Mitkä asiat tekevät mielestäsi ihmisestä nuoremman näköisen?
Kommentit (124)
Jotkut nyt vain ovat luonnostaan poikamaisen tai tyttömäisen näköisiä. Hoikkia yleensä, etenkin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näkee noita ns. ulkonäköönsä panostavia, jotka näyttävät todella paljon ikäistään vanhemmilta kuminaamoineen ja kuivettuneine kroppineen.
Kyllä se on oikeasti geeneistä kiinni. Ryyppäämisen, rusketuksen ja tupakoinnin kun jättää väliin, niin se vähän auttaa, mutta lopulta ei silläkään ole väliä, jos geenit on mitä on. Siihen peruskuivaan ihoon kun ei aina ryppyvoiteet auta ja jos on matalat poskipäät, niin kyllä sitä vanhemmiten hamsterilta näyttää.
Jos on paskat geenit on paskat geenit. Kulahtaneen hamsterin näköiseksi tuloa ei voi välttää. Jos auringon välttelemisellä, naaman rasvaamisella ja tupakoimattomuudella pystyy kuitenkin jonkin verran viivyttämään vääjäämätöntä, eikö se silloin kannata? Olettaen, että ei koe kauheasti menettävänsä elämässä, jos ei vedä ketjussa rö
"Vääjäämätöntä eli hautaan päätymistä ei mitkään noista edellä mainituista estä. Täällä moni uskottelee itselleen, että itseään nuoremmalta näyttäminen johtuu tuntien hoitorutiineista - ei johdu. Jos summamutikassa valitut ihmiset tekevät samat kauneudenhoitorepertuaarit, niin he voivat joko näyttää ikäistään nuoremmilta tai todennäköisesti eivät, koska se rasva ei muuta sitä kasvojen rakennetta, joka väkisinkin muuttuu, kun ikää tulee lisää. Jos haluaa käyttää tunteja itsensä puunaamiseen siinä toivossa, että se nuorentaa, niin jokainen on vapaa tekemään niin, mutta aina se ei vaan tuota tulosta, koska geeneillä on suurempi vaikutus."
Olet oikeassa kaiken maailman ryppyvoiteiden tehon suhteen. Mutta päivettyminen (auringon uv -säteily) on asia, joka aidosti vaikuttaa merkittävästi ihon degeneraatioon. Asiasta on paljon tutkimusnäyttöä. Päivettymisen välttäminen yksistään lykkää ihon ikääntymistä myöhemmäksi. Tämä asia on muuten keskeisin Itä-Aasialaisten naisten ihonhoidossa ja heidän suhteellisessa nuorekkuudessaan keski-iässä. Ylipäätään itsestään huolehtiminen jos ei lykkää geenien sanelemaa rappeutumista, ainakin estää ennenaikaista sellaista.
Asiaa on tutkittu paljon fyysisen aktiivisuuden suhteen. Esimerkiksi usein mainittu keski-iässä alkava lihasmassan menetys on suuri tekijä hormonitasojen laskuun niin naisilla kuin etenkin miehillä. Nykyään lukuisien tutkimuksien perusteella tiedetään, että aktiivisella treenillä pystyy paitsi estämään mainitun lihaskadon, myös samalla merkittävästi hidastamaan ikääntymisen aieheuttamaa hormonitasojen laskua.
Hän, joka sanoo, että geenit sanelevat kaiken eikä yksilö voi sille mitään ei tunne ihmisen fysiologiaa kovin hyvin.
Käveleminen paljastaa ja itsensä kantaminen, ryhti.
Sulava käytös kokaiinipöllyissä
Ihmetyttää se, että joidenkin ihmisten elämässä tunnutaan alituisesti keskusteltavan iästä ja ulkonäön vertautumisesta siihen. Hyvin harvoin tulee puheeksi ikä, saati että sitä pitäisi jotenkin kommentoida, oli mitä tahansa mieltä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla on hyvä iho.
Tai sitten ei. Terkuin atooppinen allergikko.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Kävin joskus aamusalilla silloisen asuinpaikan uimahallissa, paikka täynnä eläkeläisiä. Muut mummot veteli jotain 1kg hauiskääntöjä ja kävelivät kuin pingviinit, mutta yksi mummo runttasi aina jollain 80kg setillä maastavetoa. Voin sanoa että oli muodot ja ryhti mummolla sen näköistäkin! Ja hyvin kepeä, lennokas askel. Hänestä tuli luonnollisesti mun idoli. Ei nuoruuden, vaan toimintakyvyn vuoksi.
Mulla ainakin tää harmaantuva tukka vanhentaa. Juuresta siis puskee kunnolla harmaata. Hiusten sävytys suklaanruskealla joka on lähellä omaa tummaa aiempaa väriä nuorentaa 10-20 vuotta (koska näytän harmailla vanhalta ja oudolta). N39
Vierailija kirjoitti:
ankkahuulet, silikonit ja kynnet. vain nuorilta löytyy.
On näitä kuule paljon yli 80 v , tosin enemmän julkkiksilla
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tämä. Notkeus ja tietty joustavuus. Sen huomaa kun ihminen alkaa kangistua. Näin käy etenkin miehille jo aika nuorena. Kävelystä ja liikkumisesta tulee sellaista kulmikasta ja vaivalloisen oloista. Kirsikkana kakun päällä vielä ähinä ja puhina vaikka tuolista noustessa :)
Naisilla säilyy joustavuus ja kepeä askel pidempään, jos harrastaa edes jotain liikuntaa, ja tämä johtuu toki pienemmästä koosta. Itse olen ammatiltani liikunnanohjaaja, ja oikeastaan itsekin hämmästyin kun näin videon tanssiesityksestä jossa olin parikymppisten kanssa. Ei mua kaukaa erottanut heistä mitenkään ja näytin tosi nuorelta. Lähikuva sitten toki paljasti että siellä on yksi lähes viisikymppinen mukana. Kasvoista en siis ole yhtään ikäistäni nuoremman näköinen, mutta silti mun nuorekkuutta usein kommentoidaan ja luulen että se johtuu siitä ettei minulla ole mitään kipuja eikä kolotuksia jotka näkyisivät liikkumisessa, ryhti on hyvä ja saan edelleen spagaatin tai jalat niskan taakse.
Pitkähköt hiukset, hoikkuus, moderni trendikäs vaatetus ja iloinen (huoleton) elämänasenne.
Ainainen marina tekee ihmisestä vanhan oloisen. Aloin miettiä erästä nuorta työkaveria, joka tuntuu vanhalta mummolta. Ei ulkoisesti, mutta se asenne, kuinka kaikki on kurjaa ja elämä on kärsimystä, vanhentaa häntä hirveästi. Näkyyhän se tietenkin ilmeissä ym myös eli heijastuu myös ulkoiseen. Oma eksäni oli myös tällainen. Hän tuntui kolmekymppisenä vanhalta mieheltä kun kaikki oli raskasta ja maailmassa kaikki väärin.
Ei ainakaan liikunnallisuus, vaikka täällä toisin väitättekin. Katsokaapa vaikka 36-vuotiaan (!?) Therese Johaugin ryppyjä: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011258788.html
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan liikunnallisuus, vaikka täällä toisin väitättekin. Katsokaapa vaikka 36-vuotiaan (!?) Therese Johaugin ryppyjä: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011258788.html
Menisi helposti 50-vuotiaasta tuossa kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi urheilija näyttää vanhalta. Siitä taas uusi tekosyy läskin olla urheilematta. Kätsyä.
Vierailija kirjoitti:
Liikunnallisuus nuorentaa. Matala rasvaprosentti ja ammattilaistason urheilu pakkasessa ja auringonpaisteessa ei.
Mutta nuorikin vanhenee. Joku on hyvin voinut hankkia laminoidut kulmat 20v sitten ja on jumissa niitten kanssa loppuelämänsä.