Raittiuden aiheuttama tolkuton tyhjyys ja tylsyys
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomisen aiheuttama hauskuus on harhaa. Sen tajuaa todella tehokkaasti esimerkiksi sen kännin jälkeisenä aamuna. Voi olla esimerkiksi kaveerannut ihmisten kanssa, joita ei selvinpäin sietäisi missään tilanteessa.
Ai, minusta taas tuo oli yksi juomisen hienoimpia puolia, että jotenkin ne omat sisäiset kriteerit löystyi, ja tuli laajennettua piiriä oman kuplan ulkopuolellekin. Mielettömän hienoja keskusteluja tullut käytyä baareissa ihmisten kanssa, joita selvinpäin vaan halveksisin ja katsoisin nenänvartta pitkin.
Jos kuulisit ne hienot keskustelut jälkikäteen nauhalta, niin se olisi typerää itsestäänselvää mongerrusta ja saman toistamista, jota sitten kännissä pitää suurenakin filosofointina.
No en mä ole noin paljon tavannut juoda, että mongertaa ja toistaa samaa. Ihan olen järjissäni ja puhun normaalisti, korkeintaan vähän innostuneemmin ja eloisammin kuin selvänä. Hiljattain tuli juuri tuopin ääressä puhuttua epikurolaisten ja stoalaisten näkemyksistä nautintoon onnen lähteenä esimerkiksi, erot ja yhtäläisyydet. Ja muutenkin antiikin Kreikan ja Rooman filosofien näkemyksistä siihen, mistä ihmisen pysyvä onni löytyy. Molemmilla keskustelijoilla oli tuoppi nenän edessä koko ajan, ja tuli sitä useampi juotua pitkän illan aikana, mutta ei todellakaan sössötyskuntoon. Sellaisessa kunnossa olen viimeksi ollut joskus 20 vuotta sitten teininä, kun ei vielä oikein osannut ottaa sopivasti ja tuli ylilyöntejä.
20v ilman, eikä elämä ole mitenkään tyhjää eikä tylsää, päinvastoin. Entiseen en palaa
No varmasti on tylsää. Jos se elämä oli ennen pelkkää juomista ja baarien kiertämistä muiden juoppojen kanssa, niin kun se otetaan pois, niin mitä jää? Kannattaisi varmaan etsiä sen juomisen ja baarien kiertelyn yms. tilalle jotain ihan muuta asioita, tekemistä, niin ei kävisi tylsäksi. Rohkeasti uudet kuviot vaan tilalle, niin kyllä se siitä lähtee ja tylsyys häviää. Joku mukava ja kiva mimmi siihen ympyröihin, jos olet mies. Kaupungille vaan katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Hanki raitis panokaveri tai kaksi, niin päihteet unohtuu. Muista kondomit.
Ei sellasia naisia olekaan jokka alkais panokaveriksi. Kännissä kyllä antavat mutta en jaksa kuunnella niiden juttuja jos olen itse selvinpäin.
"Se olisi tylsää."😔 Pelkkä alkoholistinen tekosyy saada jatkaa juomista.
15 vuotta selvinpäin mutta tylsyyden takia tuntuu että kestänyt 100 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juomisen aiheuttama hauskuus on harhaa. Sen tajuaa todella tehokkaasti esimerkiksi sen kännin jälkeisenä aamuna. Voi olla esimerkiksi kaveerannut ihmisten kanssa, joita ei selvinpäin sietäisi missään tilanteessa.
Ai, minusta taas tuo oli yksi juomisen hienoimpia puolia, että jotenkin ne omat sisäiset kriteerit löystyi, ja tuli laajennettua piiriä oman kuplan ulkopuolellekin. Mielettömän hienoja keskusteluja tullut käytyä baareissa ihmisten kanssa, joita selvinpäin vaan halveksisin ja katsoisin nenänvartta pitkin.
Miksi selvinpäin halveksit ihmisiä?
Otan osaa, ap ja muut saman asian kanssa painiskelevat.
Itse olen siitä onnekas, ettei minulla ole juuri koskaan tylsää. Varmaan joku sisäsyntyinen ominaisuus. Tylsistyä saatan lähinnä ns. vääränlaisten ihmisten seurassa. Alkoholia käytin ylipäätään vain ikävuosina 21-23, ja jostain 28-vuotiaasta en ole juonut enää tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, ap ja muut saman asian kanssa painiskelevat.
Itse olen siitä onnekas, ettei minulla ole juuri koskaan tylsää. Varmaan joku sisäsyntyinen ominaisuus. Tylsistyä saatan lähinnä ns. vääränlaisten ihmisten seurassa. Alkoholia käytin ylipäätään vain ikävuosina 21-23, ja jostain 28-vuotiaasta en ole juonut enää tippaakaan.
Mäki käytin alkoholia vain 18 - 24. Sen jälkeen pitikin mennä nukkumaan että jaksaa aamulla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ryyppäämättä 15 vuotta ja onhan tämä aivan hemmetin tylsää elämää. Muistelen joka viikonloppu noita aikoja, kun viina virtasi ja kaikenlaista tapahtui niin hyvässä kuin pahassa.
Fyysisellä tasolla olet päässyt eroon alkoholiriippuvuudesta, mutta et henkisellä tasolla.
That's all drugs and alcohol do, they cut off your emotions in the end.
-Ringo Starr-
Ilman viinaa ei oo hauskaa ja halukkaita naisia
Vierailija kirjoitti:
"Raittiuden aiheuttama tolkuton tyhjyys ja tylsyys"
Se on sitä eron tuskaa joka menee kyllä ohi.
Rehellisesti. Se ei tule menemään ohitse. Harva alkoholisti täyttää elämäänsä uudella harrastuksella tai liikunnalla. Alkoholihuuruiset juhlat ovat mennyttä. Samoin alkoholin positiiviset vaikutukset. Itsevarmuus, avoimuus tutustua ja tehdä asioita joita ei selvinpäin uskalla.
Kolikon toinen puoli on se että ei tule mokailtua, kolhittua itseään eikä tarvitse nolostella humalassa toilailuja. Sekä tietysti terveys riippuen siitä kuinka paljon on juonut aiemmin. Sekä aikaa on ja rahaa enemmän käytössä (ehkä), mikäli haluaa/pystyy tekemään jotain muuta.
Kumpaa pitää tärkeämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raittiuden aiheuttama tolkuton tyhjyys ja tylsyys"
Se on sitä eron tuskaa joka menee kyllä ohi.
Rehellisesti. Se ei tule menemään ohitse. Harva alkoholisti täyttää elämäänsä uudella harrastuksella tai liikunnalla. Alkoholihuuruiset juhlat ovat mennyttä. Samoin alkoholin positiiviset vaikutukset. Itsevarmuus, avoimuus tutustua ja tehdä asioita joita ei selvinpäin uskalla.
Kolikon toinen puoli on se että ei tule mokailtua, kolhittua itseään eikä tarvitse nolostella humalassa toilailuja. Sekä tietysti terveys riippuen siitä kuinka paljon on juonut aiemmin. Sekä aikaa on ja rahaa enemmän käytössä (ehkä), mikäli haluaa/pystyy tekemään jotain muuta.
Kumpaa pitää tärkeämpänä.
Joo aikaa istua kotona tuijottamassa seinää ja rahatkin menee tylsyyden karkoitukseen. Aiemmin sai muutaman kympin kaljoilla illan vierähtämään niin nyt menee muutama satanen harrastukseen.
Tervetuloa tavalliseen elämään. Ei aikuisena enää kuulukaan olla hauskaa, me ollaan luonnostamme tylsiä olentoja velvollisuuksinemme ja arjen pyörittelyinemme. Riehakkaat ja ratkiriemukkaat lapsuus- ja nuoruusvuodet on takana päin, sen takia sinäkin tarvitsit päheen tunnelman ylläpitämiseksi alkoholia.
Huono homma jos ei ole muuta tekemistä kuin tuijottaa kotona seinää, tai juoda alkoholia.
Holistinen = Kokonaisvaltainen.
Kyllä oli järjetön ajatus taas pitää alkoholiton viikonloppu, kyllä ahdistaa ja veetuttaa, on niin tylsää.
Mun ongelma on että en jaksa hakee alkoholja tai päihteitä mistään. En jaksa.
Tosi kova työ esim saada ruokaakin, kun ei nappaa mennä tai tiedä mitä tekis mieli.
Ihmettelen eniten tyyppejä jotka jaksaa lähteä hakee alkoholeja. Suomesa viel alkon saanti on niin vaikeeta, et kun oot hereillä ja tavallaan pirteempi, niin myynti loppuu.
Eli et saa koskaan alkoholii. Voi mennä kuukausiakin että saa energioita hakee alkoo tai muuta. Elämä menee seiniin tuijotellessa. Vuokralla koko rahan edestä. Melkein koko palkka vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Siksiköhän viinan lääkärin käskystä lopettanut isäni vain huokailee ja suorastan huokuu elämään tympääntymistä.
Kerro isälle että on vähähaittaista päihdettä jota voi nauttia niin ei joudu tympääntymään.
Siksiköhän viinan lääkärin käskystä lopettanut isäni vain huokailee ja suorastan huokuu elämään tympääntymistä.