Onko sulla itsekuria syömisen kanssa?
Jos illalla tv:n ääressä syöt vaikka hyvän voileivän ja sun tekee tosi paljon mieli tehdä toinen nii pystytkö jättämään sen siihen yhteen joka kerta vai käykö joskus niin että otat vielä toisen? Käykö sulle koskaan niin että lähtee täysin käsistä ja otat vielä kolmannenkin?
Kommentit (6)
Punnitsen kaiken syömiseni ja merkitsen ruokapäiväkirjaan, joten on.
Ei ole itsekuria. Teen jo heti aluksi kaksi voileipää ja varmasti voisin syödä kolmannenkin. En ole kuitenkaan koskaan elämässäni ollut ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten itselläsi ap, onko?
On mulla. Söin just äsken tosi hyvän voileivän ja voileipätarvikkeita on vielä paljon jäljellä tekisi hirveästi mieli ottaa toinen samanmoinen mutta odotan tässä että näläntunne menee pois. En tee toista. Mulle tuli mieleen että tällaisinakohan hetkinä ihmiset tekee sen virheen että syövät hieman liikaa. Tällä oli tänään keskustelu jossa pohdittiin miten vuosien varrella saattaa kertyä kymmeniä kiloja ylipainoa vain sillä että syö pari voileipää viikossa päälle energiantarpeen. Ihmisten pitäis oppia odottamaan että näläntunne poistuu. Se on avain.
Mulla on sen verran itsekuria että en syö leipää enkä varsinkaan iltaisin.
Olin nuorena aina hoikka ja pystyin syömään mitä vain lihomatta. Nykyisin se ei ole enää yhtä helppoa. Olen nautinnonhaluinen enkä kovin ankara itselleni.
Miten itselläsi ap, onko?