Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä rahat loppu?

Vierailija
23.05.2025 |

Ihmisillä tuntuu olevan vähemmän rahaa, kuin ennen. Ostovoimaa ei ole.

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee aika hyvin. Hyvin tulen toimeen. Olen yrittäjä, mutta turha huutaa, että riistän työntekijöitä, sillä niitä ei ole. Toimin yksin. Se tietenkin tarkoittaa, että vapaa-aikaa ei oikein ole, mutta elämä on valintoja. Tämä on minun valintani. 

yksinyrittäjä, N53

Vasemmiston logiikalla olet riistäjä koska 1) sinulle jää itsellesi rahaa 2) et palkkaa sillä rahalla jotain laiskaa ja kädetöntä vasuria viemää voittosi ja tuhoamaan liiketoimintasi.

Vähintään pitäisi verotustasi nostaa siten, ettei sinulle jäisi enää mitään.

Vierailija
42/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnat vaan nousseet, ostan vaan tarpeelliset, silti tuntuu että raha häviää käsistä

Suomalaisia tuotteita vältämme ostaa ja kaiken minkä voimme niin suoraan ulkomailta. Tämä on Petterin halu ja tahto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni ihmiset ovat melko tyytyväisiä. Erona onkin tämän palstan huutajiin ettemme ole tukiloisia vaan rahoitamme itse omalla työllämme oman elämämme.

Vierailija
44/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisipa edes korkeat korot, niin saisi säästöille jotain tuottoa.

Avasin säästövakuutuksen, valitsin itse sijoituskohteet. Tuottaa paremmin kuin yksikään tavallinen tili. 

Säästösumma 50€/kk. 

Vierailija
45/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää oikeiston hokema, että ostovoima on kasvanut nykyhallituksen aikana. Katsoin omaa palkkakuittia ja ainoa ostovoiman lisääntyminen vuosien mittaan on AY-LIITON neuvottelemat palkankorotukset! Ja nykyhallitus vielä yrittää tuhota liittoja kaikin tavoin. 

Ja vaikka jonkun kympin saisi enenmän kuussa, niin se on pakko säästää koska oikeisto on heikentänyt turvaverkot työttömyyden ja sairauden varalta. Ja vienyt työntekijöiden oikeuksia. Lisäksi asunnon arvo on romahtanut eikä työpaikkoja ole. Pankkien mukaan ihmisten säästöaste on kasvanut.

Näistä päätöksistä ei voi syyttää marinin hallitusta vaan on ihan nykyhallituksen omaa syytä. 

Kyllä noi ylimääräset kympit on aika turha, vuodessakaan tuu mitään säästöä. Rikkaat senkuin paisuu niin että kuuluu vaan poks. Tuli vaan mieleen, että

Henkiselle puolelle myös. Uudelle Sleepy Sleepersille on huutava tarve. Pönötys ja nöyristely pitäisi tuulettaa ulos, totaalisesti. 

Vierailija
46/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni ihmiset ovat melko tyytyväisiä. Erona onkin tämän palstan huutajiin ettemme ole tukiloisia vaan rahoitamme itse omalla työllämme oman elämämme.

Sekin raha tulee muilta ihmisiltä. 

Vierailija
47/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee aika hyvin. Hyvin tulen toimeen. Olen yrittäjä, mutta turha huutaa, että riistän työntekijöitä, sillä niitä ei ole. Toimin yksin. Se tietenkin tarkoittaa, että vapaa-aikaa ei oikein ole, mutta elämä on valintoja. Tämä on minun valintani. 

yksinyrittäjä, N53

Vasemmiston logiikalla olet riistäjä koska 1) sinulle jää itsellesi rahaa 2) et palkkaa sillä rahalla jotain laiskaa ja kädetöntä vasuria viemää voittosi ja tuhoamaan liiketoimintasi.

Vähintään pitäisi verotustasi nostaa siten, ettei sinulle jäisi enää mitään.

Tuohan on oikeistopersujen mantra.

Vierailija
48/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole rahat loppu, hyvin riittää ja jää vähän säästöönkin. 

Johan se ökyrikaskin  heräsi,menehän laskemaan rahojasi.

Vierailija
49/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet kuvittelevat, että pitäisi olla ökyrikas että pärjää? Suuri osuus kansasta pärjää ihan hyvin, ei vain pidä siitä meteliä.

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
50/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat nousseet älyttömästi. 

Kävin hammastarkastuksessa, jonotin julkiselle puolelle tarkastukseen 10kk! Kunta ostaa hammaspalveluita yksityiseltä. Kävin vain tarkastuksessa siis kunnan ostopalveluna yksityisellä puolella. Tarkastuksessa. Eli katsoivat suun ja ottivat lupaa kysymättä röntgenit (en olisi antanut ottaa, jos olisin tiennyt hinnan..). 20min. Ei mitään toimenpiteitä, ei aineita, ei mitään. Ja hinta.. 70e!!! Ihan törkeätä. Muistan vielä kun kävit reikiä poraamassa, niin maksoi 30e, sisältäen puudutteet jne. Muistaakseni olen maksanut 40e viisaudenhampaan poistosta vuonna 2016. Hammastarkastus oli parinkympin luokkaa. Minusta ihan törkeätä, että tarkastus maksaa 70 euroa. Olin ihan tuohtunut. 

Että kyllä. Kyllä tässä alkaa rahat loppumaan. Ei nyt yksittäisen hammastarkastuksen takia, vaan koska joka paikassa hinnat ovat nousseet yhtä paljon.

Suomessa on Sveitsin hinnat ja Romanian palkat ja maailman viidenneksisuurin veroprosentti. Mihin ne samperin omat veroäyrit katoaa jos esimerkiksi hammaslääkäriin ei meinaa päästä ja sitten kun pääsee niin hinta on älytön? 

Vierailija
51/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei kauppa käy entiseen malliin voi johtua myös siitä, että ihmiset ovat tulleet varovaisemmiksib(joku voisi sanoa: järkevämmiksi) rahan käytön suhteen ja turha kulutus on jätetty pois.

Vierailija
52/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh tätä ketjua lukiessa oon onnellinen että en asu enää suomessa...

Vierailija
53/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkkarilla töissä porsastelemassa?

Vierailija
54/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on koko joukko, jotka eivät tarkoituksella kuluta yhtään enempää kuin on pakko. Palkkamaltti ja kulutusmaltti kulkevat käsi kädessä. Kun yhteiskuntaan ei nykypolitiikalla voi luottaa, on säästettävä pahan päivän varalle nyt kun voi ja muutenkin pienentää kuluja ja siirtää säästöt niin, ettei työttömyyden tai sairauden tullessa ole puilla paljailla heti kättelyssä.

Vierailija
55/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän hallitus on tavoitellut jo pitkään.

Edistää myös hallituksen vihreää siirtymää, kun ei voi liikkua autoilla eikä ostaa mitään uutta.

Vierailija
56/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin jää 1500-1800€/kk säästöön.

Pankissa rahaa yli 100 000€

Köyhä olet.

Vierailija
57/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi monet kuvittelevat, että pitäisi olla ökyrikas että pärjää? Suuri osuus kansasta pärjää ihan hyvin, ei vain pidä siitä meteliä.

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

No miksi pitää tulla kehumaan että raha riittää ja säästössä on puolimiljoonaa.

Vierailija
58/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinyrittäjä, N53

Onneksi en käytä palvelujasi

Vierailija
59/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei kauppa käy entiseen malliin voi johtua myös siitä, että ihmiset ovat tulleet varovaisemmiksib(joku voisi sanoa: järkevämmiksi) rahan käytön suhteen ja turha kulutus on jätetty pois.

Ihmiset ostavat onneksi suoraan ulkomailta missä hinnat ovat edullisemmat. Kokemusta on 

Vierailija
60/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muutos on  tapahtunut jos puhutaan  10 000-20 000 arvoisesta remontista. Vielä 5vuotta sitten keskituloiset ihmiset tekivät noita juurikaan isommin panikoimatta  , nyt vaan  mietitään ja siirretään esim sitä keittiöremonttia...tää on valitettava fakta.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan