Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?
Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa turvassa
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei Etelä-Amerikka ota vastaan sotapakolaisia."
Mitään sotapakolaisia tässä ollakkaan. Heti kun tulee ensimmäiset uutiset Venäjän joukoista rajan läheisyydessä, niin lähtee koneen kokka kohti Brasialiaa, ja siitä eteenpäin.
Venäjä on jo lisännyt joukkoja rajan läheisyyteen.
Paskat ne tänne vielä tulee, Ukrainaankin hyökättiin vasta sotaharjoitusten varjolla. Silloin kun Suomeen oikeasti hyökätään mä oon jo makoilemassa rantatuolissa mun kuuman latinatytön kanssa ja muistelen teitä siellä korsuissa samalla kun kaadan uutta vodka martinia.
Miten kauan meinasit odotella, mikset lähde jo nyt?
Venäläiset voivat tulla sukellusveneillä länsirannikolle .niitähän nähtiin 80 luvulla siellä
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeenkin tuli ukrainakaisia yksinhuoltajia lasten kanssa heti kun sota alkoi... Eri asia jos on kumppani tuskin kaikki heti rintamalle joutuvat samaan aikaan.
Ukrainassa onkin erilainen lainsäädäntö kuin Suomessa. Suomessa valmiuslaki koskee myös yksinhuoltajia. Ihmeen vähän muuten näytää ketjuun kirjoittaneet tuntevan Suomen lainsäädäntöä. Kuvittelevat, että jos ei rintamalle kutsuta, niin täältä voi noin vaan sluibailla maasta pois ja rajat länteen on auki. Kannattaisikohan nämä asiat ottaa jo ihan perusopetukseen yläasteella? Vaikka ysiluokalla?
Kyllä minä tiedän tämän mutta mielestäni se on väärin ja huono juttu maanpuolustuksellisesti. Muutenkin äidit ja lapset voisivat poistua, ja tänne jäädä vain sotilaat. Siten suojeltaisiin väestöä eikä sotilaiden tarvitsi huolehtia kotiin jäävistä. Onhan Virokin valmis siirtämään kansalaiset ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu, kohta poistuu.
Useimmat ketjut poistuu, se on tämän foorumin käytäntö, ilmiannat tai et, silti niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Siperia
Mustaa huumoria. Periaatteessa ap.een aloitukseen vastaus:) Niin ja jatkoja...asuinpaikkani on Lappeenranta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Ruotsin rajan tuntumassa.
Näin on gut pai kusipää suomalaiset en jää teitä kaipaamaan.,olen viidessä minuutissa ruotissa .
Turvallista voisi olla vaikka Sako S20 Hunter kivääri, Meopta Optika 6 3-18 x 50 valopistekiikari 4C ristikolla, Ase-utra Radien vaimennin ja Nite force bipodit.
Suomalaiset haluavat elää rauhassa, suomalaiset eivät tahdo sotaa.
Suomalaiset tahtoivat elää rauhassa myös 30-40-luvulla, mutta Venäjällä oli hallitsijana Josef Stalin, joka tahtoi laajentaa Neuvostoliiton alueita Suomen suuntaan. Hän onnistui siinä vallan hyvin, kuten tiedämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ihan pohjoisin Lappi. Siellä ei ole mitään niin ei ketään kiinnosta sinne mennä.
Lappiin isketään heti. Venäjä haluaa Pohjoisen jäämeren herruuden.
Onhan sillä sotä rantaviivaa jo ennestään enemmän kuin millään muulla valtiolla. Tekosyitä tuommoiset. Ryhtyisivät elämään ihmisiksi nyt vaan.
Ei venäjä rantaviivaa niinkään haikaile, vaan herruutta nopealle ja lyhyelle merireitille maailman toiselle puolelle. Pohjoisella merireitillä Grönlanti ja Kanada ovat hyvin lähellä Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomessa asuminen aika hullun hommaa. Venäjän rajanaapurissa, maan joka just hyökkäsi toiseen rajanaapuriin.
Aivan. Venäjä hyökkää sinne minne se itse tahtoo. Monien suomalaisten mielestä Venäjällä ei ole mitään syytä hyökätä Suomeen, mutta hyvät suomalaiset, Venäjällä ei ole ollut ennenkään tarvetta kysyä teiltä syytä tai lupaa hyökkäykselleen. Joidenkin mielestä ei ole mitään järkeä hyökätä Suomeen. Venäjällä ei ole kiinnostusta suomalaista järkeä kohtaan, Venäjällä on omat haaveensa, toiveensa ja pyrkimyksensä, eikä suomalaisella järjellä ole asiaan pienintäkään vaikutusta. Venäjä tahtoo palauttaa Kaakkois-Suomen takaisin Venäjän yhteyteen, tämä on sanottu monta kertaa ja varsin selvästi ja ymmärrettävästi. Venäjällä on myös kiinnostusta koko Suomen liittämiseksi Venäjän yhteyteen, tätäkin Ve
Juuri näin. Venäjä on AINA ollut meille uhka. Ja tulee AINA olemaankin. Vielä 10 000 vuoden päästäkin. Välillä itänaapuri voi teeskennellä hyvääkin ystävää, mutta mihin tiikeri raidoistaan pääsisi? Vain täysi typerys luottaa heihin. R**s'ä on ry**sä vaikka voissa paistais. Näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan.
