Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli siis MIHIN te laitatte käytetyt siteet? Tai jos olette kylässä missä ei roskista. Tungette taskuun vai?

Vierailija
21.03.2007 |

Ihan tuon toisen keskustelun jatkoks?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteassa kylppärissä sekä vaipat että siteet alkavat äkkiä haista vaikka usein roskiksen tyhjentäisikin.

Ja todella, vieraan side tulle varmasti huomioitua jos sen sinne vessan roskikseen jättää! Siellä se sitten odottaa noutajaansa aina siihen asti kunnes mulla on menkat. Tyhjennän vessan roskiksen vain omien menkkojeni aikana, en muuten.

Keittiössä en edes huomaisi mitään siteitä..

Vierailija
62/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun naurettavin kommentti oli " ei vierailla ole oikeutta sanella, miten meillä eletään" tms. Joku ei taas ymmärrä, mitä eroa on isäntäväkeä mielivaltaisesti määräilevillä vierailla ja sillä, että isäntäväki ihan omasta vapaasta tahdostaan haluaa tehdä vieraiden olon mukavaksi kodissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jemmasin siellä kyläillessäni aina patterin taakse. Saattavat olla siellä vielä tänäkin päivänä - kaveri muuttanut sieltä jo aikapäiviä sitten.

Vierailija
64/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta, jos nyt kyseessä on esim kyläily parhaan kaverini perheen luona (joilla ei ole roskista) niin saatan vielä kyetä ilman sen suurempaa häpeän tunnetta viemään siteen keittiönroskiin (tietysti käärittynä paperiin).

Mutta esim vanhemmillani ei ole vessaroskista ja sitten kun on jotkut isot juhlat niin minusta ON epämukavaa vessareissun jälkeen mennä halki koko olohuoneen ja koko ruokahuoneen, joissa istuu äidin pomot ja koko kaukainen suku, sinne keittiöön kiikuttamaan sidettä. Ei sitä jotain alwaysiakaan nyt kauhean pieneksi saa puristettua ja kun ei mekossa ole taskua niin epäilyttävän iso mytty siinä mun kädessä pilkottaa.

Ja kun ihmiset tapaavat katsoa huoneeseen ilmestynyttä ja ehkä haluavat vaihtaa pari sanaa. Ei musta vaan oo kiva olo " hei mä oon maija ja tulin just vessasta vaihtamasta kuukautissidettä, joka mulla tässä on kädessä" . Ja kun vierailu kestää niin se side on vaihdettava.

Enkä voi ymmärtää miksi vanhempani eivät voisi sitä roskista hankkia.

Vierailija
65/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka huuhtelen alas aivan surutta.

Vierailija
66/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jemmasin siellä kyläillessäni aina patterin taakse. Saattavat olla siellä vielä tänäkin päivänä - kaveri muuttanut sieltä jo aikapäiviä sitten.

Vierailija
67/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käy kotona vessassa ennen lähtöä, niinhän lapsennekin tekevät?

Vierailija
68/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä vaiheessa rupee tuoksutkin tulemaan läpi. Miten nopeesti sä oikeen kyläilet?

Vierailija
69/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katosi vessasta roskikset kun ensimmäinen lapsi opetteli potalla käyntiä, koska monesti sai kerätä kakkavaippoja ja omia sekä vieraiden verisiä siteitä pitkin lattioita.

Myös vieraiden lapset ovat harrastaneen samaa roskiksien tonkimista.

Vierailija
70/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessan roskis ei ole koskaan ollut mikään tonginnan paikka numero 1. Enemmän on kiinnostaneet avonaiset roskikset keittiössä ja lastenhuoneissa. Roskiksen penkominen on myös kiellettyä, kyllä mä olen läsnä kun pottaikänen käy potalla, muuten lapsilla ei ole edes asiaa vessaan. Kuitenkin tuossa kahden vuoden paikkeilla lapsilta on koko roskisinto hävinnyt.

Vierailija
71/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kukaan ei oikeasti ole vaihtanut sidettä kyläapaikan vessassa. Muutenhan täällä olisi ketju siitä, miten ihmessä saatte salakuljetettua puhtaan siteen vessaan!

Kyläpaikassa naisen, jolla on kuukautiset, on kautta aikojen tunnistanut siitä, että hän menee käsilaukun kanssa vessaan. Laukustaan hän ottaa siteen, jonka pakkausmuoviin hän käärii käytetyn siteen. Tämän hän laittaa takaisin laukkuun.

Miehille asia näyttäytyy siten, että nainen laittaa vessassa huulipunaa.

Meilä ei muuten kerry vessassa mitään roskaa. Vanupuikkoja sun muita käytetään ihan muissa huoneissa. En myöskään meikkaa tai laita tukkaa, nypi kulmakarvoja tms. vessassa. Minulla on kauneudenhoitopaikka erikseen makuuhuoneessaö.

Vierailija
72/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä vessan roskis ainoa, mitä lapset tonkivat. Jos pitäisi poistaa talosta kaikki mihin lapset eivät saa koskea niin aika tyhjää olisi. Meillä on roskikset vessassa ja kaikkialla muuallakin, meillä on myös huonekasveja ja cd-levyjä, koriste-esineitä ja muita, joita ei ronkita tai heitetä alas. Tuo tonkimisikä on lyhyt, sen verran kyllä katson ja kiellän.

Minä ja kolme alle kouluikästä lasta.

Vierailija
73/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veristä kuukautissidettä. Musta on.

Vierailija
74/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan kiikuta keittiön roskikseen.

Vierailija
75/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on paras tarra.

Vierailija
76/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan yleensä pyydän ystävältä pienen muovipussin, jotta voin kuljettaa käytetyn kestositeen vähän hygieenisemmin kotiin.

Vierailija
77/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailla, sillä pidän kuukautisia ja siteiden vaihtamista niin normaalina, etten ole ottanut asiasta päänsärkyä.

Olen käärinyt siteen rullalle ja reippaasti vessapaperia paalle ja vahan vielä veskipaperia roskikseen sen päälle, ettei ihan näy.

Ei ole minusta yhtään ällöttävää, ja samaa saisivat omat

vieraanikin tehdä meillä.

Meidän veski menee jo isommastakin pehmeästä kakkapökäleestä tukkoon tai vuotaa yli, joten siteitä tai tampooneja ei ole vieraat sinne laittaneet. Meidän roskikset ovat avoroskiksia, sillä vuosien kokemuksella kannelliset haiskahtavat enempi. Vierasveskin roskis vaihdetaan n. 1 - 3 kertaa päivässä, koska siellä on myös lasten vaipat.

Vierailija
78/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat silti runsaat ja sen lisäksi pitkittyneet (12 pv). Nyt kun ei ole kierukkaa, menkat kestää kokonaiset 3pv. Onneksi käytän kuukuppia. Ennen lyttäsin siteet kassiin.

Vierailija
79/79 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös runsaat kuukautiset ja käytän tampoonia ja sidettä yhtäaikaa. Eli selviän yleenäs sillä tampoonin vaihdolla kylässä. Ja ne vedän kyllä pöntöstä alas (kuten kotonakin).

Jos sen siteen joudun vaihtamaan ja ei roskista niin laitan joko laukkuun tai taskuun. Ja taskusta sitten ohimennen sinne keittiön roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä