Mitkä asiat tekevät mielestäsi ihmisestä nuoremman näköisen?
Luettele muutama.
Kommentit (124)
Kun 40+ iässä rupeaa syömään kukkaa päivittäin pysyy iho kimmoisana ja libido vahvana!
Kasvonpiirteet. Hyvin hoidetut hampaat. Jos näyttää kuivan kesän oravalta, se vanhentaa ainakin keski-ikäisiä. Hyvin hoidetut hiukset.
Iloinen ja avoin luonne ja ilmava ja kevyt liikkuminen.
Jos meikkaat kuin 30 vuotta sitten ja pukeudut, niin taatusti näytät ikäistäsi vanhemmalta. Pitää pysyä muodin mukana, mutta välttää teinien viimeisimpiä kotkotuksia. Ne on nimenomaan teineille.
Vierailija kirjoitti:
Saan usein kuulla oman ikäluokkani ihmisiltä, että olen nuoremman näköinen. Kuulemma nuoriin kuoriin syntynyt. Nämä sanojat ovat tuttujani tai ystäviäni. En usko, että he kehuvat minua vain kohteliaisuuttaan. Olen huomannut, että moni ikätoveri on todella vanhan näköinen. Kasvot roikkuvat, olemus on väsähtänyt, eikä pidetä itsestä huolta.
Itse teen kasvojumppaan, mikroneulaan, olen aina hoitanut ihoani hyvin. Harrastan monipuolisesti liikuntaa. Opiskelen työn ohella. Olen aktiivinen. Ja positiivisuuteni on kuulemma tarttuvaa. Minulla on pilkettä silmäkulmassa ja pyrin hakemaan hyvän ikävissäkin tilanteissa. Olen aika lyhyt ja normaalipainoinen. Hiukset laitatan kerran kuussa ja meikkaan kevyesti. Sanoisin, että sellainen kokonaisvaltainen itsestä huolehtiminen pitää ihmisen nuoremman oloisena. Itse tiedostan silti ikäni, olin sitten minkä näköinen tahansa
Olen 50 -vuotias, jonka iän tuntemattomat tyypillisesti haarukoivat 35-40 välille -enkä nyt puhu näistä kaikkien kuulemista 'oi kun olet nuorekas' kohteliaisuuksista. Taustalla on paljolti onnekkaat geenit, mutta myös aasialaistyyppinen ihonhoito. Kaksi olennaisinta asiaa on pitää iho jatkuvasti kosteutettuna, ja välttää aurinkoa. Auringonsäteet ovat ensisijainen geenien ulkopuolinen syy ihon vanhenemismuutoksille. Käytän päivisin aina suojakertoimen sisältävää hyarulonikosteusvoidetta, iltaisin pesun jälkeen retinolia sisältävää yövoidetta. Käyn muutaman kerran vuodessa RF -mikroneulaushoidossa. Lisäksi urheilen aktiivisesti ja syön terveellisesti, ja pidän tarkan päivärytmin niin arkisin kuin pyhinä, joka takaa hyvät yöunet.
Olennaista on ymmärtää, että itsestään huolehtiminen pitää aloittaa nuorena, ja jatkaa sitä keskeytymättä läpi elämän. Jo syntyneitä ikämuutoksia ei pysty poistamaan kuin kirurgin veitsellä tai fillereillä. Ikämuutosten syntymistä sen sijaan pystyy lykkäämään ja hidastamaan, kunhan aloittaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Saan usein kuulla oman ikäluokkani ihmisiltä, että olen nuoremman näköinen. Kuulemma nuoriin kuoriin syntynyt. Nämä sanojat ovat tuttujani tai ystäviäni. En usko, että he kehuvat minua vain kohteliaisuuttaan. Olen huomannut, että moni ikätoveri on todella vanhan näköinen. Kasvot roikkuvat, olemus on väsähtänyt, eikä pidetä itsestä huolta.
Itse teen kasvojumppaan, mikroneulaan, olen aina hoitanut ihoani hyvin. Harrastan monipuolisesti liikuntaa. Opiskelen työn ohella. Olen aktiivinen. Ja positiivisuuteni on kuulemma tarttuvaa. Minulla on pilkettä silmäkulmassa ja pyrin hakemaan hyvän ikävissäkin tilanteissa. Olen aika lyhyt ja normaalipainoinen. Hiukset laitatan kerran kuussa ja meikkaan kevyesti. Sanoisin, että sellainen kokonaisvaltainen itsestä huolehtiminen pitää ihmisen nuoremman oloisena. Itse tiedostan silti ikäni, olin sitten minkä näköinen tahansa
Kauhea vaivannäkö ja selitys. Minuakin luullaan järjestäen 15-vuotta nuoremmaksi kuin olen, ainoa syy siihen on geenit. Sukumme naiset ovat kaikki näyttäneet 20-vuotta ikäistään nuoremmilta ja eläneet järjestäen yli satavuotiaiksi.
Aurinkoa en enää ota, koska se on tylsää, mutta muuten en juuri tee mitään ulkonäköni eteen.
Miehellä valtava parta, tyyliin joulupukki / väinämöinen, tämähän on nykyään kovasti muodissa.
Eikun... olikin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvonpiirteet
No kieltämättä jos on kireä iho. Hymy noin muuten tekee nuorekkaammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kauhea vaivannäkö ja selitys. Minuakin luullaan järjestäen 15-vuotta nuoremmaksi kuin olen, ainoa syy siihen on geenit. Sukumme naiset ovat kaikki näyttäneet 20-vuotta ikäistään nuoremmilta ja eläneet järjestäen yli satavuotiaiksi.
Aurinkoa en enää ota, koska se on tylsää, mutta muuten en juuri tee mitään ulkonäköni eteen."
Vaikka pitäisi paikkansakin (netissähän kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa, pitäisi nähdä filtteröimätön kuva), niin geeneilleenhän ei mitään voi. Suurimmalla osalla meistä on, luonnollisestikin, suunnilleen keskinkertaiset geenit. Itsestään huolta pitämällä pystyy säilymään verrokkejaan nuorekkaampana niistä geeneistä riippumatta. Jos ei nuorekkuudesta tuon taivaallista välitä, niin sitten ei välitä. Ottaen huomioon, että kaiken maailman täytehoitoja tehdään jopa velkarahalla ja ryppyvoiteet on miljardibusiness, rohkeaisin väittää, että huomattavan moni kuitenkin välittää.
Aika paljon näkee noita ns. ulkonäköönsä panostavia, jotka näyttävät todella paljon ikäistään vanhemmilta kuminaamoineen ja kuivettuneine kroppineen.
Kyllä se on oikeasti geeneistä kiinni. Ryyppäämisen, rusketuksen ja tupakoinnin kun jättää väliin, niin se vähän auttaa, mutta lopulta ei silläkään ole väliä, jos geenit on mitä on. Siihen peruskuivaan ihoon kun ei aina ryppyvoiteet auta ja jos on matalat poskipäät, niin kyllä sitä vanhemmiten hamsterilta näyttää.
Naista nuorentaa paksut posket ja paksut jalat. Ikääntyneillä on rasvaa enemmän vyötärössä ja myös lihakset kuihtuvat ja tulee sellainen käpylehmäkeho. Miestä nuorentaa hoikkuus, suurimmalla osalla vanhemmista miehistä on pönäkkä keskivartalo. Naapurin mies on kohta 80, mutta luulin paljon nuoremmaksi kun on ryhdikäs ja vatsasta hoikka.
Pitkät, luonnollisen väriset hiukset.
Värjätyt hiukset vanhentaa monia, se väri voi olla todella vaikeaa saada sopimaan omiin väreihin.
Kun hyväksyy sen, että kaikki vanhenemme jossakin vaiheessa, niin se nuorentaa jo kummasti. Totuutta vastaan taisteleminen, se se vasta vanhentaakin. Perässä tulette, uskokaa tai älkää, mikäli saatte elää pidempää.PS. Ja sen ihanteenne paksusta tukastakin voitte unohtaa kyllä se tukkakin harvenee yhdellä jos toisella, kun tarpeeksi ikää karttuu!
Vierailija kirjoitti:
Pitkät, luonnollisen väriset hiukset.
Värjätyt hiukset vanhentaa monia, se väri voi olla todella vaikeaa saada sopimaan omiin väreihin.
Jos se oma luonnollinen väri on harmaa, niin se vanhentaa nuorenkin ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näkee noita ns. ulkonäköönsä panostavia, jotka näyttävät todella paljon ikäistään vanhemmilta kuminaamoineen ja kuivettuneine kroppineen.
Kyllä se on oikeasti geeneistä kiinni. Ryyppäämisen, rusketuksen ja tupakoinnin kun jättää väliin, niin se vähän auttaa, mutta lopulta ei silläkään ole väliä, jos geenit on mitä on. Siihen peruskuivaan ihoon kun ei aina ryppyvoiteet auta ja jos on matalat poskipäät, niin kyllä sitä vanhemmiten hamsterilta näyttää.
Jos on paskat geenit on paskat geenit. Kulahtaneen hamsterin näköiseksi tuloa ei voi välttää. Jos auringon välttelemisellä, naaman rasvaamisella ja tupakoimattomuudella pystyy kuitenkin jonkin verran viivyttämään vääjäämätöntä, eikö se silloin kannata? Olettaen, että ei koe kauheasti menettävänsä elämässä, jos ei vedä ketjussa rööökiä auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on paskat geenit on paskat geenit. Kulahtaneen hamsterin näköiseksi tuloa ei voi välttää. Jos auringon välttelemisellä, naaman rasvaamisella ja tupakoimattomuudella pystyy kuitenkin jonkin verran viivyttämään vääjäämätöntä, eikö se silloin kannata? Olettaen, että ei koe kauheasti menettävänsä elämässä, jos ei vedä ketjussa rööökiä auringonpaisteessa.
Vääjäämätöntä eli hautaan päätymistä ei mitkään noista edellä mainituista estä. Täällä moni uskottelee itselleen, että itseään nuoremmalta näyttäminen johtuu tuntien hoitorutiineista - ei johdu. Jos summamutikassa valitut ihmiset tekevät samat kauneudenhoitorepertuaarit, niin he voivat joko näyttää ikäistään nuoremmilta tai todennäköisesti eivät, koska se rasva ei muuta sitä kasvojen rakennetta, joka väkisinkin muuttuu, kun ikää tulee lisää. Jos haluaa käyttää tunteja itsensä puunaamiseen siinä toivossa, että se nuorentaa, niin jokainen on vapaa tekemään niin, mutta aina se ei vaan tuota tulosta, koska geeneillä on suurempi vaikutus.