Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kasvisruokaa huomenna?

Vierailija
23.05.2025 |

Tämä tyypillinen tilanne. Tuntuu, että syödään samoja ruokia uudestaan ja uudestaan.  Mitä syötäisiin huomenna.

Tällä viikolla syöty mm. Kasvislasagne,  papurisotto, hampurilaiset, nuudeleita ja boltseja, linssikastike, pähkinäsalaatti, pinaattikeitto.

Nyt on aikaa tehdä muutakin kuin einestä. Ei kuitenkaan mitään hankalaa. Pitää sopia tylsistä mauista pitäville, ei siis mitään erikoista tai kovin mausteista.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäsorsaa

Vierailija
62/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurpitsa Gordon Bleu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen lemppareita on butter tofu ja hoisin tofu. Itse pidän chipotle-mustapapukastikkeesta. Ne saattavat olla liian mausteisia sinulle. 

Kasvisruokavalion päsmäröiminen lapselle on väärin. Lapsen pitää antaa itse päättää.

Meillä ainakin kasvissyönti levisi perheeseen lasten kautta. Ensiksi esikoinen siirtyi kasvisruokavalioon lukioikäisenä ja aloin itsekin samalla tekemään ja syömään enemmän kasvisruokaa. Sitten kuopuksestakin tuli kasvissyöjä, joten mies oli ainut, jota varten tehtiin liharuokaa. Aika nopeasti hän huomasi,  että ne meidän kasvuruoat olivat parempia, kuin hänen ruokansa ja makukin muuttui. Oli siis vaihe, jossa mies laittoi vaikka jauhelihaa tai kanaa kasviruoan päälle. Sitten tuokin jäi pois. Syö nykyisin työlounaalla vaihtelevasti kasvis- ja liharuokia. 

Vierailija
64/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen lemppareita on butter tofu ja hoisin tofu. Itse pidän chipotle-mustapapukastikkeesta. Ne saattavat olla liian mausteisia sinulle. 

Kasvisruokavalion päsmäröiminen lapselle on väärin. Lapsen pitää antaa itse päättää.

Meillä ainakin kasvissyönti levisi perheeseen lasten kautta. Ensiksi esikoinen siirtyi kasvisruokavalioon lukioikäisenä ja aloin itsekin samalla tekemään ja syömään enemmän kasvisruokaa. Sitten kuopuksestakin tuli kasvissyöjä, joten mies oli ainut, jota varten tehtiin liharuokaa. Aika nopeasti hän huomasi,  että ne meidän kasvuruoat olivat parempia, kuin hänen ruokansa ja makukin muuttui. Oli siis vaihe, jossa mies laittoi vaikka jauhelihaa tai kanaa kasviruoan päälle. Sitten tuokin jäi pois. Syö nykyisin työlounaalla vaihtelevasti kasvis- ja liharuokia. 

Tämä oli siis ap. 

Huominenkin ruoka tässä varmistui. Peltitacoja luvassa. Monta muutakin tuttua ruokaa tässä on mainittu, joita ei ihan vähän aikaan ole ollut. Lisäksi täysin uusia ruokia, joita pitää googlettaa tarkemmin, kun niin hienoja nimiä.

Ensi viikko aloitetaan varmaan pitkästä aikaa perunakeitolla (soijarouheella). Mies ja tytär tykkää. Ei mun suosikkeja.

Vierailija
65/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa-tomaatti-fetavuoka on hyvää, lisää basilikaa ja hiven suolaa.

Vierailija
66/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia