En pysy tuottotavoitteessani, jos en nosta vuokria!
Minulla on 9 %:n tuottovaade. Tätä harva vuokralainen ymmärtää: ei kyse ole hyväntekeväisyydestä vaan minun omaisuuden kasvattamisesta. Ovat uhkailleet irtisanomisilla. Mistäs minä uudet vuokralaiset silloin löydän? Älytöntä!
Kommentit (8)
Outoa etteivät osaa olla kiitollisia. Kyllä he kestävät olla ruokaa vaikka viikon kunhan sinä vain saat sen 50 euroa lisää.
Miksi AP tyydyt noin pieneen tuotto-odotukseen? Oletko ostanut liian kalliilla ja kulut yllättäneet? Itse en osta yhtään sijoitusasuntoa, koska tuotto-odotukseni on aina yli 15%. Asunnoilla ei tuohon pääse.
Asuntosijoitus ei ole hirveän varmaa ja kannattavaa, joten nyt on laskusuhdanne ja se riski sinun olisi pitänyt osata laskea jo sijoitushetkelläkin. Jos käytössäsi ei ole puskurirahastoa olet toiminut tyhmästi jo alkujaankin.
Jos vuokralaisesi maksavat ajallaan, pitävät asunnot kunnossa se on ainoa pelastuksesi tässä tilanteessa. Muista, että mitä enemmän nostat vuokraa sen suuremman riskin otat menettämällä hyvät vuokralaiset ja joutumalla etsimään uutta. Laske myös, mitä tyhjä asunto maksaisi sinulle. Ja jos päädyt ottamaan ketä tahansa, joka suostuu korkeampiin vuokriin, ei se estä saamasta sinne jotakin jonka mielestä kallis vuokra ansaitsee myös kalliit kustannukset sinulle. Joko valittaa kaikesta tai rikkoo jotakin.
Nyt on vuokralaisten markkinat. Olet jo häviöllä.
Asuntosijoittamisessa ei ole mitään muuta hyvää kuin se että a:sen voi tehdä helposti vaikka lähes 100% vivulla ja b::voi spekuloida asuntojen hinnan nousulla. Jokainen voi miettiä onko se kannattanut nyt esim viimeiseen 5 vuoteen. Ja sitten taas onko se sitä 5 vuotta ennen kannattanut edelliseen 30 vuoteen :P
Siinähän nostelet vuokraa. Eihän tuo muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoitus ei ole hirveän varmaa ja kannattavaa, joten nyt on laskusuhdanne ja se riski sinun olisi pitänyt osata laskea jo sijoitushetkelläkin. Jos käytössäsi ei ole puskurirahastoa olet toiminut tyhmästi jo alkujaankin.
Jos vuokralaisesi maksavat ajallaan, pitävät asunnot kunnossa se on ainoa pelastuksesi tässä tilanteessa. Muista, että mitä enemmän nostat vuokraa sen suuremman riskin otat menettämällä hyvät vuokralaiset ja joutumalla etsimään uutta. Laske myös, mitä tyhjä asunto maksaisi sinulle. Ja jos päädyt ottamaan ketä tahansa, joka suostuu korkeampiin vuokriin, ei se estä saamasta sinne jotakin jonka mielestä kallis vuokra ansaitsee myös kalliit kustannukset sinulle. Joko valittaa kaikesta tai rikkoo jotakin.
Nyt on vuokralaisten markkinat. Olet jo häviöllä.
Höpö höpö se Kela on kyllä paras takaaja mitä löytyy, ei jää maksut saamatta eikä vuokrankorotukset tunnu missään, eihän nuo maksa niitä edes itse, että lisää korotuksia vaan!
Itse ostin 4 asuntoa noin 15 vuotta sitten, otin niihin muualta tulleet vuokralaiset, välitysfirma takasi hieman normaalia korkeamman vuokran ja myös Kela toimi ikään kuin maksujen takaajana.
Käytän kaikki vuokrat asuntojen lainojen lyhentämiseen, siis mitä vastikkeen jälkeen jää.
Noin 6 vuoden kuluttua asunnot on maksettu, jolloin ajattelin myydä ne ja mulle jää tästä noin miljoona kouraan, enkä ole käytännössä joutunut tekemään lainkaan työtä, tai siis olen ollut toisissa töissä kokopäiväisesti, eikä tuo ole ainoa sijoituskohteeni.
Terkuin: Jos joku sanoo, ettei asnnon ostaminen ja vuokraaminen kannata!
Ei muuta kuin nostamaan. Nosta kerralla vähän yli, niin menee yhdellä kitinällä. T-Heka ja kumpp.