Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka EI pidä imettämisestä?

Vierailija
23.05.2025 |

Olen 2kk vanhan vauvan äiti ja kuulen ympäriltäni vaan taivastelua imetyksen ihanuudesta. En kehtaa sanoa ääneen, että minä rakastan vauvaani ja rakastan helliä häntä rintaani vasten päivästä toiseen, mutta imetys..siitä en pidä ollenkaan. 

Rinnat ovat luonnollisestikin turvonneet ja painavat. Kaikki paikat haisevat maidolle liivinsuojista (joita saa alvariinsa vaihtaa) huolimatta. Nännit ovat kipeät ja jano jatkuvaa. Kahvia ei voi juoda ja seksiä miehen kanssa en pysty edes harkitsemaan.

Minä haluaisin jo tämän kehon vain itselleni. Olenko maailman itsekkäin ihminen? ja ainoa joka kokee näin?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Minäkin inhosin imettämistä, siis aivan käsittämättömän tylsää puuhaa. Enkä todellakaan halunnut kaivaa tissiä esiin julkisilla paikoilla, en pitänyt edes siitä jos joku oli kylässä kun imetin. Onneksi lapsi söi myös pullosta. Maidon tulo loppui kokonaan kun muksu oli 3kk vanha, en tiedä miksi. Vi utti lujaa kun appiukko tuli neuvomaan asiassa, että "kyllä sitä maitoa tulee kun yrität". No enpä yrittänyt väkisin, oikeasti olin vain iloinen asiasta, mutta eihän sitä saa ääneen sanoa. Ja ihan fiksu, hauska ja kohtelias teini kasvoi Tuttelillakin.

No johtuiskohan maidon loppuminen siitä, että syötit myös pullosta. Maidontuotanto vaatii imetystä. Jos syöttää pullosta, niin toki maidontulo vähenee. Luulis tämän nyt kaikkien tajuavan. 

Jeps. Jos ei yhtenä päivänä imetä niin maidon tuotanto on sillä seis. Meillä katkesi imetys, kun mies (joka jätti minut vauvan ollessa alle 1kk ja petti) halusi viedä vauvan menoonsa, eikä palauttanut yöksi kotiin. Se siitä sitten. Miettikää miten traumaattista tuo oli vauvallekin, tulla kidnapatuksi eikä saanut nukkua äitinsä vieressä. Miesten "huoltajuus" on ollut todella iso virhe.

Vierailija
42/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olet niin v!tun erilainen kuin kaikki muut. 🙄🙄🙄🙄🙄🙄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
44/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rinnat ovat luonnollisestikin turvonneet ja painavat. Kaikki paikat haisevat maidolle liivinsuojista (joita saa alvariinsa vaihtaa) huolimatta. Nännit ovat kipeät ja jano jatkuvaa. Kahvia ei voi juoda ja seksiä miehen kanssa en pysty edes harkitsemaan." Ei näistä asioista kukaan tykkää, vaan siitä läheisyydestä vauvan kanssa, Se vaan on niin että jos haluaa nauttia vauvan imettämisen tuomasta läheisyydestä, joutuu kaikki nuo paskamaisuudetkin kestää, Toki joillakin ei kipeydy tissit kovin paljon, varsinkin jos on useamman jo imettänyt, mutta silti, kyllähän se monelta osin on aina epämukavaa, varsinkin alussa kun maito nousee voimalla.

Liivien sisään hätätapauksessa pikkuhousunsuojat.

Vierailija
45/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et. Mulla on kolme lasta ja en imettänyt heistä ketään. Ensimmäistä olisin halunnut, mutta se imeminen tuntui kammottavalta. Jos olisin jatkanut, olisin alkanut vihata koko lasta. Kahta nuorempaa en sitten edes aloittanut imettää.

Imetys on asia, jota kukaan ulkopuolinen ei voi määrätä.

Ei tietty voi määrätä, mutta onhan äidinmaito vauvalle se paras ravinto. Sun tuntees menee lapsen parhaan edelle?

Vierailija
46/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen imettänyt lastani 2,5 vuotta enkä ole kertaakaan käyttänyt liivinsuojia. Maito pysyy kyllä tisseissä eikä ole koskaan valunut itsestään. En koe, että olisin maidolle haissut. Sulla taitaa olla aika paljon ylituotantoa?

Mitä hittoa :D Todellakin siis jos maidon tuotanto on normaalia niin sitä kyllä valuu itsekseenkin (vähän) ja kun vauva imee yhdestä niin toisesta rinnasta saattaa suihkuta. Sen vuoksi jotkut pitävät maidonkerääjää toisella rinnalla, kun vauva juo toisesta. Myöhemmässä vaiheessa jos kuulee vauvan itkun, saattaa maito alkaa herumaan jo siitä. Näin keho adaptoituu siihen imetykseen ja tuo kaikki muuten myös tuntuu todella hyvältä, sillä maidon heruminen vapauttaa oksitosiinia. Näin meillä oikeilla naisilla.

Oikeilla naisilla? :D Eiköhän se ole ihan yhtä normaalia, että maitoa ei joillakin valu itsestään kuin että joillakin valuu. Ei mulla ole koskaan itsestään valunut ja onnistuneesti olen imettänyt ilman korvikkeita. Kummallinen ajattelutapa sinulla. 

Vierailija
47/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys on niin vaivatonta pulloruokintaan verrattuna, että sitä kannattaa vaalia. Maito kulkee kätevästi mukana ja on aina sopivan lämpimänä. Toki itsellä imetys on ollut aina tosi vaivatonta enkä ole esim. liivinsuojia tarvinnut, ei ole rinnat valunut. En jaksaisi mitään pulloja yöllä lämmitellä enkä kantaa korvikkeita mukana. Lisäksi terveyshyödyt on kiistattomat. 

Jep ja vauvakin kärsii näistä, sillä häneen ei ole asennettu biologista ohjelmaa "odota kun isukki nousee, laittaa jauhoa ja vettä kuppiin ja lämmittää sinulle prosessoitua lehmäntissimaitoa". Ja tämäkin vasta sen jälkeen, kun vauva on ensin HUUTANUT, koska eihän se isukki muuten herää.

Vauvan biologinen ohjelma on herätä maidon vierestä ja saamaan ruokaa välittömästi pienestä ynähdyksestä, siitä oman äidin rinnasta. 

Vierailija
48/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. Mulla on kolme lasta ja en imettänyt heistä ketään. Ensimmäistä olisin halunnut, mutta se imeminen tuntui kammottavalta. Jos olisin jatkanut, olisin alkanut vihata koko lasta. Kahta nuorempaa en sitten edes aloittanut imettää.

Imetys on asia, jota kukaan ulkopuolinen ei voi määrätä.

Ei tietty voi määrätä, mutta onhan äidinmaito vauvalle se paras ravinto. Sun tuntees menee lapsen parhaan edelle?

Kyllä. Tuntui todella, todella vastenmieliseltä ja iljettävältä. En voinut jatkaa.

Vierailija
49/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen imettänyt lastani 2,5 vuotta enkä ole kertaakaan käyttänyt liivinsuojia. Maito pysyy kyllä tisseissä eikä ole koskaan valunut itsestään. En koe, että olisin maidolle haissut. Sulla taitaa olla aika paljon ylituotantoa?

Mitä hittoa :D Todellakin siis jos maidon tuotanto on normaalia niin sitä kyllä valuu itsekseenkin (vähän) ja kun vauva imee yhdestä niin toisesta rinnasta saattaa suihkuta. Sen vuoksi jotkut pitävät maidonkerääjää toisella rinnalla, kun vauva juo toisesta. Myöhemmässä vaiheessa jos kuulee vauvan itkun, saattaa maito alkaa herumaan jo siitä. Näin keho adaptoituu siihen imetykseen ja tuo kaikki muuten myös tuntuu todella hyvältä, sillä maidon heruminen vapauttaa oksitosiinia. Näin meillä oikeilla naisilla.

Oikeilla naisilla? :D Eiköhän se ole ihan yhtä normaalia, että mai

Niin no ovathan toki jotkut naiset limakalvoiltaankin erittäin kuivia ja kykenemättömiä saamaan orgasmia, että on se kai mahdollista. Olisiko joku hormonitoiminnan häiriö sitten.

Vierailija
50/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Minäkin inhosin imettämistä, siis aivan käsittämättömän tylsää puuhaa. Enkä todellakaan halunnut kaivaa tissiä esiin julkisilla paikoilla, en pitänyt edes siitä jos joku oli kylässä kun imetin. Onneksi lapsi söi myös pullosta. Maidon tulo loppui kokonaan kun muksu oli 3kk vanha, en tiedä miksi. Vi utti lujaa kun appiukko tuli neuvomaan asiassa, että "kyllä sitä maitoa tulee kun yrität". No enpä yrittänyt väkisin, oikeasti olin vain iloinen asiasta, mutta eihän sitä saa ääneen sanoa. Ja ihan fiksu, hauska ja kohtelias teini kasvoi Tuttelillakin.

Jotenkin ällöttävää, että appiukko puuttuu noinkin intiimiin asiaan. Olisit kysynyt appiukolta, että "Kuinka pitkään imetit?"

Vierailija
51/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 2020-luvun statussymbolit listattiin näillä asioilla erottaudut rahvaasta

Iso lapsiluku

Mahdollisuus kasvattaa monta lasta on jo luksusta, ja kunnon katras tarjoaa myös tilaisuuden kerskua oman jälkikasvun saavutuksilla.

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/466f676d-4a61-4dfd-a11e-1d4910bbbda3

Vierailija
52/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta. Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen.

Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan, poikaystävään tai tiktokkiin.

Ihmisiä aivopestään venäjän valheella, että olisi jotenkin hyvä jos Suomeen ei synny suomalaisia vauvoja. Suomi näivettyy.

Naisia vaivaa yksinäisyys kun vanhuus tulee. Ilman lapsia nainen kokee yksinäisyyden lisäksi turhautuneisuutta ym. Nainen ilman lapsia on surullinen tapaus. Sellainen on vanhapiika.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsellisen lapsivihan tms. takia.

Vierailija
53/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei imetys ole mikään naisen nautinto, vaan lapsen hyvä ensimmäinen ravinto.

Kyllä se on osalle naisista nautinto tai ainakin miellyttävää, erittää dopamiinia. Ihan luonnollista.

Toki alussa voi hetki mennä, että nännit tottuu ja sopiva tyyli löytyy.

Niin

Ei tullut maitoa rinnoista, ei vaikka hoitsu käski pumpata laitteella, veret tuli.  Ja sukupolven ketju, inho ehkä imettää. Ymmärrän että äiti rakastaa lasta, ja mielellään rinnoilla ruokkii, mut ei mulla ei, inhotti ajatuskin, kamalaa, en voi mitään ..

Vierailija
54/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys on niin vaivatonta pulloruokintaan verrattuna, että sitä kannattaa vaalia. Maito kulkee kätevästi mukana ja on aina sopivan lämpimänä. Toki itsellä imetys on ollut aina tosi vaivatonta enkä ole esim. liivinsuojia tarvinnut, ei ole rinnat valunut. En jaksaisi mitään pulloja yöllä lämmitellä enkä kantaa korvikkeita mukana. Lisäksi terveyshyödyt on kiistattomat. 

Minulla oli kyllä ylituotantoa, mutta imetys oli silti helppoa ja vaivatonta.

Maidon ylituotanto asettui alun jälkeen, mutta kyllä yli vuoden ikäisen kanssakin kävi sitä, että maito vaan lensi kun oli jäänyt iltaimetys välistä (vauva kävi ekoja kertoja yöhoidossa tuossa 1v). Piti pumpata ylimääräinen pois, ja sitä tein tietty silloin ihan alussakin.

Vierailija
55/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siedät jotenkin sitä lasta edes?

Vierailija
56/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seksuaalisesti kieroutunut kun kuvittelet rintojen kuuluvan vaan seksiin.

Vierailija
57/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot rinnat näyttävät siltä kuin nainen imettäisi. Hedelmällisyyden merkki. Isot rinnat ja kapea vyötörö viittaa taaperon imettämiseen. Oikea aika pistää uusi vauva alulle.

Siksi ne isot rinnat ovat saaneet niin suuren symboliarvon, ja nimenomaan yhdistettynä kapeaan vyötäröön. Laihan naisen rinnat ovat pienet, paitsi jos hän imettää.

🥵

Vierailija
58/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö vaipanvaihdosta? Vauvan pyllynpesusta? Ruoanlaitosta?

Kysymys on vauvan ruokkimisesta, ei siitä pidätkö sinä siitä. Vauvalla ei ole valinnanvaraa. Imettäminen on kaikkein kätevin, edullisin ja terveellisin vaihtoehto.

Vierailija
59/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johtuiskohan maidon loppuminen siitä, että syötit myös pullosta. Maidontuotanto vaatii imetystä. Jos syöttää pullosta, niin toki maidontulo vähenee. Luulis tämän nyt kaikkien tajuavan. 

Niin että jos lapsen isä ruokki lapsen joskus sen yhden kerran yössä, jotta minä sain nukkua, tai pari kertaa viikossa jossain kahvilassa tai kyläillessä söi pullosta, on täysin selvä, ettei maitoa enää yhtäkkiä tulekaan vaikka minä imetin kaiken muun ajan? Jaa. Kummasti se maito kuitenkin sen 3kk riitti. Ilmeisesti olin sitten vain tyhmä. No, kuten sanottu, ei haitannut yhtään. Ei minua eikä lasta.

-lainaamasi

Vierailija
60/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikkeen käyttö on riski kansanterveydelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan