Miksi ihmiset haluavat eläkkeelle, jos ovat suht terveitä?
Mitä sillä loputtomalla vapaa-ajalla tekee? Tyydytys elämään tulee työnteosta, eikä päämäärättömästä telkkarin tuijottamisesta.
Kommentit (55)
Puolison äiti pääsi eläkkeelle kuusikymppisenä. Täysin terve ja elinvoimainen, olisi kyllä jaksanut tehdä töitä, mutta halusi pois. Nyt lomailee ja järkkäilee ystäviensä kanssa kaikenlaisia aktiviteetteja. Tavallaan olen ihan iloinen puolestaan, mutta samalla ärsyttää tietää, että oma työura tulee jatkumaan varmasti 10 vuotta pidempään kuin hänen.
On kyllä ihan käsittämätöntä! Paljon mukavampaa jäädä eläkkeelle liki 70v, kun kokoomuksen edustaja tulee kättelemään ja saat kunniamerkin, koska olet ollut niin tunnollinen työntekijä. Finladia hymni soitetaan taustalla.
No mukava olla terveenä eläkkeellä.
Haluan "antaa" työpaikkani nuoremmalle. Toivottavasti parhaillaan ilman työtä olevalle fiksulle tyypille. Itse olen ollut kolmeen otteeseen ilman työtä, ennen kuin pääsin suht' vakaaseen työhöni, josta pääsen eläkkeelle. Työttömyys on tragedia monen ihmisen elämässä. Ja yli normaalin eläkerajan työskentelevä "vanhus" voisi ottaa tämän huomioon eläkkeelle jäämis päätöksiä tehdessään.
No just sen takia että on vielä suht terve. Monet työkaverit ovat kuolleet melkein heti eläkkeelle pääsemisen jälkeen ja nyt ajetaan eläkeikä niin korkeaksi, että kuollaan kesken työpäivän. Itse olen koko elämäni töitä tehnyt, nyt ei niin kun enää jaksaisi, antaa nuorempien jatkaa jotka siellä kortistossa töitä odottelevat.
No ainakin kaikki lähipiirin eläkeläiset on koko ajan menossa ja tekemässä jotain eikä kukaan kaipaa töitä. Ja hyvä niin. Ovat terveitä ja aktiivisia.
Minusta koko eläkejärjestelmä on outo. Miksi pitäisi päästä loikoilemaan, jos on terve? Mistä tulee ajatus, että terveen ihmisen ei tarvitse tehdä töitä? Minusta on ihan ok, että töitä tekee loppuun asti niillä jaksamisilla, mitä on. Ei täyttä päivää, mutta kuitenkin jossain määrin ansaitsee oman leipänsä.
n56
Vierailija kirjoitti:
Minusta koko eläkejärjestelmä on outo. Miksi pitäisi päästä loikoilemaan, jos on terve? Mistä tulee ajatus, että terveen ihmisen ei tarvitse tehdä töitä? Minusta on ihan ok, että töitä tekee loppuun asti niillä jaksamisilla, mitä on. Ei täyttä päivää, mutta kuitenkin jossain määrin ansaitsee oman leipänsä.
n56
Kuule, kyllä se eläkkeelle jäänytkin on oman leipänsä ansainnut, sen verran on tullut veroja ja muita etuuksia palkastaan maksettua. Jos sinä haluat tehdä töitä 72 vuotiaaksi, niin se on sinun valinta.
Vierailija kirjoitti:
n56
Hei, mun elämä on jossain muualla kun työpaikalla. Jos tänä päivä ihminen pääsee eläkkeelle terveenä niin se on saavutus jo sinänsä. Tee vaan töitä vaikka hautaan asti, ei se ole pois muilta kun sulta.
Tyydytys elämään ainakaan mun kohdalla ei tule työnteosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työtä tehdään vain että saa laskut maksettua.
Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.
Vastalause!!!! Minä en halua vapaa-aikaa vaan rahaa. Lomatkin haluaisin rahana. Enkä halua jäädä eläkkeelle. Olen 62v.
Selvinnee se sullekin joskus, että käärinliinoissa ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työtä tehdään vain että saa laskut maksettua.
Vapaa-aika on mitä kaikki haluavat. Siksi työaikaa halutaan lyhennettävän samalla palkalla kuin täysillä tunneilla.
Vastalause!!!! Minä en halua vapaa-aikaa vaan rahaa. Lomatkin haluaisin rahana. Enkä halua jäädä eläkkeelle. Olen 62v.
Sulla on hyvät orjageenit. Kuten useimmilla suomalaisilla.
Tuo oli hyvin sanottu. Otan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
n56
Minusta työelämä on outo. Työelämässä olevat näännytetään työn määrällä ja muut ovat ilman.
Vierailija kirjoitti:
n56
Niin mites noi nuoremmat, koskeeko myös heitä tuo työnteko. Vai ovatko jotenkin rajoitteisia verrattuna iäkkäämpiin.
Ap on pystyynkuollut kokoomuslainen.