Mitä kasvisruokaa huomenna?
Tämä tyypillinen tilanne. Tuntuu, että syödään samoja ruokia uudestaan ja uudestaan. Mitä syötäisiin huomenna.
Tällä viikolla syöty mm. Kasvislasagne, papurisotto, hampurilaiset, nuudeleita ja boltseja, linssikastike, pähkinäsalaatti, pinaattikeitto.
Nyt on aikaa tehdä muutakin kuin einestä. Ei kuitenkaan mitään hankalaa. Pitää sopia tylsistä mauista pitäville, ei siis mitään erikoista tai kovin mausteista.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Et usko tätä, mutta juoksin sun perään tänään, et ollut enää missään
Enhän mä edes ollut siellä paikalla, kerroin sen jo aiemmin. Höpsö rakas
Aion itse tehdä lähiaikoina intialaista potato curry -ruokaa. Löysin hyvältä vaikuttavia reseptivideoita YouTubesta. Tykkään perunasta ja tykkään intialaisesta ruoasta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tein soijarouheesta perunakasviskeittoa ja hyvää oli.
Mä keitän perunoita ja kukkakaalia ja lisäksi sallaattia ja grillattuja vegenakkeja.
Lapsen lemppareita on butter tofu ja hoisin tofu. Itse pidän chipotle-mustapapukastikkeesta. Ne saattavat olla liian mausteisia sinulle.
Seitansuikalekastike tai sienikastike perunoiden kanssa
Huomenna syön 500g jauhelihaa ja 6 kananmunaa.
Ehkä Mäkkärissa kasvishampurilainen. Hesessä ja Burger Kingissä on lihan näköinen ja makuinen pihvi :(
Faith kirjoitti:
Aion itse tehdä lähiaikoina intialaista potato curry -ruokaa. Löysin hyvältä vaikuttavia reseptivideoita YouTubesta. Tykkään perunasta ja tykkään intialaisesta ruoasta.
Perunacurry on niin hyvää!
Peltitacot. Väliin tulee bataatti-kidneypapupaistosta ja cheddaria. Lisukkeeksi pico de galloa ja guacamolea.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen lemppareita on butter tofu ja hoisin tofu. Itse pidän chipotle-mustapapukastikkeesta. Ne saattavat olla liian mausteisia sinulle.
Kasvisruokavalion päsmäröiminen lapselle on väärin. Lapsen pitää antaa itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna syön 500g jauhelihaa ja 6 kananmunaa.
Jep, parasta kasvista on syödä kasviksen syönyt eläin!
Vierailija kirjoitti:
Mac'n'cheese on hyvä "kasvisruoka"
Missä siinä muka lihaa on?
Vierailija kirjoitti:
Peltitacot. Väliin tulee bataatti-kidneypapupaistosta ja cheddaria. Lisukkeeksi pico de galloa ja guacamolea.
Kuulostaa...namilta 😋
Vierailija kirjoitti:
Savulohisalaatti. Itse kans saman dilemman äärellä, meen varmaan Picniciin syömän ton salaatin kun en osaa itse sitä savulohimättöä valmistaa :(
Kasvislohta?
Tällä viikolla ollaan syöty kasviskiusausta, tuorehernekeittoa, uunifetapastaa ja paistettuja herkkusieniä.