Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on lihavempia kuin naiset.
Itse koon olevani naiseba 80 kg ja 164 cm tosi sopiva. Treenaan hulluna ja olen tosi lihaksikas. Käytän koon 38/40 tai M-koon vaatteita. Aina ne kilot ei kerro kaikkea. Luut on mulla rotevat myös. Sille en mitään voi.
Niin varmaan. Olen saman pituinen ja painan 20kg vähemmän. Siis 20 kiloa. Sinä olet ylipainoinen, et mikään lihaskimppu vaikka niin kuvitteletkin. Ja mä käytän M-koon vaatteita ja se koko on 36/38, ei 40.
Väite ilman lähdettä. Poistoon.
Noin vähän? On teillä keskipainoisilla vielä pitkä matka mun mittoihin. En tiedä tarkkaa lukua, mutta 150 on ylittynyt ajat sitten.
Hopi hopi, sipsiä ja kakkua naamaan!
Olen jopa enemmän huolissani typeryyden lisääntymisestä.
167 cm, ikä jo 45+, paino sama kuin 17-19,
jolloin pituuskasvuni alkoi olla osaltani taputeltu. Sitä ennen luokan primus-oppilas, hikaripinko, se lyhin rinnaton ruipelo.
Kasvoin myöhään + menstruaatio/rintojen ilmest. vuosia oman polveni suomalaistyttöjä vanhempana.
...
Noudatan oppien suhteen coctailia munkki/nunnaluostarin muinaisia, Okinawaa, Heikkilää.
Holistinen lääketiede.
Ihanaa talvipäivää!
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Entä miehen?
En puutu muuten kommenttiisi mutta jotenkin huvittava kun tulee julkaisu niin samalla minuutilla tulee ensimmäinen kommentti että 'mutta kun miehet'
No tottakai. Järkevä tajuaisi tuosta, että miesten paino on noussut samassa tahdissa, ja ainoa syy syyttää tästä pelkästään naisia on naisviha. Ei me hoikat naisetkaan mitää läskejä ukkoja haluta.
Ei kukaan ole syyttänyt naisia miesten lihomisesta, vaan tässä ketjussa puhutaan naisten lihomisesta. En käsitä millä ilveellä saat senkin faktan käännettyä naisvihaksi? Jos haluat keskustella miesten lihomisesta, tee eri ketju.
Onhan tämä ylipaino oikeasti niin valtiollisesti, kuin maailmanlaajuisestikin vakava epidemia. Niin miehillä kuin naisillakin. Kyse ei ole siitä miltä kukakin näyttää, vaan niistä oheissairauksista, joita ylipaino aiheuttaa. Näistä tulee järkyttävät kustannukset yhteiskunnalle. Esim. minun lähisuvussa vuoden sisällä kaksi on saanut diabetes diagnoosin, ja syövät ozempicia. valtion piikkiin, tottakai.
Eli kyllä tästä aiheesta pitäisi voida puhua ilman että puolet kansasta pahoittaa mielensä ja vetää porot nokkaan. Toki keskustelu saisi olla asiallista, ja mieluusti jollain tapaa rakentavaa.
Melkoisia mätisäkkejä alkaa suomieukot olemaan! Huh huh!😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään naista joka painaisi noin järjettömän paljon. Hädin tuskin miehiäkään. Olen keski-ikäinen ja painan 60kg, mun mies 70kg. 80 kiloa on ihan älytön paino naiselle, ihan pituudesta riippumatta, ellei sitten tosiaan ole joku kaksimetrinen.
Sä et taida tietää mitä ihmiset painaa😂. Ja jos kysyt, et saa välttämättä rehellistä vastausta.
Ei tarvitse kysyä, enkä ikinä olisi niin tökerö, että kysyisin jonkun painoa (kuka tekee niin?). Sattumalta vaan keksittiin just tässä päivänä eräänä punnita itsemme tuossa naapurilla. Meitä oli joku kahdeksan henkeä, ikävuosien 42-53 välillä. Kenenkään paino ei alkanut yli seiskalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet on lihavempia kuin naiset.
Itse koon olevani naiseba 80 kg ja 164 cm tosi sopiva. Treenaan hulluna ja olen tosi lihaksikas. Käytän koon 38/40 tai M-koon vaatteita. Aina ne kilot ei kerro kaikkea. Luut on mulla rotevat myös. Sille en mitään voi.
Sinulla ei varmasti ole yli 15:tä kiloa lihasta, siis se, minkä verran sinulla on ylipainoa pituuteesi nähden. Ja luumassa ei ole niin paljoa, että vaikuttaisi painoon noin paljon.
Jos on 164cm pitkä ja painaa 80kg, on yksinkertaisesti reilusti ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvoa voisi korjata hakea Thaimaasta siroja neitoja Suomeen.
Ei auta. Thaileiditkin leviää 80-kiloisiksi suomessa. Täytynee olla jotain juomavedessä.
Tai sitten se suomiurhon seura lihottaa naista, sama mistä tulee.
Nyt kaikki puntarille naapureitten kanssa.
Olen ilmeisesti vähemmistöä kun ikää jo 54 v, paino 53 kg. Ja kolme lastakin olen synnyttänyt.
Ei tää oo mitään kunnon keskustelua, niinkuin yleensä ei ole tästä aiheesta. Ihmiset vaan kertoilee omia painojaan tai haukkuu muita. Pääosin. Jonkun on ollut helppo olla vaikka 55 kg vuosikymmenet. Toinen tehnyt paljon töitä ollakseen 78, eikä enemmän. Monisyisiä asiat todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvoa voisi korjata hakea Thaimaasta siroja neitoja Suomeen.
Ei auta. Thaileiditkin leviää 80-kiloisiksi suomessa. Täytynee olla jotain juomavedessä.
Ei vaan suomalaisten miesten seura saa naiset lihomaan. Naiset syö ahdistukseen ja vtutukseen. Siksi parisuhteessa olevat naiset lihovat ja eron jälkeen laihtuvat.
Juuri tämä! Naisen ei kannata parisuhteeseen suostua, lihoo ja vanhenee ennen aikojaan!
Vierailija kirjoitti:
Melkoisia mätisäkkejä alkaa suomieukot olemaan! Huh huh!😲
"Suomi on Euroopan kolmanneksi lihavin maa, ja lihavuus on yleistynyt erityisesti naisilla."
Ei tähän keskusteluun kannata ottaa osaa kun pelkkää haukkumista.. Muka ollaan huolissaan.. Haha
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa enemmän huolissani typeryyden lisääntymisestä.
Molemmat on todella huolestuttavia. Nykyihmiset ovat 24h naama luurissa kiinni ja samalla lihovat. Joka toinen suomalainen aikuinen on lihava.
Kannattaa käydä InBody -mittauksessa, niin saa tietoa omasta kehonkoostumuksestaan. Itse kävin viime viikolla ja olin yllättynyt mm. siitä, että omat luut painavat ainoastaan n. 3kg. Lisäksi, vaikka en ole ylipainoinen, mun vyötärö-lantiosuhteessa olisi parantamisen varaa ja myös viskeraalirasvaa olisi varaa vähentää, vaikka kehon rasvaprosentti oli täysin OK.
Sä et taida tietää mitä ihmiset painaa😂. Ja jos kysyt, et saa välttämättä rehellistä vastausta.