Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka EI pidä imettämisestä?

Vierailija
23.05.2025 |

Olen 2kk vanhan vauvan äiti ja kuulen ympäriltäni vaan taivastelua imetyksen ihanuudesta. En kehtaa sanoa ääneen, että minä rakastan vauvaani ja rakastan helliä häntä rintaani vasten päivästä toiseen, mutta imetys..siitä en pidä ollenkaan. 

Rinnat ovat luonnollisestikin turvonneet ja painavat. Kaikki paikat haisevat maidolle liivinsuojista (joita saa alvariinsa vaihtaa) huolimatta. Nännit ovat kipeät ja jano jatkuvaa. Kahvia ei voi juoda ja seksiä miehen kanssa en pysty edes harkitsemaan.

Minä haluaisin jo tämän kehon vain itselleni. Olenko maailman itsekkäin ihminen? ja ainoa joka kokee näin?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellisessa asemassa sen suhteen, että minulle on maitoa tullut aina hyvin, vaikka tissini ovat tosi pienet. Ainoa ongelma on ollut, että lapset eivät meinaa millään lopettaa tissin imemistä. Ovat nostaneet kaikki ihan hitommoisen mekkalan, jos eivät ole saaneet tissiä. Jokaista olen imettänyt vähintään 2-vuotiaaksi. Keskimmäinen yritti hamuta tissiä vielä 4-vuotiaana. Oikeesti. Ihan hirveä vääntö ollut jokaisen lapsen kanssa tästä. Ei sitä huutamista kuuntele yöaikaan kukaan. Eli ongelmansa kullakin. Itse olen sitä mieltä, että lapsi kasvaa ihan hyvin korvikkeellakin. 

Niin tosiaan, itse en tuota koskaan ole tullut ajatelleeksi että rintojen koko vaikuttaisi. Voihan se joillain sitten vaikuttaakin, jos isommat rintarauhaset tuottaa enempi maitoa tai jotain? En tiedä, mutta hyvä kuulla, että sulla ei ollut ongelmia asian kanssa. :)

Vierailija
82/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ollut tuollaisia ongelmia lapsieni kanssa. Onneksi vanhempani kasvattivat minusta tällaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en imettänyt päivääkään.Kumpikin lapsi oli pienenä ja kouluaikanakin tavallista terveempi ja kummastakin kasvoi järkevät aikuiset.Ollaan hyvin läheisiä vaikka heillä on omat perheet.

Vierailija
84/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat uuden eineksien käyttäjän ja sairastavan.

Vierailija
85/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se imettämisen ihanuus on tasan siinä, että saa ne täyteen pakkautuneet rinnat tyhjiksi ja vauva tulee ruokittua "valmisruualla", rintamaito kun on aina valmista. Ei pullojen pesua, ei korvikkeiden kanssa pelaamista, lämmittämistä ym. Mitään muuta ihanaa siinä ei olekaan. Olet pelkkä tissi ja paidat aina maidossa. 

Vierailija
86/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat sitten pilteillä, eineksillä ja pikaruualla isoksi asti. Olette kai muukin perhe ulkoruokinnalla. Hyi yök.

Vierailija
87/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isot rinnat näyttävät siltä kuin nainen imettäisi. Hedelmällisyyden merkki. Isot rinnat ja kapea vyötörö viittaa taaperon imettämiseen. Oikea aika pistää uusi vauva alulle.

Siksi ne isot rinnat ovat saaneet niin suuren symboliarvon, ja nimenomaan yhdistettynä kapeaan vyötäröön. Laihan naisen rinnat ovat pienet, paitsi jos hän imettää.

Pitäisikö sinulla olla oma lehmätila?

Vierailija
88/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö vaipanvaihdosta? Vauvan pyllynpesusta? Ruoanlaitosta?

Kysymys on vauvan ruokkimisesta, ei siitä pidätkö sinä siitä. Vauvalla ei ole valinnanvaraa. Imettäminen on kaikkein kätevin, edullisin ja terveellisin vaihtoehto.

Imettäminen on kyllä puhdasta nautintoa verrattuna nuihin muihin pakollisiin, arkisiin askareisiin :D Ruoanlaittokin voi olla parhaimmillaan ihan jees, mutta imetys tuntuu oikeasti hyvältä ja rauhoittaa sekä kehon että mielen. Imetys erittää mielihyvähormoneja, joten ei ihme että on niin miellyttävää.

Ei se pyllynkään pesu niin vaikeaa ole, kun siihen asennoituu oikein. Vauvat ovat telepaattisia. Minun hoidossani ei pissannut kertaakaan päälleni, isän kanssa (joka varautui aina pahimpaan) pissasi koko ajan, tuli jatkuvasti

Sattumaa. Enkä parhaalla tahdollanikaan löydä imettämisestä mitään miellyttävää. Jumitat tuntikausia päivässä paikoillasi lapsi roikkumassa nännissäsi. Imetin kyllä, mutta mieluummin valitsin kuitenkin sen tuttipullon pesun.

Vierailija
89/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole erityisemmin siitä pitänyt. Kaikkien lasten kohdalla se ei edes avusta huolimatta onnistunut ja en koskaan unohda kun erehdyin soittamaan imetystukihenkilölle, joka suunnilleen transsissa hehkutti miten ihanaa imetys on kun se tuntuu ihan varpaissa asti. Se oli kohta missä tajusin, että osa ajattelee enemmän omaa nautintoa kun lapsen.. en ole myöskään koskaan ymmärtänyt miksi vauvan itku yritetään lopettaa tarjoamalla rintaa. 

Mikset ole tajunnut? Yleensähän vauva haluaa sitä rintaa tai muutoin olla lähellä, ellei ole kakka housussa. 

Vai oletko näitä jotka itkettävät vauvaa, ja laittavat pahimmillaan jopa korvatulpat korviin kun vauva itkee?

Meillä onneksi lapset on hiljentyneet ihan tutilla ja sylillä. Kyllä vanhempi tunnistaa onko lapsella nälkä vai joku muu syy itkeä joten on tarpeetonta esim rokotuksen jälkeiseen itkuun työntää rinta suuhun. Monella lapsella on maha kipeä ja ovat kärttyisiä ja se voi johtua siitä, että itkuun annetaan rintaa -> vauva imee maitoa -> maha on liian täynnä. Siitä tulee helposti kierre. Perustuu ihan maalaisjärkeen tämä.. 

Vierailija
90/90 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko saa sanoa, se oli kamalaa ja sattui ihan hirveästi. Maitoa ei tullut ja iso vauva itki nälkää. Vihasin kaikkea. Tuttelit pulloon, vauva syliin ja siitä se lähti. Kaksi hellästi hoidettua vauvaa ja lasta, nykyään komeita nuoria miehiä, ei yhtä ainutta antibioottikuuria ole edes tarvinneet.