Miksi ihmiset haluavat eläkkeelle, jos ovat suht terveitä?
Mitä sillä loputtomalla vapaa-ajalla tekee? Tyydytys elämään tulee työnteosta, eikä päämäärättömästä telkkarin tuijottamisesta.
Kommentit (55)
Viettäkää vaan ikänne siellä töissä. Minä harrastan ja tapaan muita eläkeläisiä kun pääsen tästä oravanpyörästä pois. Ja ajoissa, 58-63 vuotiaana
AP kuulunee niihin jotka kuolinvuoteellaan harmittelee kun eivät ehtineet tehdä enempää töitä.
Niin, kunnon tyämiäs se painaa 16 tuntisia päiviä maata kuokkien, ja päivän päätteeksi syö paketin makkaraa, korkkaa oluen ja päästää mojovan pierun.
Tällaisen sanojasta tulee vain mieleen että töiden ulkopuolista elämää ei taida pahemmin olla tai on muuten vaan henkisesti köyhä jos ei muuta merkitystä keksi kuin työn teon elämälleen.
Mulla ainakin on elämässä muutakin tekemistä kuin työ. Työtä en olisi tehnyt päivääkään, ellei olisi ollut pakko.
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia niitä töitä tehdään. Eläkkeellä on tarkoitus ottaa rennosti. (päihteitä).
Höpöhöpö, en mö mitään telkkaria tai päihteitä, kaikkea kans!
kirjat, taiteen tekeminen, kasvit, linnut, luonto...tiedon kerääminen...dekkarit...pelit, palapelit, lautapelit,
kaupunkimatkailu...mitähän vielä
Suht terveitä? No eivät ole, paitsi paperilla jonkun muun mielestä, ei kaikkien mielestä. Vaikka kai terveitäkin on.
En rahoita pomojen porscheja selkänahastani yhtäkään päivää pidempään jos ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työtä tehdään vain että saa laskut maksettua.
Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.
Vastalause!!!! Minä en halua vapaa-aikaa vaan rahaa. Lomatkin haluaisin rahana. Enkä halua jäädä eläkkeelle. Olen 62v.
Ymmärrätkö että rahan arvo voidaan nollata koska tahansa? Mitä teet arvottomalla rahalla? Vapaa-aikaa et takaisin saa vaan olet sen menettänyt pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työtä tehdään vain että saa laskut maksettua.
Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.
Vastalause!!!! Minä en halua vapaa-aikaa vaan rahaa. Lomatkin haluaisin rahana. Enkä halua jäädä eläkkeelle. Olen 62v.
Sulla on hyvät orjageenit. Kuten useimmilla suomalaisilla.
Meillä ilmapiiri töissä muuttui muutamassa vuodessa niin pahaksi uusien esihenkilöiden uusien höpötysten takia, että lähdin eläkkeelle. Työ ei itsessään muuttunut, oli kivaa, asiakkaat olivat kivoja, mutta kun siihen lisätään esihenkilön asiantuntemattomuus ja asiakaskylmyys, niin alkaahan se raastaa hyviäkin hermoja. Mielellään olisin jatkanutkin töissä, ja ovat pyytäneetkin takaisin, vaan en enää viitsi vaivautua.
Mua kyllä niin surettaa nämä jotka ei muuta tarkoitusta elämälleen keksi kuin työ. Kuinka mielikuvitukseton sellainen ihminen on?
En ole vielä eläkkeellä, mutta ollut työelämästä pois jo monta vuotta - elämäni parhaat vuodet nämä. Ja vielä paranee kunhan alkaa tulla eläkettä, vaikka pienempääkin, kunhan vaan terveys kestäis.
Vierailija kirjoitti:
Mua kyllä niin surettaa nämä jotka ei muuta tarkoitusta elämälleen keksi kuin työ. Kuinka mielikuvitukseton sellainen ihminen on?
Aito NPC. Heitäkin tarvitaan.
Onhan tää kivempaa esim. reissailla viiskymppisenä. Huomenna aasiaan pariks kuukaudeks. Syksyllä sitten jonnekin päin eurooppaa. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä osaa töissäkään tehdä sellainen, joka ei keksi arkielämässä muuta tekemistä kuin telkkarin tuijotus. Itse aion olla työelämässä viralliseen eläkeikään asti, mutta toivon olevani terve että voin vielä nauttia elämästä.
On kaikenlaisia mummoharrastuksia mitä voi harrastaa. Vapaaehtoistyötä on vaikka millä mitalla tarjolla, jos haluaa jotain työtä tehdä.
Eläkeläisillä on tosiaan monelaisia yhdistyksiä, tekevät retkiä ym, jos kaipaa sosiaalista elämää. Päivällä on kansalaisopistossa paljon kursseja ja eläkeläiset suosivat paljon myös iltakursseja.
Mä keksin niin paljon tekemistä kyllä jo nyt, että jostain pitää karsia.
Kaikissa työpaikoissa ei tarvi itse keksiä tekemistä, hoitaa sen homman mitä esihenkilö käskee tekemään. Kaippa saman toistoa vaativa homma sopii henkilölle, joka ei keksi mitään tekemistä. Osaa vaikka mopata rappukäytävän toisensa jälkeen tai kassatyön kaupassa, kun ne ei ihmeemmin luovuutta vaadi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut keksivät muutakin aktiviteettia kuin telkkarin tuijotusta.
On aktiivisia harrasteita, retkeilyä, yhdistystoimintaa...
Eläkkeellä saa myös jatkaa työntekoa, kunhan vain ei ole työsuhteessa. Tosin ansiotuloja verotetaan ankarammin, minullakin on ennakonpidätys 35 - 38 %.
Mulla se on nolla.
Vierailija kirjoitti:
AP kuulunee niihin jotka kuolinvuoteellaan harmittelee kun eivät ehtineet tehdä enempää töitä.
Eikä keksi iltaisin muuta tekemistä kuin kaljottelu ja rööki tv:n edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia niitä töitä tehdään. Eläkkeellä on tarkoitus ottaa rennosti. (päihteitä).
Höpöhöpö, en mö mitään telkkaria tai päihteitä, kaikkea kans!
kirjat, taiteen tekeminen, kasvit, linnut, luonto...tiedon kerääminen...dekkarit...pelit, palapelit, lautapelit,
kaupunkimatkailu...mitähän vielä
Seksi. Kaikki elämän nautinnot joita kädetön, jalaton, munaton ap ei osaa kuvitellakaan.
Koska teen työtä, jonka määrän ja laadun vuoksi menetän terveyttäni joka vuosi.