa laittaa jos 2010 vm mersu kiinnostaa..
Mersu vaikuttaa sellaiselta autolta joka pitää melko hyvin arvonsa nykyään. Esimerkiksi W/S 124 korisista hyväkuntoisista yksilöistä saa nykyään helposti maksaa jopa melkein 10 000 € niistäkin. Ja taitaa tuosta vuoden 1996 c-mersustakin saada nykyäänkin vähintään tuon saman mitä vuonna 2010, jos auto on hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten autojen hinnat nousseet, vuonna 2010 ostin 14 vuotta vanhan C Mersun 4000e. Nyt sen 10k€ saa laittaa jos 2010 vm mersu kiinnostaa..
Mersu vaikuttaa sellaiselta autolta joka pitää melko hyvin arvonsa nykyään. Esimerkiksi W/S 124 korisista hyväkuntoisista yksilöistä saa nykyään helposti maksaa jopa melkein 10 000 € niistäkin. Ja taitaa tuosta vuoden 1996 c-mersustakin saada nykyäänkin vähintään tuon saman mitä vuonna 2010, jos auto on hyvässä kunnossa.
Eipä tuommoisen ostamisesta puhtaasti käyttöautoksi oikein ole mieltä. Kallista rautaa, kallista korjata ja ylläpitää. Mukavuudessakin häviää kymmenen vuotta uudemmalle korealaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuommoisen ostamisesta puhtaasti käyttöautoksi oikein ole mieltä. Kallista rautaa, kallista korjata ja ylläpitää. Mukavuudessakin häviää kymmenen vuotta uudemmalle korealaiselle.
Sinänsä olet oikeassa että yli 30-vuotiaan auton pitäminen käyttöautona ei ole ehkä kaikista optimaalisin ratkaisu mutta sinänsä Se on kyllä hyvin mahdollista. Moottori-lehti kokeili tätä hiljattain juurikin S124-korisella farmari-Mersulla ja yli puoli miljoonaa ajetuksi yksilöksi kyseinen auto selvisi testistä erittäin hyvin.
5000€ käytettyyn autoon ja 3000€ tuleviin korjauksiin, kannattava kauppa ainakin myyjälle.
Tuolla hintaa lähtisin etsimään manuaalivaihteista bensamoottorilla olevaa japsia,korealaista tai Wv/ford/opel/peugeot/renault/citroen ja sitä kaveria joka tuntee hyvin autot. Noissa edellä mainituissa löytyy ihan hyviä kun autot tunteva osaa valkata niistä semmoisen jossa mahdolliset tyyppiviat on jo korjattu seuraavaksi 100tkm ajaksi pois vaivoista niinkuin ne yleensä on jo tuohon hintahaitariin saavuttaessa tehty.Aika hölmöä ehdottaa liisaria tähän, se on semmoisen autoilijan hankinta jolla ei ole mitään väliä mitä auto maksaa. Vähämurheisimmaksi minulla on osoittautunut ford.
Opel corsa.1.4 bensa.ajoin 170 tuhatta viat:vesipumppu sadassatonnissa ja vähän myöhemmin etujousi poikki siinä kaikki.kiva ajaa
Citroen DS4 dieselkoneella. Harvoin vaan tarjolla aiankin nettiautossa.
5000 e/kk lyhennyksellä saa kyllä jo melkeen minkä vaan auton lamborghinista rollssiin.
Ostin tänään 8 euron Fiat 500e:n, tosin mittakaava on 1/43 :P
Meillä on tuon hintainen Kia Ceed. Ihan hyvin on pelittänyt, olen ajanut sillä 25t vuodessa muutaman vuoden. Toisena vaihtoehtona oli meillä Renault.
Alfa Romeo Spider 90-luvulta. En tartte autoa kuin kesäisin ja harvoin.
Toyota Yaris GR automaatti sinut miinus on hinta yli 80000
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris
Kyllä, ihan hyvä tavisauto, jos ei tarvitse isompia tiloja. Näissä taviksissa on se hyvä puoli, että tarvikeosia saa kohtuulliseen hintaan ja asennus onnistuu melkein missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetty Renault. Ranskisten hinnat putoaa nopeasti koska essonbaarimiehet "tietää" että niissä on sähkö- ja ruosteongelmia sekä yleistä epäluotettavuutta. Näin olikin - 70-luvulla. Nyt saatavilla aika vähän ajetun Clion tuolla hinnalla.
Vähän ajettu, koska suurimman osan ajasta on mykkä tai muuten rikki.
Jos ne olisivat hyviä autoja, se näkyisi arvostuksessa ja silloin myös hinnassa.
Se mitä tässä yritettiin kertoa - ja mistä itse olen samaa mieltä - oli että vanha maine 70-80--luvuilta vaikuttaa hintoihin. Siihen aikaan Renaultit oli huonosti ruostesuojattuja, nyt ranskikset on erittäin hyvin ruostesuojattuja ja Renault jopa erinomaisesti. Papparaiset itkee sen Tojotansa perään, mutta sen ruostesuojaus ei ole kaksinen.
Katselisin bemaria tai porschea. Sen jälkeen ostaisin 2008 citroenin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltovapaan liisarin ja sijoittaisin sen 5ke
Juu alle 400e/kk saa täyssähkön, alle 300e/kk bensoja, eikä tarvi maksella mistään ylimääräisestä, renkaatkin kuuluu soppariin. 5ke hyvä potti laittaa markkinoille poikimaan.
Kuka ihme pärjää jollain 10tkm/v ajomäärällä minä noihin hintoihin sisältyy?
Minä olen ihme, pärjäsin puolitoista vuotta 1.200 kilometrillä. Auto oli kuitenkin välttämätön liikuntarajoitteen vuoksi. En kuitenkaan ota leasingia, nykyinen teini-ikäinen auto saa riittää toistaiseksi. Meitä auton tarvitsijoita on moneen jun... autoon.
Rasvattua köyttä