Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyihmistä ei ilmeisesti yksityisyyden menettäminen haittaa

Vierailija
25.05.2025 |

Kun muutenkin on ihan normaalia kuvata kaikki elämänsä ja tekemisensä someen kaikkien nähtäville? Kun niin paljon tuntuu olevan näitä "minulla ei ole mitään salattavaa/oletko joku pedofiili"-tyyppejä vastailemassa kun kauhistellaan taas jotain lakimuutoksia jotka heikentävät kansalaisen yksityisyyden suojaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuten eläimetkin nauttii eläintarhassa makaamisesta.

Vierailija
2/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sinun mielipiteesi. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun mielipiteesi. Piste.

Eli sinä tykkäät kun sinua kytätään?

Vierailija
4/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simeenhan voi jokainen laittaa ihan vaan sitä mitä itse haluaa.

Vierailija
5/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen onko joillakin yhtään empaattista ystävää tai ihmistä jonka kanssa ruotia privana. Jos ei ole, helposti menee nettiin?

Vierailija
6/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt oikein ota selvää onko väki samaa vai eri mieltä vai ihan sekaisin.

Vierailija
7/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. Kelalle tulisi enemmän näitä tiedonsaantioikeuksia, niin ne olisi tutkimuskäyttöön, ei valtio-/organisaatiotasolla kenenkään yksittäiset peräpukamat sen verran kiinnosta. Ap oletko aivan hullu ja tärähtänyt?

Vierailija
8/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on hirveää kun kaikki laitteet ovat saastuneita ja vakoilija hyppii koneesta toiseen verkon välityksellä. Enää en voi käyttää edes tietokonetta kun putsaukseen vaaditaan verkkoyhteys älypuhelimesta kun asunnossani ei toimi kaapeliverkko puuttuvien osien takia. Joudun olla nollaamaassa kokoajan puhelintani kun olen yhdistänyt koneeseen, kun muuten kaikki yksityisasiani ripotellaan mediaan. Konetta nollatessa yläkulmassa välähti epäilyttävä näyttöruutu joka paljasti vakoilun. Ohjelma tarttui alun perin työpaikan/koulun koneesta puhelimeeni ja puhelimen kautta omaan koneeseen. Haittaohjelman kautta keskustelusovelluksiani on häiritty sillä en voi muuttaa salasanaa ja tyyppi voi ilmeisesti olla kirjautuneena siellä ilman että tiedän. Muuten hän ei varmaankaan enää näe puhelimeni tietoja. Vaihdan salasanojakin aktiivisesti. 

Vierailija
9/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan kun asiaa vaativat naiset ei ymmärrä sitä että jos viesteihin pitää jättää takaportti että kiitä pääsee ulkopuolelta lukemaan niin se tarkoittaa samalla sitä että oma kuvagalleriakin on avoin urkinnalle. Ei naisia ilmeisesti haittaa että oman puhelimen kuva galleria on julkista tietoa sen jälkeen 

Vierailija
10/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi vaan kun asiaa vaativat naiset ei ymmärrä sitä että jos viesteihin pitää jättää takaportti että kiitä pääsee ulkopuolelta lukemaan niin se tarkoittaa samalla sitä että oma kuvagalleriakin on avoin urkinnalle. Ei naisia ilmeisesti haittaa että oman puhelimen kuva galleria on julkista tietoa sen jälkeen 

En ole koskaan vaatinut mitään kolmansien osapuolien urkintaa ja silti kävi noin. 

Vierailija
11/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten oli ihan artikkeli, jossa psykologi totesi ilman Facebookia olevan ihmisen olevan psykopaattinen persoonaltaan. 

Vierailija
12/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat tottuneet siihen, että koko heidän elämänsä on netissä, eikä se heitä vaivaa  -- ennenkuin siitä tulee jotain hirveää vaivaa, stalkkausta, murtautuminen kotiin tai muuta. Sitten suomut putoilevat silmiltä.

Minulla ja useimmalla ystävälläni ei ole mitään somessa tai hyvin rajatusti. Ne sukulaiset ja tuttavat taas jotka ovat itse noita sokeita somekanoja, niin aina kitisevät siitä, etten halua olla somessa. Laittavat silti minun kuviani ja tietojani nettiin ilman lupaa ja jos huomautan asiasta, siitä nousee hirveä huuto. Helkatin ärsyttäviä ja tyhmiä tyyppejä.

Vierailija
13/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun esim. Kelalle tulisi enemmän näitä tiedonsaantioikeuksia, niin ne olisi tutkimuskäyttöön, ei valtio-/organisaatiotasolla kenenkään yksittäiset peräpukamat sen verran kiinnosta. Ap oletko aivan hullu ja tärähtänyt?

Esimerkiksi poliisi saisi luvan tonkia kenen tahansa yksityiskeskusteluja jopa ilman epäilyä rikoksesta. Minusta tuollainen kuulostaa sellaiselta että kytät sitten jossain kahvitauolla donitsia mussuttaessaan ajan kuluksi selailee että mitäs ne tutut taas on keskenään viestitelleet.

Vierailija
14/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten oli ihan artikkeli, jossa psykologi totesi ilman Facebookia olevan ihmisen olevan psykopaattinen persoonaltaan. 

Oho, ihanko oli artikkeli. No kai se täytyy uskoa että olen sitten psyko.

Vierailija
15/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole yhtäkään sometiliä eikä kuvaa netissä 💪

M42

Vierailija
16/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo kohta muutenkin puhelimesi kuvat julkista omaisuutta, koska Facebookit sun muut omistavat ne ja käyttävät niitä sitten tekoälyn kouluttamiseen.

Vierailija
17/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole Facebookia!!! 😂

Vierailija
18/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuck Facebook...itse asiassa ihan mikä tahansa some.

Vierailija
19/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä laittaa jopa terveysasiansa facebookkiin. Että tulipa käytyä lääkärissä. Ja kuvia haudalta. Itse en laita mitään kauhean henkilökohtaista, enkä missään nimessä luvatta toisten kuvia. Jotkut laittaa kuvia ruoka-annoksistaan. Laitoin piruuttani kuvan munakkaasta, jonka tein. Sain monta tykkäystä. Nauroin pitkään. Ehkä laitan kuvan kärähtäneestä makkarasta seuraavaksi.

Vierailija
20/23 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä laittaa jopa terveysasiansa facebookkiin. Että tulipa käytyä lääkärissä. Ja kuvia haudalta. Itse en laita mitään kauhean henkilökohtaista, enkä missään nimessä luvatta toisten kuvia. Jotkut laittaa kuvia ruoka-annoksistaan. Laitoin piruuttani kuvan munakkaasta, jonka tein. Sain monta tykkäystä. Nauroin pitkään. Ehkä laitan kuvan kärähtäneestä makkarasta seuraavaksi.

Kai se joistain tuntuu, että muut elää sitä hetkeä hänen kanssaan, kun hän julkaisee siitä hetkestä kuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä