Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nykyään nuorilla tytöillä on niin virheetön iho? Mitä meikkituotteita ne käyttää?!

Vierailija
23.05.2025 |

...tokihan sillä että ovat nuoria on tekemistä asian kanssa, mutta mun nuoruudessa monella oli myös pah akne ja vähintäänkin satunnaisia näppyjä. Nyt meikkipohja on lähes poikkeuksetta kaikilla tasainen ja virheetön, sekä kauniin päivettynyt. Itse jos meikkaan niin meikkivoide ei levity millään ilveellä tasaisesti tai sitten lopputulos on kuiva ja hilseilevä ja olen kokeillut ties mitä pohjaa joita luulisi että ne nuoretkin käyttää.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikillä ei kyllä saa kenenkään ihosta parempaa, siitä se ei johdu. E-pillereitä minäkin veikkaan, ja entistä monipuolisempaa ravitsemusta. Menneinä vuosikymmeninä syötiin pitkälti ruisleipää ja perunoita, aina oli nälkä ja hoikkia oltiin, mutta iho ei ollut niin hehkeä. Tietysti myös sopiva ylipaino, jota nuorilla nykyään on, saa kasvojen ihon näyttämään vauvamaisen pehmeältä.

Joo pieni ylipaino on monella varmaan salaisuus. Itse esimerkiksi kun olin nuori kasarilla, olin luisevan hoikka, niin kuin moni muukin. Silmätkin oli tummissa kuopissa ja poskiluiden alla kuopat, kun oli niin laiha. Jotenkin näytti jo 15-vuotiaana nelikymppiseltä, kun oli semmoinen laiha, "kohtalokas" naama, ei lapsenpyöreä ollenkaan. Nykyiset 15-vuotiaat usein näyttää suloisilta lapsilta, kun on pyöreämmät posket.

Vierailija
42/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että monet käyttää nykyään e-pillereitä iho-ongelmiin. 

Jos kyseessä on pcos (jonka yksi oire akne on) niin antiandrogeeniset e-pillerit tosiaan auttavat. 

Oho, enpä tiennyt tuota, no, "kaksi kärpästä yhdellä iskulla"

🥒💦 =

👶 =

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemenneste on hyväksi iholle.

Vierailija
44/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akne johtuu siitä ettei osaa hoitaa ihoa. Mun nuoruudessa kenelläkään ei ollut akne.

Minä kävin yläastetta 70-luvulla. Nykyään ei näe läheskään sellaista aknea, mitä joillain silloin oli. Yhdell. äkin pojalla oli koko kasvot ihan punaiset, oli varmasti kipeä paiseiden takia. Pahat arvetkin niistä jää kasvoihin. Nykynuorilla on hyvä iho.

Miäkin tunsin 17-vuotiaana sellaisen pojan. Luotaantyöntävä näky. Ihme, jos ei vaikuttanut pitkäkestoisesti jollain tasolla psyykeseen. No, intissä hänellä todettiin "vehnäallergia" (keliakia). Eihän 60 ja seitkytluvun vaihteessa syntyneet mitään keliaakikkoja olleet...puheiden mukaan...En ole nähnyt häntä yli 20 vuoteen. Mutta monille on jäänyt vaikeasta aknesta myös erittäin arpeutunut kasvojen iho aikuistuttuaan ja "toivuttuaan" ihan "normiaknesta". Sellaisia tunnen. Yhden tuttavan kasvojen iho on kuin "kuun pinta". Hienoa, että vanhemmat on nykyään valistuneempia ja auttavat nuoriaan.

Vierailija
45/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että monet käyttää nykyään e-pillereitä iho-ongelmiin. 

Sitäkin voi käyttää syynä 🤭

Vierailija
46/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknelääkkeet kuulemma aiheuttavat vakavia haittoja dna:lle ja haitat tulevat esiin myöhemmin elämässä. Ei kannattaisi käyttää.

Vierailija
47/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoitotuotteet on laadukkaampia ja nuoria kiinnostaa myös ihonhoito enemmän. Auttaa myös, jos perheellä on varaa kunnon tuotteisiin ja ihotautilääkäriin ja lääkkeisiin. Oman nuoren kavereista iho-ongelmia on niillä, joilla ei muutenkaan ole rahaa paljoa käytössä. 

Vierailija
48/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskulteltaisiinko mieluummin neekerinkyrvistä kuin maapähkinävoista?

Vierailija
49/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tytöt ottavat spermat naamalle.

Vierailija
50/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akne johtuu siitä ettei osaa hoitaa ihoa. Mun nuoruudessa kenelläkään ei ollut akne.

Minä kävin yläastetta 70-luvulla. Nykyään ei näe läheskään sellaista aknea, mitä joillain silloin oli. Yhdell. äkin pojalla oli koko kasvot ihan punaiset, oli varmasti kipeä paiseiden takia. Pahat arvetkin niistä jää kasvoihin. Nykynuorilla on hyvä iho.

Miäkin tunsin 17-vuotiaana sellaisen pojan. Luotaantyöntävä näky. Ihme, jos ei vaikuttanut pitkäkestoisesti jollain tasolla psyykeseen. No, intissä hänellä todettiin "vehnäallergia" (keliakia). Eihän 60 ja seitkytluvun vaihteessa syntyneet mitään keliaakikkoja olleet...puheiden mukaan...En ole nähnyt häntä yli 20 vuoteen. Mutta monille on jäänyt vaikeasta aknesta myös erittäin arpeutunut kasvojen iho aikuistuttuaan ja "toivuttuaan" ihan "normiaknesta". Sellais

Omalla miehelläni oli sama. Vaikutti ehdottomasti itsetuntoon silloin ja varmaan nytkin. Arpia ei onneksi jäänyt. Mutta jos kasvoihin ilmestyy yksikin nyppy tai se punoittaa, mies alkaa heti hermoilla. Inhottava sairaus.

Vierailija
51/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vanhempansa tajuavat nykyään hoidattaa sitä lastensa aknea.

Ei näköjään kaikki. Naapurin tytöllä paha akne.🙄

Kaverini vanhemmat ovat lääkäreitä ja eivät vieneet lastaan ihotautilääkärille, vaikka hän kärsi pahasta aknesta. Kaverini opiskeli ja on muutenkin maailman menoa seuraava fiksu ihminen. Kuitenkaan hän ei ole tajunnut viedä aknesta kärsivää lastaan ihotautilääkärille. Sanoi, että akne helpottaa kunhan lapsi aikuistuu. Näköjään häntä ei oma aknearpinen ihonsa haittaa millään tavalla ja on päättänyt, että lapsensa saa myös kestää aknen halusi tai ei.

Vierailija
52/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien skermaa.

Vierailija
53/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa osataan hoitaa paremmin nykyään ja tuotteet ovat laadukkaampia. Kannattaa myös muistaa, että meikki itsessään ei aiheuta aknea/finnejä, vaan ennemminkin meikki suojaa ihoa epäpuhtauksilta. Meikattua ihoa ei myöskään tule näpelöityä likaisilla sormilla pitkin päivää samaan tapaan kuin meikitöntä, joten iholle päätyy vähemmän mikrobeja. 

Mulla ei ole ollut koskaan aknea, mutta huomattavasti enemmän finnejä kuin tyttärelläni. Luulenpa, että Clearasileilla ja muilla 90-luvun tykkituotteilla on ollut osuutta asiaan, kun ihon luonnollinen rasva on tuhottu pois. Vaikea muuten selittää eroa (miehellä oli vielä enemmän finnejä, joten sieltäkään ei ole tyttären hyvä iho periytynyt). 

Olen muuten opetellut näin aikuisena kosteuttamaan ihoa perusteellisemmin (esim. kasvoveden kerrostus) ja pohjustamaan meikkiä samaan tapaan kuin nuoret ja huomaan kyllä eron. Iho näyttää paljon kuulaammalta ja mattapinta säilyy pitkin päivää. 

Vierailija
54/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat oppineet somesta aurinkorasvan, retinolin, c-vitamiinin, azelaic-hapon, valkaisevat seerumit, ja kuorivat hapot. 

Vierailija
55/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on yleisesti todella hyvä iho. Täällä hoidetaan ihoa myös lääkkeillä, vähän uv-säteilyä ja lisäksi hyvät perintötekijät. Yksi tekijä on, että aknea sairastaneet eivät Suomessa hanki lapsia, kun kriteerit ovat aika kovat.

Vierailija
56/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on peittävämmät meikkituotteet ja lisäksi tosi monella nykyään joku aknelääke jo 14 vuotiaana t. Farmaseutti

Vierailija
57/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheetömällä iholla ja meikkituotteilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

Vierailija
58/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoidostahan se lähtee. Ennen vanhemmat ei välittäneet vaikka lapsen naama olisi ollut paiseita täynnä.

Ennen ei tainnut olla nykyisenlaista lääkkeitä. Aknesta kärsivät yrittivät nuoruudessani käydä esim. kosmetologilla, mutta ei siitä juuri apua ollut.

Ja ihonhoito oli mahdollisimman kuivattavaa Clearasilia jne, joilla ei pitäisi akneihoa hoitaa ollenkaan.

Vierailija
59/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemenneste on hyväksi iholle.

Taidat olla joku muistisairaudesta kärsivä alkkispappa :/ Aiheuttaa monesti tuollaisten juttujen horisemista

Vierailija
60/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aknelääkkeet kuulemma aiheuttavat vakavia haittoja dna:lle ja haitat tulevat esiin myöhemmin elämässä. Ei kannattaisi käyttää.

Tosi asiantuntija taas vauhdissa. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi