Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keskipituus 165cm
BMI alkaa keskimäärin olla jo yli 30🥶
Kesähelteitä ja ihania maisemia odotellessa... eiku....
Vierailija kirjoitti:
Mammat, nyt salille ja vähän äkkiä
Ei ne mee vaan suuttuu ja skitsoo. Menee vaan jääkaapille korkeintaan syömään lisää.
T.salimimmi
Siis keskikehon paino? Entäs jos perse lasketaan mukaan?
Painoin raskaana ollessa 86 kiloa, olin 37-vuotias. Kilot lähtivät heti alaspäin kun synnytin, aloin imettää ja lähdin takaisin lenkkipolulle. Tein pitkiä vaunulenkkejä 2 tuntia vähintään joka päivä, kyllä siinä kilot karisi. Suosittelen. Ei ole kivannäköistä kun on lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Entä miehen?
Mitä miehen painolla on tämän tiedon kanssa tekemistä?
Sovinistista tuijottaa pelkästään naisten painoa. Nainen on luotu synnyttämään joten totta kai on luonnollista että naisille kertyy etenkin vanhetessa kiloja. Mikäs on miesten (teko) syy lihomiselle ja sille hirveälle kaljamahalle?
Vierailija kirjoitti:
Jos keskipaino on 80 kg ja keskipituus 165 cm, niin vyötärön ympärys taitaa olla liki 100 eli vyötäröllä on takuulla myös viskeraalirasvaa. Vyötärö kapenee oman kokemukseni mukaan n. sentin pudotettua kiloa kohti eli painoa olisi pudotettava hieman yli 10 kg jotta vyötärö kapenee alle 90 sentin ja voi olla ettei vielä silläkään määrällä pääse kokonaan eroon viskeraalirasvasta.
Tuo on aivan rakennekohtaista. Monella mua 20 kiloa painavammalla on kapeampi vyötärö.
t. Liikunnallinen omenavartalo 59 kiloa ja vyötärö joku 85 cm.
Vierailija kirjoitti:
Papat, hoitakaa niitä lapsianne että vaimo pääsee salille.
Itse treenasin ja laihdutin lievästä ylipainosta normaalipainoon. Yllättävän moni on noteerannut ja kommentoinut kehoani: "sä olet laihtunut", "älä vaan enää laihduta", "ei ole terveellistä laihduttaa vanhemmalla iällä", olen siis yli viisikymppinen ja painan nyt just ja just alle 60kg ja olen 162cm eli ei tietoakaan liiasta laihuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis keskikehon paino? Entäs jos perse lasketaan mukaan?
Siis tarkoitit "ladon ovi"
Suomalaisista miehistä on kuitenkin suurempi määrä ylipainoisia kuin naisista, joten aloittajan kannattaisi olla enemmän huolissaan miesten tilanteesta.
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/ylipaino-ja-lihavuus-ovat-l…
Ylipaino ja lihavuus ovat lisääntyneet maailmassa
Teollisuusmaissa miehet ovat ylipainoisempia kuin naiset, kehittyvissä maissa taas naiset ovat miehiä lihavampia.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen "syö kahden edestä" vaikka ei pitäisi
Kyllä mies syö yleensä 2/3 ruoasta ja nainen sitten sen 1/3. Puoliksi maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että on noin vähän. Joku on valehdellut painoaan pienemmäksi. Tai jos mummot ja taaperot lasketaan mukaan, niin ehkä sitten. Olen suomalaisten suosituimmassa vaatekaupassa kokoa M ja olen liki 80 kg. Kuka ne koot L-4XL ja plusvaatteet sitten ostaa?
Ostan puolet kerroista xxl vaatteita, mutta olen 168/57. Mahtuisin kai s-koon vaatteisiin, mutten voi sietää mitään tiukkuutta tai hankausta.
Olisin veikannut korkeampaa lukemaa.
Olen treenattu mies, pituus 183cm ja paino 75kg. Aika hurjaa jos naiset nykyään minua painavempia suurinosa.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mee vaan suuttuu ja skitsoo. Menee vaan jääkaapille korkeintaan syömään lisää.
T.salimimmi
V i t u n tyhmä provo olet.
Huvittavaa kuinka ukot taas valittamassa naisten lihavuudesta vaikka miehissä on enemmän ylipainoisia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.salimimmi
V i t u n tyhmä provo olet.
Tästä näkee, ne vaan flippaa!
Aikamoisia mätisäkkejä on suomineidot!🤭 Huhhuh!😲
Otatko vaa'an mukaan treffeille vai miten selvität painon?