Millaista autoa katselisit, jos budjetti ois n.5000e?
Ajoa on vaihtelevasti, välillä pitkiä matkoja mutta enimmäkseen kaupungissa ajamista..
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Huoltovapaan liisarin ja sijoittaisin sen 5ke
Kuka pöljä maksaa autosta, oli oma taikka liising, vähintään 300 euroa kuukaudessa?
Itse sijoittaisin mieluummin senkin rahan.
Vierailija kirjoitti:
Juu alle 400e/kk saa täyssähkön, alle 300e/kk bensoja, eikä tarvi maksella mistään ylimääräisestä, renkaatkin kuuluu soppariin. 5ke hyvä potti laittaa markkinoille poikimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pöljä maksaa autosta, oli oma taikka liising, vähintään 300 euroa kuukaudessa?
Jos tarvii sen auton? Pöljä...
Minulle riittää justiinsa Nissan Leaf. En lähde Lappiin, enkä yllättäen ylipäätään mihinkään autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu alle 400e/kk saa täyssähkön, alle 300e/kk bensoja, eikä tarvi maksella mistään ylimääräisestä, renkaatkin kuuluu soppariin. 5ke hyvä potti laittaa markkinoille poikimaan.
10000 kilometriä vuodessa on noiden hintojen raja. Ylimääräisestä menee sitten jotain euron kilsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvii sen auton? Pöljä...
Aivan. Jos tarvitsee auton. Mihin autoa yleensä käytetään? Käytettäisiin sitä vaikka kulkemiseen paikasta a paikkaan b?
Se hoituu vähemmälläkin rahalla.
Farmari Corolla.
2000-luvun alussa valmistetut Corollat ovat ikiliikkujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10000 kilometriä vuodessa on noiden hintojen raja. Ylimääräisestä menee sitten jotain euron kilsa.
Sekin vielä.
Ei missään tapauksessa liisaria, jos ei ole rahaa ylenmäärin.
Vierailija kirjoitti:
On muuten autojen hinnat nousseet, vuonna 2010 ostin 14 vuotta vanhan C Mersun 4000e. Nyt sen 10k€ saa laittaa jos 2010 vm mersu kiinnostaa..
Tämä.
Ostin vuonna 2020 nelivuotiaan Skoda Octavia RS:n, 80tkm ajettu, pitkä pino lisävarusteita, hinta 20 tonnia.
Nyt jos katselee että mitä samalla rahalla saa, niin nelivuotiaista octavioista saat karvalakki Octavian paskimmalla mopon moottorilla ja varmaan veivattavat ikkunat takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme pärjää jollain 10tkm/v ajomäärällä minä noihin hintoihin sisältyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme pärjää jollain 10tkm/v ajomäärällä minä noihin hintoihin sisältyy?
Minä
Vierailija kirjoitti:
Käytetty Renault. Ranskisten hinnat putoaa nopeasti koska essonbaarimiehet "tietää" että niissä on sähkö- ja ruosteongelmia sekä yleistä epäluotettavuutta. Näin olikin - 70-luvulla. Nyt saatavilla aika vähän ajetun Clion tuolla hinnalla.
No kyllä minulla on jatkuvia sähkövikoja vuoden 2019 Peugeotissani. Ottaa päähän ja kukkarolle, kun pystyi aiemmin luottamaan japsilaatuun. Oli virhe kokeilla muuta kuin japanilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityishenkilön ei Suomessa kannata hankkia autoa leasingillä koska leasingmaksuun kuuluu arvonlisävero, jota yksityishenkilö ei voi vähentää. Sen sijaan kannattaa suosia tavanomaista rahoitusta ja mikäli haluaa huollot kuukausihintaan, niin sitten tekee erillisen huolenpitosopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten autojen hinnat nousseet, vuonna 2010 ostin 14 vuotta vanhan C Mersun 4000e. Nyt sen 10k€ saa laittaa jos 2010 vm mersu kiinnostaa..
Tämä.
Ostin vuonna 2020 nelivuotiaan Skoda Octavia RS:n, 80tkm ajettu, pitkä pino lisävarusteita, hinta 20 tonnia.
Nyt jos katselee että mitä samalla rahalla saa, niin nelivuotiaista octavioista saat karvalakki Octavian paskimmalla mopon moottorilla ja varmaan veivattavat ikkunat takana.
Kukaan täysjärkinen ei osta Octaviaa edes uutena, saati jotain käytettyä räsää.
Kialta saa Ceedin 360e/kk 20tkm/v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ja nyt se on valmis paaliin. Ihan kamala laite.
Vierailija kirjoitti:
4v sopparilla hinta tippuu 340e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ja nyt se on valmis paaliin. Ihan kamala laite.
Automiäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4v sopparilla hinta tippuu 340e/kk
Beelyltä saa täyssähkö volkkarin 20tkm/v 369e/kk