Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä 40+ naisen pukeutumiseen, jotta ei näyttäisi vanhanaikaiselta tai jämähtäneeltä?

Vierailija
25.05.2025 |

Ja ei kiitos "pue mitä itse haluat" - vastauksia. 

Tietenkin puen mitä itse haluan ja mikä sopii kropalleni, mutta jotenkin huomaan että olen aika tippunut kärryiltä siitä, mikä nykyään on trendikästä. "Pelkään" näyttäväni paljon ikäistäni vanhemmalta ihan pukeutumiseni takia. 

Osasyy ehkä sekin, että en koskaan ole ollut mikään huppari-tyyppi, ja monet ikäiseni kaverit pukeutuvat mm. juoksutrikoisiin ja lyhyisiin huppareihin, ja näyttävät mun silmään nuorekkailta. Tuohon en voi kuitenkaan lähteä, ei sovi kropalleni ollenkaan. Samoin kun nykyiset extraleveät farkut eivät sovi mulle mitenkään, näytän heti siltä kun olisin saanut +10 kg lisää. Onneks ilmeisesti pillifafkutkin on tulossa takaisin muotiin..? Vai onko? :D

Tyylini on tällä hetkellä hyvin klassinen; beige trenssitakki, tummansiniset suorat/bootcut- tai pillifarkut, joku kauluspusero, neule, tms. Siistiä joo, mutta tosi tylsää ja vanhentaa? 

Tuo trenssitakki pitäis varmaan kuitenkin laittaa pois, kukaan ikäisistäni kavereista ei pidä sellaisia. Heillä tuntuu olevan joko joku urheilullinen takki päällä, tai nahkatakki. Nekö nyt ovat muodikkaita (edelleen)?

Vinkatkaa jotain asuja, tai jotain ig/tiktok-tilejä tms, jossa olisi mun ikäiselle sopivia asuja inspiraatioksi? 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -60 -luvulla ja kokenut kaikki farkkutyylit. Tykkään pilleistä, voin käyttää muitakin paitsi ylileveitä ja ns. ukkotyyliä. Oma tytär ei käytä farkkuja kuin työhousuina omalla pihallaan, mutta lapsenlapsilla näkyy pillejä, leveneviä, suoria ja tosi leveitä. 

Vierailija
42/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen pukeutuminen on aina muodissa. Kuninkaallinen tyyli näyttää hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pillifarkut tekevät vanhan vaikutelman." 

Pillei kyl ostaa ihan nuoretki 🤔

Eniten myydään pillifarkkuja. V.Moda

Vierailija
44/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hupparit on aika lapsellisia. Trenssitakit ovat jääneet 90-luvulle. Mene paikalliseen massamuotikauppaan ja katso mitä siellä myydään, ei ainakaan mitään muodista poistunutta.

Vierailija
45/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion jatkossa panostaa siihen, että ostan valmiita asuja. Nyt olen aikonut hankkia tummansiniset chinot tms., ruskeat mokkasiinit, toppeja ja punaisen bleiserin.

Kesäasun runkona on valkoiset caprit, värillisiä t-paitoja (puhun istuvista, en laatikkopaidoista) ja punaiset espadrillot.

Vierailija
46/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

youtubesta style tips for over 40..varmaan löytyy sisältöä. Trendien orjallinen seuraaminen tässä iässä monesti näyttää mielestäni hassulta, olen itse samaa ikäluokkaa eli tää ei ole dissausta. Ymmärrän nuorilla tämän toistensa tyylin kopioinnin, vanhemmilla se alkaa hiukan huvittamaan. Cropatut hupparit, neuleet ja t-paidat näyttää lähinnä huvittavalta +40v päällä ja nämä leveät farkut menee kanssa hiukan samaan kastiin. Trenssihän on hyvä siisti takki ja tänä keväänä vielä trendikäskin, tosin ylisuurena mallina mikä ei monelle sovi. Vanhentaako tossa yhdistelmässä ehkä se kauluspaita + neule eli olisi vain jompikumpi näistä mieluummin. Trenssin kanssa pooloneule näyttää hyvältä viileämmällä säällä. Ainakin Stockalla ja Sokoksella on pukeutumisneuvontapalveluita, jos näistä saisi vähän jeesiä. Pinterestistä ja instastakin löytyy monenlaista inspiraatiota. Toki jos haluat mukailla kavereidesi tyyliä niin sitten niitä leggingsejä ja huppareita ja urheilutakkeja käyttämään joka paikassa.

