Vuokranantajat syrjivät ulkomaalaisilla nimillä hakevia
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen vuokraaminen pitäisi sitten vissiin kokonaan kieltää. Ei pelkästään siksi että sosiaalietuudet valuu kuin tulonsiirtoina ahneille rikkaille ja liian suuria riskejä ottaville rikkaita larppaaville. Vaan sillä päästäisiin myös lain rikkomisesta, eikä yksityisbisnes enää vääristäisi asuntojen hintoja. On jo nyt täysin kestämätöntä että asuminen maksaa reippaasti yli 50% keskiverto suomalaisen tuloista. Sellainen yhteiskunta romahtaa mahdottomuuteensa.
Tuotto asunnon vuokraamisesta on noin 4 prosentin luokkaa. Jos tämä poistettaisi, niin esimerkiksi 1000 euron vuokra tippuisi 40 euroa eli olisi 960e. Ei ihan kauhean merkittävästi?
Ei kukaan pidä asuntoa vuokralla ilmaiseksi, siis ilman tuottoa. Siitähän on aina riskiä. Ei ole olemassa ihmisiä, jotka tarjoaisivat vain ilokseen ilmaisen
Ei kannata lähteä vuokrabisnekseen jos tekee sen ahneudesta ja tuotto on muka noin surkea, ja sen lisäksi perse ei kestä merivettä jos asuntoon tulee mitään luonnollisesta kulumasta isompaan vahinkoon. Asukaa siinä asunnossa sitten ihan vaan itse. Piste.
Ei oo autoa, mutta jos pyörittäisin auton vuokrausbisnestä niin totta kai seuraisin sitä koskevaa lainsäädäntöä. Enhän ole rikollinen! Jos asiakkaalla on kaikki tarvittavat paperit kuten ajokortti kunnossa niin hän on asiakas. Totta kai minulla olisi myös asiaankuuluvat vakuutukset, enkä olisi perustanut yritystä niin että jos tulee takkiin niin menetän kaiken.
Tää on ihan talouden perus juttuja!
Mitä ilmeisimmin sinä et pyöritä pienenitäkään bisnestä oikeasti itse.
Tässä sinulle yksi talouden perusjuttu lisää: Ei pidä tehdä huonoja sopimuksia. Kannattaa valita sopimuskumppaninsa huolella. Varsinkin pitkäaikaisiin sopimuksiin, jotka koskevat arvokasta omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo autoa, mutta jos pyörittäisin auton vuokrausbisnestä niin totta kai seuraisin sitä koskevaa lainsäädäntöä. Enhän ole rikollinen! Jos asiakkaalla on kaikki tarvittavat paperit kuten ajokortti kunnossa niin hän on asiakas. Totta kai minulla olisi myös asiaankuuluvat vakuutukset, enkä olisi perustanut yritystä niin että jos tulee takkiin niin menetän kaiken.
Tää on ihan talouden perus juttuja!
Mitä ilmeisimmin sinä et pyöritä pienenitäkään bisnestä oikeasti itse.
Tässä sinulle yksi talouden perusjuttu lisää: Ei pidä tehdä huonoja sopimuksia. Kannattaa valita sopimuskumppaninsa huolella. Varsinkin pitkäaikaisiin sopimuksiin, jotka koskevat arvokasta omaisuutta.
En tee sellaista bisnestä joka ei minua kiinnosta. Sinä taas olet rikasta larppaava tyhjätasku. Toivottavasti saat huonoilla bisnestaidoillasi joku kerta niin kovaa takkiin että päädyt itse kadulle.
Kävin 32 näytössä syksyllä nykyistä asuntoa hommatessa. Tuo uutinen ei pidä paikkaansa Helsingissä.
Todella monessa asunnossa oli edellinen asukas ollut maahan muuttaja, vuokranantaja kertoi itse tai jopa tapasin edellisen asukkaan. Puotilassa on kerrostaloja joiden rapuissa ei ole yhtään suomalaista nimeä.
Ei kannata lähteä vuokrabisnekseen jos tekee sen ahneudesta ja tuotto on muka noin surkea, ja sen lisäksi perse ei kestä merivettä jos asuntoon tulee mitään luonnollisesta kulumasta isompaan vahinkoon. Asukaa siinä asunnossa sitten ihan vaan itse. Piste.
Ahneudesta?? Kaikki bisnes pyrkii voittoon, ei se ole ahneutta. Missähän ihmiset asuisivat, jos vuokra-asuntoja olisi tarjolla vain hyväntekeväisyydestä.
Paheksutko myös rakennus- ja remonttifirmojen ahneutta? Entä kiinteistönvälittäjät? Putkimiehet, sähkärit? Keiden kaikkien tulisi harjoittaa toimintaansa korvauksetta, jotta toiset saisivat asua halvalla?
Asuntosijoittajat, yksityiset vuokraajat ovat yksi syy miksi Suomi on tässä jamassa. Kuppaavat tietoisesti veronmaksajien rahoja asumistukien muodossa ja korottavat asuntojen hintoja ihan vaan koska voivat. Pintaremontoidusta tuholaisongelmaisesta yksiöstä levottomalla alueella jossa on kuitenkin edes vähän töitä, saa nykyään pulittaa yli 700€/kk. Eikö teitä hävetä olla tuollaisia loisia?
Vierailija kirjoitti:
Ahneudesta?? Kaikki bisnes pyrkii voittoon, ei se ole ahneutta. Missähän ihmiset asuisivat, jos vuokra-asuntoja olisi tarjolla vain hyväntekeväisyydestä.
Paheksutko myös rakennus- ja remonttifirmojen ahneutta? Entä kiinteistönvälittäjät? Putkimiehet, sähkärit? Keiden kaikkien tulisi harjoittaa toimintaansa korvauksetta, jotta toiset saisivat asua halvalla?
Kaikki jotka käyttää yhteiskunnallisia rakenteita väärin siinä toivossa että sillä rikastuu. Repii voittonsa muiden selkänahasta. Joo.
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittajat, yksityiset vuokraajat ovat yksi syy miksi Suomi on tässä jamassa. Kuppaavat tietoisesti veronmaksajien rahoja asumistukien muodossa ja korottavat asuntojen hintoja ihan vaan koska voivat. Pintaremontoidusta tuholaisongelmaisesta yksiöstä levottomalla alueella jossa on kuitenkin edes vähän töitä, saa nykyään pulittaa yli 700€/kk. Eikö teitä hävetä olla tuollaisia loisia?
Samalla tavalla kauppiaat ovat ahneita, koska kuppaavat veromaksajien maksamia toimeentulotukia.. Eiköhän ne tukien saajat näitä loisia ole.
Kaikki jotka käyttää yhteiskunnallisia rakenteita väärin siinä toivossa että sillä rikastuu. Repii voittonsa muiden selkänahasta. Joo.
Millä tavalla sinä elätät itsesi? Kenen selkänahasta sinä kuppaat oman toimeentulosi? Veronmaksajien vaiko asiakkaiden?
Ihan normaalia riskinhallintaa. Kalevalaiset on jäljitettävissä, jos tarve on. Maahanmuuttajat eivät ole. Jos joku xxx-maalainen tuhoaa asunnon ja jättää vuokrat maksamatta, miten saat tämän vastaamaan teoistaan?
Hohhoijjaa taas. Tottakai yksityinen vuokranantaja joka vuokraa omaa omaisuuttaan päättää ihan tasan tarkkaan kenelle vuokraa, mihin hintaan vuokraa, millä
ehdoilla vuokraa, miten pitkäksi aikaa vuokraa, vai vuokraako ollenkaan. Ihan näennäistä tuollaiset lait. Yleishyödylliset toimijat kuten järjestöt ja kunnat joutuvat niitä noudattamaan, mutta yksityinen ihminen kyllä tekee juuri kuten itse parhaaksi näkee. Meillä on kolme sijoitusasuntoa, ja joka kerta kun uusia vuokralaisia on haettu, on hakemuksia tullut vaikka kuinka paljon. Tottakai valitaan ihan oman mielen mukaan uudet vuokralaiset. Ei sitä edes erikseen tarvitse perustella miksi juuri tietty vuokralainen tulee valituksi, eikä kukaan muista, ehkä jopa kymmenistä hakijoista. Luottotietojen on oltava kunnossa, ja se on ilmoitettu jo asunnon kuvauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kauppiaat ovat ahneita, koska kuppaavat veromaksajien maksamia toimeentulotukia.. Eiköhän ne tukien saajat näitä loisia ole.
Suosittelen seuraamaan hintojen dramaattista nousua. S ja K monopoleina nostavat hintoja jopa etukäteen millä tahansa verukkeella, riistävät niin tuottajia kuin tavallista kansaa. Ruoka on samalla tavalla elämisen perustarve kuin suoja eli kotikin.
Vuokranantaja ei voi koskaan täysin varmuudella tietää tuleeko uuden vuokralaisen kanssa ongelmia, vai ei. On kuitenkin asioita jotka viittaavaat suuriin riskeihin, että ongelmia voi tulla, ja myös sellaisia asioita, jotka puoltavat todennäköisyyttä että ongelmia ei tule. Tyhmähän sellainen vuokranantaja olisi, joka tietoisesti asettaisi itsensä alttiiksi riskeille.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sinä elätät itsesi? Kenen selkänahasta sinä kuppaat oman toimeentulosi? Veronmaksajien vaiko asiakkaiden?
Omalla omaisuudella, ei onneksi tarvitse enää ikinä käydä töissä. Mutta sinulta loppui argumentit, joten haluat keskittyä itse aiheen sijaan henkilöön, tietysti. Ad hominem. Tietysti jos vaikka eläisin yhteiskunnan tuella niin minulla ei olisi oikeutta mielipiteeseen saati sen ilmaisemiseen, tässäkään asiassa. Tyypillistä retoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pahimpia ovat sairaanhoitajat ja muut hoitoala. Järjetön ahneus saada koko ajan vaan isompaa palkkaa ja kiristetään ihmisten hengellä. Järjetöntä ahneutta heillä.
Elämisen perustarpeita kuten asuminen, vesi, ruoka, lämpö/sähkö ja terveydenhuolto, ei tulisi koskaan yksityistää, asettaa vapaalle markkinalle alttiiksi. Se johtaa aina väärinkäytöksiin ja riistoon, sekä hintojen radikaaliin nousuun. Perustarpeilla ei tulisi tehdä bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pahimpia ovat sairaanhoitajat ja muut hoitoala. Järjetön ahneus saada koko ajan vaan isompaa palkkaa ja kiristetään ihmisten hengellä. Järjetöntä ahneutta heillä.
Terveisin ökypalkkaa nostava johtaja joka ei luovu etuoikeuksistaan ja bonuksistaan silloinkaan kun yrityksellä menee taloudellisesti huonosti?
Sairaanhoitajat jne. sentään tekevät oikeaa työtä, paljon enemmän ja raskaampaa kuin sinä, niillä hävyttömän pienillä resursseilla. Hoitavat sinutkin kuntoon kun olet saanut pullasorsana ähkyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pahimp
Tekopyhää ja naurettavaa yrittää leimata jotain tiettyä ihmisryhmää ammatin perusteella ahneeksi. Totuus on, että harvassa on ne laupiaat henkilöt, jotka eivät hae ensisijaisesti omaa, ja oman perheensä suurinta mahdollista hyötyä jos asiaan voi mitenkään itse vaikuttaa. Ihan alasta riippumatta. Jokainen tekee asiat oma, ja oman perheen etu edellä. Ei niin, että ottaa itse takkiin, kunhan yhteiskunta hyötyy mahdollisimman paljon. Aina on vaan niin helppo arvostella ja paheksua muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla omaisuudella, ei onneksi tarvitse enää ikinä käydä töissä. Mutta sinulta loppui argumentit, joten haluat keskittyä itse aiheen sijaan henkilöön, tietysti. Ad hominem. Tietysti jos vaikka eläisin yhteiskunnan tuella niin minulla ei olisi oikeutta mielipiteeseen saati sen ilmaisemiseen, tässäkään asiassa. Tyypillistä retoriikkaa.
Itsehän sinä aloitit tuon ahneudesta puhumisen. Miten tämä sinun oma omaisuutesi syntyi, jos ei kenenkään toisen selkänahasta, omia termejäsi käyttäen? Ja miten se tuottaa sinun ruokarahasi, jos ei siihen liity mitään voitontavoittelua tai sosiaalitukia? Kiinnostaa tämä epäahneen elämän tulonmuodostus. Itse en keksi yhtäkään tapaa saada rahaa, missä joku muu ei olisi sitä maksanut. Osingotkin tulevat yritysvoitoista.
Ei kukaan pidä asuntoa vuokralla ilmaiseksi, siis ilman tuottoa. Siitähän on aina riskiä. Ei ole olemassa ihmisiä, jotka tarjoaisivat vain ilokseen ilmaisen asumisen ventovieraalle. Asunto on maksanut paljon, osta itse oma, jos et halua maksaa vuokraa. Ja korjaa ja remontoi itse, jos et halua maksaa sille, joka pitää asunnon asuttavassa kunnossa.
Ja tosiaan, se ilmainenkin asuminen on asujalle kallista, koska asuminen itsessään maksaa.