Aika ovelaa olisi siirtää perheet turvaan muualle ja tänne jäisi vain sotilaat. Ei olisi syytä pommittaa esim kaupunkeja ja sotilaat voisivat keskittyä sotimaan ilman huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei Etelä-Amerikka ota vastaan sotapakolaisia."
Mitään sotapakolaisia tässä ollakkaan. Heti kun tulee ensimmäiset uutiset Venäjän joukoista rajan läheisyydessä, niin lähtee koneen kokka kohti Brasialiaa, ja siitä eteenpäin.
Venäjä on jo lisännyt joukkoja rajan läheisyyteen.
Paskat ne tänne vielä tulee, Ukrainaankin hyökättiin vasta sotaharjoitusten varjolla. Silloin kun Suomeen oikeasti hyökätään mä oon jo makoilemassa rantatuolissa mun kuuman latinatytön kanssa ja muistelen teitä siellä korsuissa samalla kun kaadan uutta vodka martinia.
Miten kauan meinasit odotella, mikset lähde jo nyt?
Suomessa on paremmat palkat painaa duunia, ja kerryttää säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Aika ovelaa olisi siirtää perheet turvaan muualle ja tänne jäisi vain sotilaat. Ei olisi syytä pommittaa esim kaupunkeja ja sotilaat voisivat keskittyä sotimaan ilman huolia.
Venäläinen pommittais nekin pillunpäreiksi silkasta kiusanteon ilosta.
Vierailija kirjoitti: Venäjä on suuri maa, mutta silti Venäjä on aina tahtonut entistä suuremmaksi maaksi. Venäjän hallitsija, joka valloittaa lisää maata ja alistaa kansoja Venäjän vallan alamaisiksi, jää historiaan suurena miehenä ja sankarina.
Suurin 16-17 miljoonaa neliökilometriä. Tuon pitäminen omassa hallussa luulisi olevan tärkein asia. Väestö vähenee kovaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan Ruotsin rajan tuntumassa.
Näin on gut pai kusipää suomalaiset en jää teitä kaipaamaan.,olen viidessä minuutissa ruotissa .
Luuletko ettei rajoja ole suljettu? Rajan sulkee suomi että ruotsi.Sotakarkureita ei päästetä ruotsiin tai norjaan. Noilla mailla on omalehmäkin ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeenkin tuli ukrainakaisia yksinhuoltajia lasten kanssa heti kun sota alkoi... Eri asia jos on kumppani tuskin kaikki heti rintamalle joutuvat samaan aikaan.
Ukrainassa onkin erilainen lainsäädäntö kuin Suomessa. Suomessa valmiuslaki koskee myös yksinhuoltajia. Ihmeen vähän muuten näytää ketjuun kirjoittaneet tuntevan Suomen lainsäädäntöä. Kuvittelevat, että jos ei rintamalle kutsuta, niin täältä voi noin vaan sluibailla maasta pois ja rajat länteen on auki. Kannattaisikohan nämä asiat ottaa jo ihan perusopetukseen yläasteella? Vaikka ysiluokalla?
Kyllä minä tiedän tämän mutta mielestäni se on väärin ja huono juttu maanpuolustuksellisesti. Muutenkin äidit ja lapset voisivat poistua, ja tänne jäädä vain sotilaat. Siten suojeltaisiin väestöä eikä sotilaiden tarv
Ja Jeesus muonittaisi sotilaat, valmistaisi aseita, hoitaisi haavoittuneet jne ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin erämaa. Sinne itse ainakin pakenen mikäli sota täällä syttyy. En aio kuolla tyhmien päättäjien takia, jotka ovat tuhonneet Suomen!
Sama. T. SissiAUK:in käynyt.
Höpö
Ei siellä kukaan oikeasti halua olla esim 5 vuotta
Sota loppuu aikaisemmin, eikä kestä 5v. Sitä paitsi moni mieluummin haluaa elää kuin kuolla, jopa valloitetulla alueella.
Vierailija kirjoitti:
Ei täältä kukaan mihinkään lähde. Sota-aikana naiset työskentelevät tehtaissa, valmistavat sotatarvikkeita, ajavat busseja ja ratikoita, korjaavat koneita, viljelevät maata, hoitavat karjaa ja yleensä tekevät kaiken pitääkseen ympärillä näkyvän yhteiskunnan pystyssä ja hankkiakseen ruokaa tähän maahan. Osa joutuu jopa rintamalle sairaaloihin, kenttäkeittiöihin ja muihin vastaaviin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapin erämaa. Sinne itse ainakin pakenen mikäli sota täällä syttyy. En aio kuolla tyhmien päättäjien takia, jotka ovat tuhonneet Suomen!
Sama. T. SissiAUK:in käynyt.
Höpö
Ei siellä kukaan oikeasti halua olla esim 5 vuotta
Sota loppuu aikaisemmin, eikä kestä 5v. Sitä paitsi moni mieluummin haluaa elää kuin kuolla, jopa valloitetulla alueella.
Ukrainassa sota kestänyt jo 3 vuotta.
Ilmiannettu, kohta poistuu.