Vierailija
47/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinterestiin haku "Fashion over 40" tms. Voi selailla erilaisia tyylejä ja soveltaa niitä omaan vaatekaappiin.

Vierailija
48/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinterestiin haku "Fashion over 40" tms. Voi selailla erilaisia tyylejä ja soveltaa niitä omaan vaatekaappiin.

Tää ei oo hyvä neuvo. 

Pinterest näyttää tulokseksi myös asuyhdistelmiä esim. 10-15 vuoden takaa. 

Hain tuolla hakusanalla taannoin, ja pläjähti mm. Sellainen asuyhdistelmiä, jossa naisella pitkävartiset löysät saapikkaat, värilliset sukkahousut, trikootunika, lyhyt myötenmenevä villatakki ja kaulassa iiiiso huivi. Eli näithän näki ehkä just 10-15 v. sitten.

Ja jos tarkotus on näyttää siltä että seuraa aikaansa, niin siltä ei kyllä näytä pukeutumalla noin. 

Vierailija
49/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen pukeutuminen on aina muodissa. Kuninkaallinen tyyli näyttää hyvältä.

Samaa sanoisin itsekin. Katso youtubesta kapselikomeron ideoita, niistä saa vinkkejä perusvaatteisiin. Minusta hupparit ja legginsit keski-ikäisillä on jotain jotain ihan muuta kuin nuorekkuutta, mukavuus on tärkeää mutta voi näyttää myös huolitellulta. Valitettavasti tätimäisyys syntyy enemmänkin ylipainosta, vaatteista riippumatta (ja tiedän koska itse ollut sekä alipainoinen että nykyään normaalipainon ylärajalla 40+ laihduttaja ja ne vaatteet mitkä oli laihana päällä tyylikkäät, vaikka villatakki ja puuvillahousut, tekevät tätivaikutelman. Jotkut leggarit ja hupparit jos laittaa päälle niin näyttää vähän luovuttaneen pukeutumisen suhteen tai omaa makua/rahaa/kiinnostusta pukeutumiseen ei ole).

Vierailija
50/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kanssa menee kyllä entistä enemmän sekaisin. Tulee pääasiassa jotain perustylsää klassisuutta tai sitten jotain hyvin spesiaalia. Ainoa mitä olen Pinterestistä oppinut, ovat hauskat tyylisuuntausten nimet. Ehkä joillekin tässä ketjussa coastal grandmother, mutta itse olen oppinut etten pidä noista perus +40-tyyleistä vaan olen henkisesti goblincore, dark academy tms. 😀 

Vierailija
51/51 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei oo hyvä neuvo. 

Pinterest näyttää tulokseksi myös asuyhdistelmiä esim. 10-15 vuoden takaa. 

Hain tuolla hakusanalla taannoin, ja pläjähti mm. Sellainen asuyhdistelmiä, jossa naisella pitkävartiset löysät saapikkaat, värilliset sukkahousut, trikootunika, lyhyt myötenmenevä villatakki ja kaulassa iiiiso huivi. Eli näithän näki ehkä just 10-15 v. sitten.

Ja jos tarkotus on näyttää siltä että seuraa aikaansa, niin siltä ei kyllä näytä pukeutumalla noin. 

Trendien perässä juoksevat ne, jotka eivät ole löytäneet omaa tyyliään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme