Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nykyään nuorilla tytöillä on niin virheetön iho? Mitä meikkituotteita ne käyttää?!

Vierailija
23.05.2025 |

...tokihan sillä että ovat nuoria on tekemistä asian kanssa, mutta mun nuoruudessa monella oli myös pah akne ja vähintäänkin satunnaisia näppyjä. Nyt meikkipohja on lähes poikkeuksetta kaikilla tasainen ja virheetön, sekä kauniin päivettynyt. Itse jos meikkaan niin meikkivoide ei levity millään ilveellä tasaisesti tai sitten lopputulos on kuiva ja hilseilevä ja olen kokeillut ties mitä pohjaa joita luulisi että ne nuoretkin käyttää.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että monet käyttää nykyään e-pillereitä iho-ongelmiin. 

Jos kyseessä on pcos (jonka yksi oire akne on) niin antiandrogeeniset e-pillerit tosiaan auttavat. 

Voi auttaa muutenkin. Etenkin jos yhdistää pillerit johonkin aknevoiteeseen. Itse käytän diane novaa ja toimii, vaikkei olekaan pcos:ää.

Vierailija
22/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akne johtuu siitä ettei osaa hoitaa ihoa. Mun nuoruudessa kenelläkään ei ollut akne.

Mikäs se sellainen fantasianuoruus oli? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että monet käyttää nykyään e-pillereitä iho-ongelmiin. 

Niin käyttää ja nuorten naisten syövät lisääntyneet rajusti. Tästä juuri omat kakskymppiset tyttäreni keskustelivat joku aika sitten.

Vierailija
24/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoidostahan se lähtee. Ennen vanhemmat ei välittäneet vaikka lapsen naama olisi ollut paiseita täynnä.

Ennen ei tainnut olla nykyisenlaista lääkkeitä. Aknesta kärsivät yrittivät nuoruudessani käydä esim. kosmetologilla, mutta ei siitä juuri apua ollut.

Joo, mun veli kävi ihotautilääkärilläkin mutta ei saanut apua. 

Vierailija
25/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on virheetön koska eivät käytä mitään myrkkyjä eli meikkituotteita.

Vierailija
26/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nykyaikoina vanhemmat huolehtivat lasten aurinkosuojasta. Omassa nuoruudessa annettiin kärventyä niin, että nahka lähti. 

Vierailija
27/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosi hyviä hoitoja akneen. Valitettavasti kaikki eivät niitä kuitenkaan voi käyttää, koska tulee pahoja sivuvaikutuksia ja esim. aurallinen migreeni estää yhdistelmäehkäisypillereiden käytön. Ihovoiteet eivät välttämättä sovi herkkäihoiselle.

Vierailija
28/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Mä olen usein kiinnittänyt huomiota, että sen paksun pakkelikerroksen alle maskeerataan nimenomaan semmoinen viininpunertava röpelöinen aknelaatta, joka paljastuu, kun meikit putsataan pois. Iho voi entistä huonommin, kun se aina tukitaan peitevoiteilla ja puutereilla tms. Ei kannata antaa sen "täydellisen" ihon hämätä, koska se on monesti vain meikeillä aikaansaatu illuusio.

Ja kun kroppa on plösö niin yritetään edes kasvot meikata nätiksi ja kerätä huomio naamaan mäskimakkaroiden sijaan.

Vierailija
29/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta suurimmalla osalla mitenkään virheetön iho ole. Ihan samanlaisia ihoja on kuin omassa nuoruudessani kasarilla-ysärillä.

Toinen juttu on, että jos on itse paljon vanhempi, niin ihan eri meikit toimii, eikä millään meikillä saa semmoista ihoa kuin ne nuoret. Esim. raskas meikkipohja näyttää hyvältä nuorella, mutta laitapa sellainen 40+:na niin vanhentaa ja näyttää kauhealta.

Sun ongelmat tosin tuntuu johtuvan ihonhoidosta ja ehkä käyttämiesi hoito- ja meikkituotteiden yhteensopimattomuudeksi. Ensin pitäisi hoitaa ihosta kuivuus pois. Sitten mielellään primeriä meikin alle. Ja omalle ihotyypille sopiva meikkipohja.

Vierailija
30/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko, mikä se maaginen hoito on, joka aknen taikoo pois? T: 20 vuotta aknen kanssa taistellut ja kaikkea mahdollista kokeillut.

Vierailija
31/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aknesta itse kärsineet vanhemmat vievät aknetaipumuksen perineet lapsensa hyvin matalalla kynnyksellä ihotautilääkärille nykyään

Näin. Minulla vain poikia, mutta ovat kumpikin syöneet pahamaineiset aknekuurit, mitkä ovat antaneet avun toistaiseksi ainakin kymmeneksi vuodeksi. Omina kouluaikoina joillakin oli todella paha, aivan kesivä ja märkivä iho. Niin minullakin melkein.

Vierailija
32/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kasvohoitoa jänniltäpojilta

Vierailija
33/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akne johtuu siitä ettei osaa hoitaa ihoa. Mun nuoruudessa kenelläkään ei ollut akne.

Minä kävin yläastetta 70-luvulla. Nykyään ei näe läheskään sellaista aknea, mitä joillain silloin oli. Yhdelläkin pojalla oli koko kasvot ihan punaiset, oli varmasti kipeä paiseiden takia. Pahat arvetkin niistä jää kasvoihin. Nykynuorilla on hyvä iho.

Vierailija
34/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mua kiinnostais tuntemattomien letukoiden iho? Kiinnostaa ihan oma iho! Ja kysmys miks sua kiinnostaa?

Vierailija
35/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko, mikä se maaginen hoito on, joka aknen taikoo pois? T: 20 vuotta aknen kanssa taistellut ja kaikkea mahdollista kokeillut.

Ei kaikille ole sellaista hoitoa, mutta osalle on. Mulla tehosi diane nova + epiduo.

Roaccutaninkin söin kaksi kertaa ja akne palasi vuoden sisällä takaisin..

Vierailija
36/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on virheetön koska eivät käytä mitään myrkkyjä eli meikkituotteita.

Asun yläasteen ja lukion vieressä. Melkoisia maalipyttyjä tuntuu olevan suurin osa tytöistä. Sellainen insta-meikkityyli, jossa on vahvat varjostukset ja korostuksetkin joka päivä. 

Vierailija
37/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen myös käytettiin tosi tujuja aineita. minunkin ihon näppyläisyys hävisi kun joku kertoi että pitää lopettaa ne akneaineet ja ottaa hoitavat ja kosteuttavat käyttöön. clerasil sai monen naaman kukkimaan. kun se näppy johtui ihon tukkeutumisesta pintakuivuuden ei öljyisyyden vuoksi. 

Vierailija
38/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät suihkussa nykypäivänä.

Vierailija
39/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Oma akneni on hormonaalista, iho pysyy nättinä tasan niin kauan kuin syön e-pillereitä. Ei siihen mikään ulkoinen hoitaminen auta. 

Vierailija
40/61 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikillä ei kyllä saa kenenkään ihosta parempaa, siitä se ei johdu. E-pillereitä minäkin veikkaan, ja entistä monipuolisempaa ravitsemusta. Menneinä vuosikymmeninä syötiin pitkälti ruisleipää ja perunoita, aina oli nälkä ja hoikkia oltiin, mutta iho ei ollut niin hehkeä. Tietysti myös sopiva ylipaino, jota nuorilla nykyään on, saa kasvojen ihon näyttämään vauvamaisen pehmeältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän