Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raittiuden aiheuttama tolkuton tyhjyys ja tylsyys

Vierailija
23.05.2025 |

Miten olette klaaranneet?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomisen aiheuttama hauskuus on harhaa. Sen tajuaa todella tehokkaasti esimerkiksi sen kännin jälkeisenä aamuna. Voi olla esimerkiksi kaveerannut ihmisten kanssa, joita ei selvinpäin sietäisi missään tilanteessa.

Ai, minusta taas tuo oli yksi juomisen hienoimpia puolia, että jotenkin ne omat sisäiset kriteerit löystyi, ja tuli laajennettua piiriä oman kuplan ulkopuolellekin. Mielettömän hienoja keskusteluja tullut käytyä baareissa ihmisten kanssa, joita selvinpäin vaan halveksisin ja katsoisin nenänvartta pitkin.

Jos kuulisit ne hienot keskustelut jälkikäteen nauhalta, niin se olisi typerää itsestäänselvää mongerrusta ja saman toistamista, jota sitten kännissä pitää suurenakin filosofointina.

Eri. Mitä väliä? Siinä hetkessä se on toiminut ja se on selventänyt omia ajatuksia myös selvinpäin. Samalla se on antanut ymmärrystä miksi joku toimii siten kun toimii. Jos kaksi humalaista juttelee keskenään etkä selvänä sitä ymmärrä, niin se ei tarkoita sitä etteikö keskustelulla olisi merkitystä.

Vierailija
42/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kivoja harrastuksia itsellesi. Opettele tekemään ruokaa, tee palapelejä, täytä ristikkoja, opiskele, perehdy psykologiaan, mene tanssikurssille, käy lavatansseissa, etsi geokätköjä, ala neulomaan, mene taidemaalauskurssille, liity maastopyöräseuraan, kokeile riippuliitoa. Vain mielikuvitus on rajana. Kokeile eri asioita, niin löydät oman intohimosi.

Itse harrastan monia eri liikuntalajeja, joten alkoholi pilaisi kivat harrastukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi kivoja harrastuksia itsellesi. Opettele tekemään ruokaa, tee palapelejä, täytä ristikkoja, opiskele, perehdy psykologiaan, mene tanssikurssille, käy lavatansseissa, etsi geokätköjä, ala neulomaan, mene taidemaalauskurssille, liity maastopyöräseuraan, kokeile riippuliitoa. Vain mielikuvitus on rajana. Kokeile eri asioita, niin löydät oman intohimosi.

Itse harrastan monia eri liikuntalajeja, joten alkoholi pilaisi kivat harrastukseni.

Etsi kivoja harrastuksia... Tätä jankataan jatkuvasti, mutta kun ei löydy. Yksikään noista sinun ehdottamistasi harrastuksista ei toimi. Tylsää, tylsää tai mahdotonta. Riippuliito. Sinne on omat rajoituksensa enkä pidä korkeista paikoista. Palapelit, ristikot yms. ovat yksinäisten tekemisiä. Eivät sovi ihmiselle joka ei halua kököttää kotona. Pidän siitä, että voin ottaa olutta porukassa ja jauhaa p*skaa.

Vierailija
44/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pilvee

Vierailija
45/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi kivoja harrastuksia... Tätä jankataan jatkuvasti, mutta kun ei löydy. Yksikään noista sinun ehdottamistasi harrastuksista ei toimi. Tylsää, tylsää tai mahdotonta. Riippuliito. Sinne on omat rajoituksensa enkä pidä korkeista paikoista. Palapelit, ristikot yms. ovat yksinäisten tekemisiä. Eivät sovi ihmiselle joka ei halua kököttää kotona. Pidän siitä, että voin ottaa olutta porukassa ja jauhaa p*skaa.

Viina-Keiju on mustasukkainen, ei siedä pätkääkään kilpailijoita.

Vierailija
46/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi mullekaan joka tykkää kököttää kotona. Mukavammin menee aika pienessä pöhnässä. Tänäänki siivouspäivä ja kuten mainos sen sanoo "ginillä siivous sujuu!"

Vierailija
47/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, kun nistillä on kovaa.

Vierailija
48/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään kivja harrastuksia.

Vierailija
49/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan maksa ensin tervehtyy niin iloisuuskin palaa. Eikä tarvitse tehdä mitään muuta sen eteen kuin olla raittiina. 

Vierailija
50/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä tuo tylsyys ja huomaat että ihan uutta aukeaa sisimmästäsi. Kestä se. Kohtaa se , haasta se.

Vierailija
51/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatin aivot tarvii enemmän stimulaatiota. Psykopaatteja eikä narsisteja kaivata missään. 

Vierailija
52/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on tylsää? Koetko positiivisia tunteita vain silloin, kun käytät päihteitä? Pitää kyllä olla aika säälittävä elämä silloin. N19

Alkoholistin aivot ovat toisenlaiset kuin normaalin ihmisen aivot. Alkoholin käyttö vaurioittaa aivoja pysyvästi niin, ettei mistään asioista saa enää niin voimakasta mielihyvää kuin ennen. Se täytyy vain hyväksyä.

Vierailija
53/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asennevamma. Sinun pitäisi varmaan omasta mielestäsi saada juoda koko maailman kaikki viina, sen ei saisi maksaa mitään eikä mitään terveyshaittojakaan pitäisi tietenkään olla olemassa, jotta pikku ressukka saisi vain dokata koko ajan?

Tervetuloa tosielämään.

Vierailija
54/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee ohi. Lue ja katso dokkareita ym. Hengaile kivojen ihmisten kanssa.

Ei mene. Olen ollut raitis 8 vuotta. Olen aloittanut vaikka mitä harrastuksia, mutta olen aina jotenkin ulkopuolinen. Baareissa käyvä alkoholisti ei ole koskaan yksinäinen. Haluaisin järjestää bileet kaikille raittiille. Ei tule selvänä järjestettyä. Tuskin sinne kukaan edes tulisi. 

Vierailija
55/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asennevamma. Sinun pitäisi varmaan omasta mielestäsi saada juoda koko maailman kaikki viina, sen ei saisi maksaa mitään eikä mitään terveyshaittojakaan pitäisi tietenkään olla olemassa, jotta pikku ressukka saisi vain dokata koko ajan?

Tervetuloa tosielämään.

Tosielämä on se etteivät ihmiset ole samasta muotista tehtyjä. Sinä et käsitä asiaa. Olet ylimielinen pikku p*ska jolla ei ole mitään käsitystä erilaisuudesta. Haukut ihmisiä asennevammasta omasta pikku norsunluutornistasi. Tule alas ja kohtaa ihmiset ihmisinä. Vikoineen ja erilaisuuksineen.

Vierailija
56/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Olen ollut raitis 8 vuotta. Olen aloittanut vaikka mitä harrastuksia, mutta olen aina jotenkin ulkopuolinen. Baareissa käyvä alkoholisti ei ole koskaan yksinäinen. Haluaisin järjestää bileet kaikille raittiille. Ei tule selvänä järjestettyä. Tuskin sinne kukaan edes tulisi. 

Mulla sama. Oli jo ennen alkoholiakin tollanen. Osa muuten aina totesi mulle pilkallisesti et mitä sä oot ottanu, mulle sama, tai et nyt korkki kii.

Vaikken koskaan ollut mitään ottanut.

Vierailija
57/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen ollut raitis kohta kymmenen vuotta. Sosiaalisuus ei ole enää samanlaista. Juu, on ystäviä eikä heissä ole vikaa. Viihdyn kyllä heidän seurassaan, mutta loppu aika on yksinäistä. Kuten Lapinlahden lintujen laulun lopussa mainitaan jotenkin näin. Tule oluelle baariin, et ole koskaan yksin. Huumorikappale mutta totta tältä osin.

Vierailija
58/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko paras henkilö vastaamaan kun itselle viina ei ole ongelma. Olen kuitenkin viime vuosina vähentänyt todella paljon juomista ja toki raskaana ollessa jättänyt viinat täysin. En koe että viinattomuus olisi itseltä estänyt hauskanpitoa koskaan, mutta voi olla luonnekysymys. Pystyn itse heittäytymään täysillä selvinkinpäin kaikkeen hölmöön joten en koe että se viina muuttaisi asiaa.

Mikäli on kovin ujo ja sisäänpäinkääntynyt noin muuten, niin ehkä silloin viina on tuonut elämään jotain rohkeutta jota ei muutoin ole kokenut? Tähänkin ehdottaisin vain enemmän altistusta lääkkeeksi: mene mukaan harrastelijateatteriin ja väittelykerhoon niin löydät harrastuksen ja harjotteiden kautta rohkeutta!

Oma ongelmani elämässä ei niinkään ole sisällöttömyys vaan se ettei aika tahdo riittää kaikkeen. Haluisin oppia kieliä ja tutustua eri kulttuureihin; oppia akrobatiaa; opetella valokuvien kehittämistä; mennä akvarellikurssille; aloittaa seinäkiipeilyn; jne. Mihin tahansa ryhtyykään puolitosissaan, vie se nopeasti mennessään. Uusien harrastusten kautta löytyy myös jännää uutta seuraa.

Vapaaehtoistoiminta, ideologiset yhdistykset, harrastustoiminta jne auttavat löytämään uusia porukoita ja tapoja katsoa maailmaa! Älkää urautuko ja uskaltakaa heittäytyä naurunalaiseksi välillä

Vierailija
59/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä alkoholia voi nauttia ihan kohtuudenkin rajoissa, jos ei ole vielä alkoholisti. Itse huomasin muutama vuosi sitten loppukesästä, etten ollut juonut alkoholia koko kesänä. Ei vain tehnyt enää mieli, olin paljon pirteämpi ja jaksoin paremmin ilman seuraavan aamun pöhniä.

Nykyisin käytän kyllä alkoholia, mutta harvoin, muutaman kerran vuodessa. Kunnon pihvi kaipaa seurakseen punaviiniä, piste. (Ne alkoholittomat eivät ole mistään kotoisin).

Ja joskus mikään ei maistu paremmalta, kuin pieni paukku lämmittävää, laadukasta viskiä.

Myös kunnon kylmä olut on joskus ihan must, ystävien seurassa.

Miksi kieltää itseltään jotain, mistä on mahdollisuus oikeasti nauttia? En kuitenkaan nyt puhu tilanteesta, jossa ihmisellä on alkoholismi, sairaus. Silloin ainoa oikea ratkaisu on olla kokonaan ilman. 

Vierailija
60/76 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kännissä olo on jotenkin niin tylsän ja turhan oloista. Kai se on vain mindsetistä kiinni. Jos miettisi olevansa kännissä jo juomatta?

Jos puolestaan kuuluu näihin keillä on alkoholistigeeni, niin siihen ei auta kuin toinen addiktio, kuten kofeiini, sokeri tai vaikka tietokonepelit jos niistä saa mielihyvää. Joillekin se on uskonto, mutta nämä uskontoholistit ovat oman kokemuksen mukaan tosi rasittavia uskonnon pakottajia.