Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg

Vierailija
24.05.2025 |

Huh, aika paljon!

Kommentit (523)

Vierailija
481/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori 80 luvulla. Sillon vielä kaikki olivat hoikkia. Tämänpäivän mittojen mukaan olisi nimitelty ruipeloiksi. Hieman pulleampaa ( tämän päivän M kokosta) katottiin jo pitkään.

Ruokavalio ja liikuttiin mihin vaan mentiin. Perheillä korkeintaan auto ei autoja. Ja se käytti joka oli kauimpana töissä.

Herkkuja ei ostettu, niihin ei ollut varaa.

Itse olen nyt 55 veenä 15 kiloa liian painava ja ihan olen itse syönyt itseni tähän kuntoon.

Vierailija
482/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on liian halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen virtuaalikirv3en takaraivossani,

rakkaat kadehtivat kansalaiset.

Painoni todella on nrolla 5 alkava..

Yksi asia minua hämmästyttää kansaa arvioidessani.

Molemmissa sukupuolissa vartalo on enimmäkseen mallia H tai O. Missä ovat

> atleettiset y-karpaasit? Eivät juuri missään.

Y-miehen lantio on kapea, hartialinja leveä.

Kuin > kirjain Y. Nykyään basic Prisma-parin miehen(kin) lantio on hämmästyttävän leveä, jopa leveämpi kuin vierellä vaeltavan m/l-naisen. Onko kukaan muu huomannut? 

Onko miehen luuston rakenne leventynyt

viimeisten 30 vuoden aikana?

Ovatko miehet alkaneet kerätä rasvaa lantionsa ympärille? 

Onko heidän testosteroni-tasonsa pudonnut ja kehonsa estrogenisoitunut? Mistä tämä puolestaan johtuu? Tätä hämmästelen. 

Terveisiä Y-miehille. Niille muutamalle.. 🤨

Kapea lantio, terhakka tarakka. Yes papi!

😘🥰😉🥸

-x, vartalo kapea x

Vierailija
484/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä InBody -mittauksessa, niin saa tietoa omasta kehonkoostumuksestaan. Itse kävin viime viikolla ja olin yllättynyt mm. siitä, että omat luut painavat ainoastaan n. 3kg. Lisäksi, vaikka en ole ylipainoinen, mun vyötärö-lantiosuhteessa olisi parantamisen varaa ja myös viskeraalirasvaa olisi varaa vähentää, vaikka kehon rasvaprosentti oli täysin OK. 

Tätä suosittelen myös. Moni yllättyy juurikin esim. luiden painosta. InBody-mittaus tarjoaa faktatietoa, eikä tarvitse arpoa, onko se oma paino nyt pääasiallisesti syömällä vai treenaamalla hankittua. Mittaus tarjoaa myös suuntaviivoja esimerkiksi sille, miten jatkossa kannattaa treenata.

Vierailija
485/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituudetkin kasvaneet.

Tuolla keskipainolla keskipituuden pitäisi olla luokkaa 190 cm, että olisivat normaalipainoisia.

Vierailija
486/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hlvt sä tiedät?

Ääliö.

Vastaa.

Vierailija
487/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmmh.. no mä painan tuon 80 kg ja tykkään ihan kurvikkaasta vartalostani. Olen terve ja liikun, en tosin ole mikään himoliikkuja vaan pikemminkin terveys- ja hyötyliikkuja. Käytän L-koon vaatteita ja olen 172 cm pitkä. Ärsyttää noi kauhistelijat "en ole koskaan tavannut noin painavaa naista" jne. 

Vierailija
488/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noita inbody mittauksia on.. Että sen jälkeen voi sitten hypätä  sen jälkeen lopullisesti sillalta. Mä vihaaaaaaaaaan liikuntaa ja että pitäis koko ajan tehdä ruokaa itse.. Hyi helvetti.  Kun normi paino olis yleisesti ainoa tavoite niin ei oikein kiinnosta lähteä näin kaukaa. Tavoitteita ei oikein nykyään sais muita ollakaan kuin pakollinen normi paino ja sekin olis joidenkin mielestä liikaa

Vierailija
489/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmmh.. no mä painan tuon 80 kg ja tykkään ihan kurvikkaasta vartalostani. Olen terve ja liikun, en tosin ole mikään himoliikkuja vaan pikemminkin terveys- ja hyötyliikkuja. Käytän L-koon vaatteita ja olen 172 cm pitkä. Ärsyttää noi kauhistelijat "en ole koskaan tavannut noin painavaa naista" jne. 

Joo ei haluta miettiä oikeasti hyvinvointia vaan pelkkää normipainoa pakonomaisesti. Ja tuijotetaan orjallisesti painoindeksiä. Pitäis olla vaan hoikka keinolla millä hyvänsä

Vierailija
490/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä InBody -mittauksessa, niin saa tietoa omasta kehonkoostumuksestaan. Itse kävin viime viikolla ja olin yllättynyt mm. siitä, että omat luut painavat ainoastaan n. 3kg. Lisäksi, vaikka en ole ylipainoinen, mun vyötärö-lantiosuhteessa olisi parantamisen varaa ja myös viskeraalirasvaa olisi varaa vähentää, vaikka kehon rasvaprosentti oli täysin OK. 

Tätä suosittelen myös. Moni yllättyy juurikin esim. luiden painosta. InBody-mittaus tarjoaa faktatietoa, eikä tarvitse arpoa, onko se oma paino nyt pääasiallisesti syömällä vai treenaamalla hankittua. Mittaus tarjoaa myös suuntaviivoja esimerkiksi sille, miten jatkossa kannattaa treenata.

Sen kertoo ihan peilikin, että missä muodossa se paino on. Tosin monella taitaa olla kehonkuva jo niin vääristynyt, että kuvittelee itsensä paljon hoikemmaksi kuin mitä todellisuudessa on. Erityisesti vessojen peilit ovat salakavalia, koska niissä valaistus tulee pääasiassa ylhäältä päin, eli leuan alle muodostuu varjo ja saa näin näyttämään kuvajaisensa todellista hoikemmalta.

Mutta aina voi myös tehdä ihrojen hyllyttely ja löllyttely testin: ottaa napakan otteen vatsastaan kaksin käsin ja hytkyttelee ja löllyttelee vähän ja jos hyllyy ja löllyy ja lällyy, niin se on merkki siitä, että on aika vaihtaa sipsit ja suklaalevyt porkkanaraasteeseen ja pinaattiin 🤭

Vierailija
491/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on todella huolestuttava  on että naisilla on nykyään miestyyppistä lihomista eli vatsa kasvaa oikeen kunnolla. Eilenkin vastaan tuli nuoria naisia ihan valtavan kokoisia.

Vierailija
492/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noita inbody mittauksia on.. Että sen jälkeen voi sitten hypätä  sen jälkeen lopullisesti sillalta. Mä vihaaaaaaaaaan liikuntaa ja että pitäis koko ajan tehdä ruokaa itse.. Hyi helvetti.  Kun normi paino olis yleisesti ainoa tavoite niin ei oikein kiinnosta lähteä näin kaukaa. Tavoitteita ei oikein nykyään sais muita ollakaan kuin pakollinen normi paino ja sekin olis joidenkin mielestä liikaa

Esim. joillain kuntosaleilla, liikuntaopistoilla yms. on mittauslaite. Kannattaa googletella, löytyisikö omalta paikkakunnalta mahdollisuutta mittaukseen. Se ottaa muuten huomioon myös iän ja sukupuolen, mikä on hyvä juttu.

Vierailija
493/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

167 cm, ikä jo 45+, paino sama kuin 17-19,

jolloin pituuskasvuni alkoi olla osaltani taputeltu. Sitä ennen luokan primus-oppilas, hikaripinko, se lyhin rinnaton ruipelo.

Kasvoin myöhään + menstruaatio/rintojen ilmest. vuosia oman polveni suomalaistyttöjä vanhempana.

...

Noudatan oppien suhteen coctailia munkki/nunnaluostarin muinaisia, Okinawaa, Heikkilää.

Holistinen lääketiede.

Ihanaa talvipäivää! 

E

Muut on tuttuja, mutta mikä ihme on munkki/nunnaluostarin muinaisia? Ja miten voi yhdistää Okinawan "paljon hiilareita ja vähän rasvaa" Heikkilän "vähän hiillareita ja paljon rasvaa" systeemiin?

Ja mitä tarkoitat holistisella lääketieteellä? Jotain aromaterapiaa?

Vierailija
494/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiarvoa voisi korjata hakea Thaimaasta siroja neitoja Suomeen.

Ei auta. Thaileiditkin leviää 80-kiloisiksi suomessa. Täytynee olla jotain juomavedessä. 

Ei vaan suomalaisten miesten seura saa naiset lihomaan. Naiset syö ahdistukseen ja vtutukseen. Siksi parisuhteessa olevat naiset lihovat ja eron jälkeen laihtuvat. 

Niin kaikki on miesten syytä 🤣 entäs ne sinkut lihavat naiset? Onko ne juuri eronneita sitten?

Vierailija
495/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on liian halpaa.

Ruuan hinta on nousussa.

Vierailija
496/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Entä miehen?

77 kg.

Miesten taitaa olla lähempänä 100kg

Nälkää näkevä kansa,vasemmiston propagandan mukaan.

Vierailija
497/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perämerestä maalle nousseita läskimanaatteja ovat. Siinä on hyvä livenä seurata miltä näytti aikanaan kun kalat nousi maalle ja alkoivat kävellä. Tosin nämä läskimanaatit ei kyllä kävele yhtään mihinkään, ne vain tipuaskelilla vaappuu eteenpäin kuin muumit.

Vierailija
498/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on liian halpaa.

Ruuan hinta on nousussa.

Ruuan ALV laski.

Vierailija
499/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Entä miehen?

180 kg. 

Vierailija
500/523 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiliikunnan väheneminen on varmaan suurin muutos, ruokailutavat pysyneet ennallaan, joten ihmekös jos lihotaan. Arkipäivisin tulee 20k askelta vähintään, 3kertaa viikossa vähintään salilla käynti, myönnän syöväni huonosti, paino pysyy 75-77kg välillä. 

M33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän