Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamulehti uutisoi, että ruokaviraston koirarekisteristä puuttuu vielä puolet koirista

Vierailija
24.05.2025 |

Laki kiristyy. Viraston koirarekisteriin ilmoittamatta jättämisestä sakkoja tiedossa.

Kommentit (356)

Vierailija
301/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmoittakaa vaan sessut rekisteriin. ei mene kauan ku saatte koiravero laskun.

Sitä päättäjät suunnittelee.

So? Onko kamalaa? Onhan sitä koiraveroa ennenkin maksettu🐵

Vierailija
302/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan: ei sakko vaan satojen eurojen seuraamusmaksu lukee artikkelissa.

Tuleehan erikseen koiran perseilyyn ja paskomiseen ja räksytykseen verot ja sakot?

Samalla kertaa asiat kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina vaan lisää kallista ja turhaa byrokratiaa ja kyttäämistä. Eikö nykyhallituksen pitänyt purkaa byrokratiaa jne.? Aina tehdään päinvastoin kuin sanotaan. 

Laittakaa näyttelyt ja kisat boikottiin ja painostakaa kennelliittoa, kunnes se tekee tehtävänsä. Mitä varten me maksetaan kallista jäsenmaksua, jos se ei pidä meidän puolia? Liiton pitäisi lobata vahvasti tätä hullutusta vastaan, koska kaikki rotukoirat on jo rekisterissä ja tunnistusmerkittyjä. Kennelliittokin on ihan lapanen ja harkitsen eroamista kymmenien vuosien jäsenyyden jälkeen. 

Eksää tykkää että luodaan uusia työpaikkoja? Ootpa outo.

Vierailija
304/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleehan erikseen koiran perseilyyn ja paskomiseen ja räksytykseen verot ja sakot?

Samalla kertaa asiat kuntoon.

Joo tulee👍 terveisin nykyhallitus😄

Vierailija
305/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sirutettua, steriloitua seniorikoiraa.

Olen yliopiston käynyt ihminen ja kykenen kriittiseen ajatteluun. Ruokavirasto ei ole vielä osannut kertoa, miten johonkin pilipalirekisteriin ilmoittaminen edistää koirieni hyvinvointia tai estää pentutehtailua.

Vierailija
306/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän ne niitä sakkoja alkaa jakaa, 🤣.

Käy koteja läpi vai?

Ihan täyttä skeidaa koko sakoilla uhkailu .

Pimpom! "Ruokavirastosta, iltaa! Ollaan saatu ilmoitus, että tästä asunnosta on lähdetty lenkille koiran kanssa, nyt tultais sisään tarkistamaan asuuko täällä vakituisesti joku rekku. Pitäs saada se rekisteriin. Jos vastustatte kotietsintää joudumme kutsumaan poliisia avuksi. Että nyt kannattaisi tehdä yhteistyötä, ettei tule sakkojen lisäksi vapausrangaistusta."

Minkä takia yhtään viranomaista pitäisi päästää vapaaehtoiseti mihinkään ilman poliisin virka-apua?

Vierailija
307/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteesta en ilmoita. Boikotoin tyhmää sääntöä. Koira on ilmoitettu jo kennelliittoon syntyessään ja se saa riittää. Raha ei ole se juttu vaan tyhjänpäiväiset säädökset joilla ihmisiä kyykytetään.

Ei ilmoiteta lemmikkikissoja, ei kaneja ei marsuja eikä kultakaloja. Miksi sitten koira joka on ilmoitettu jo kenneliin? 

Ei kiitos lammastelulle. Kukaan tuttu ei ole ilmoittanut omaa koiraansa enkä minä.

Mihin helkkarin kenneliin sun koira on ilmoitettu? Ilmoita se mielikuvituskoirasi viranomaisrekisteriin.

Vierailija
308/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yliopiston käynyt ihminen ja kykenen kriittiseen ajatteluun. Ruokavirasto ei ole vielä osannut kertoa, miten johonkin pilipalirekisteriin ilmoittaminen edistää koirieni hyvinvointia tai estää pentutehtailua.

Ootko autisti? Yritäs vielä soittaa sinne ruokavirastoon ja kysy tuota samaa vielä 987. kerran.. Ja kerta kiellon päälle.

Vierailija
309/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteesta en ilmoita. Boikotoin tyhmää sääntöä. Koira on ilmoitettu jo kennelliittoon syntyessään ja se saa riittää. Raha ei ole se juttu vaan tyhjänpäiväiset säädökset joilla ihmisiä kyykytetään.

Ei ilmoiteta lemmikkikissoja, ei kaneja ei marsuja eikä kultakaloja. Miksi sitten koira joka on ilmoitettu jo kenneliin? 

Ei kiitos lammastelulle. Kukaan tuttu ei ole ilmoittanut omaa koiraansa enkä minä.

Mihin helkkarin kenneliin sun koira on ilmoitettu? Ilmoita se mielikuvituskoirasi viranomaisrekisteriin.

Suomen nykyisessä taloustilanteessa on käsi ojossa rahaa vaativien virkamiesten kanssa yhteistyöstä kieltäytyminen kansalaisvelvollisuus.

Vierailija
310/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti sä oot etkä yliopiston käynyt. Apukoulukin sulta jäi kesken.

Vierailija
311/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuntaan valtion virkahenkilöitä vahtaamaan koiria, onko ne rekisteröity. Minusta voitais kyylätä myös, onko koirat rokotettu ja pääseekö ne ulos tarpeeksi. 

Vierailija
312/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loput rakit pataan ja ääntä kohti. 

Vierailija
313/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyisessä taloustilanteessa on käsi ojossa rahaa vaativien virkamiesten kanssa yhteistyöstä kieltäytyminen kansalaisvelvollisuus.

🤪🤪🤪

Vierailija
314/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤪🤪🤪

Otaksun että olet ammatiltasi paskaviraston paperinpyörittäjä .

Vierailija
315/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein ja piskit verolle ja heti huomenna!

Vierailija
316/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kehvanat ei kykene suoriutumaan koiran rekisteröinnistä ruokavirastoon. Sen se tekee kun on jo syntymässään säikähtänyt.

Vierailija
317/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otaksun että olet ammatiltasi paskaviraston paperinpyörittäjä ."

Minä otaksun, että olet jälkeenjäänyt.😄

Vierailija
318/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kuntaan valtion virkahenkilöitä vahtaamaan koiria, onko ne rekisteröity. Minusta voitais kyylätä myös, onko koirat rokotettu ja pääseekö ne ulos tarpeeksi. 

Kuka sinä olet... ei kuulu sulle

Asutko tässä osoitteessa... en asu

Onko tuo sun koira... ei ole

Viranomaisten kanssa ei tarvitse vapaaaehtoisti tehdä yhteistyötä. Soittakoot vaan sitä virka apua.

Varsinkin aiheettomiin lasuihin pätee, että parempi jos asiat on ihan poliisin todistamana kunnossa.

Vierailija
319/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Otaksun että olet ammatiltasi paskaviraston paperinpyörittäjä ."

Minä otaksun, että olet jälkeenjäänyt.😄

Tuollainen olettelu on paskaviranomaisten perusominaisuus.

Vierailija
320/356 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä olet... ei kuulu sulle

Asutko tässä osoitteessa... en asu

Onko tuo sun koira... ei ole

Viranomaisten kanssa ei tarvitse vapaaaehtoisti tehdä yhteistyötä. Soittakoot vaan sitä virka apua.

Varsinkin aiheettomiin lasuihin pätee, että parempi jos asiat on ihan poliisin todistamana kunnossa.

Vaikutat ahdistuneelta tyypiltä. Onhan sulla lääkitys kunnossa?