Somessa lupa jakaa vain negatiivisia asioita
Tuntuuko muistakin, että somessa on lupa jakaa vain negatiivisia kokemuksia?
Omakohtainen kokemukseni löytyy äitiydestä. Somessa esiin nousevat näkemykset ja kokemukset ovat niin negatiivisia, että pohdin välillä onko minulla lupa jakaa myös niitä jopa hehkuttaviakin kokemuksia, sillä vaikean vauvavuoden kokeneet voivat tästä loukkaantua. Sama ilmiö näkyy myös äitienpäiväpostauksissa. On suorastaan hyvän ihmisen merkki muistaa aina mainita postauksen lopussa jotain missä huomioidaan tahattomasti lapsettomat tähän tyyliin: "halaus kaikille joille päivä on vaikea". Mielestäni tässä ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta asettaa pimentoon myös ne hyvät kokemukset ja jäljellä jää vain kaikki negatiivinen. Vauvan saatuani olin suorastaan yllättynyt miten ihanaa elämä vauvan kanssa on, sillä somen perusteella elämäni olisi pitänyt mennä siitä suurin piirtein pilalle.
Kommentit (9)
Valitit jo äitienpäivänä siitä että joku toivotti hyvää äitienpäivää muillekin kuin äideille.
Vierailija kirjoitti:
Valitit jo äitienpäivänä siitä että joku toivotti hyvää äitienpäivää muillekin kuin äideille.
Valitinko? Eikö positiivisia asioita oikeasti saa tuoda esille ilman, että kaiken ylle on vääjäämätöntä heittää negatiivinen varjo? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitinko? Eikö positiivisia asioita oikeasti saa tuoda esille ilman, että kaiken ylle on vääjäämätöntä heittää negatiivinen varjo? Ap
Mitä negatiivista siinä on jos äitienpäiväpostauksessa toivottaa äitienpäivää muillekin kuin niille biologisille äideille?
Valitset ihan itse olla siellä somessa jossa tunnetusti on kaikkea toksista ja taannuttavaa joten muiden somekäytöksestä uhriutuminen on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Taas 🙁
Milloin tästä on puhuttu edellisen kerran? ap
Kyllä minä ainakin toivotan äitipuolelleni hyvää äitienpäivää, mutta samalla halaan häntä ja sanon jotain muuta, koska tiedän että äitienpäivä on hänelle tietyllä tavalla vaikea koska hänen oma lapsensa on kuollut.
Todellisuus on varmasti jostain sieltä väliltä. Osa saattaa kokea, että somessa kaikki on vastoin todellisuutta täydellistä täydellisyyden perään.