Eli siis MIHIN te laitatte käytetyt siteet? Tai jos olette kylässä missä ei roskista. Tungette taskuun vai?
Kommentit (79)
Mä näen ainakin ihan heti mitä jokainen roskiin vie.
Ja en puhu seksistä vanhempieni kodissa. Olen ehkä estynyt, mutta en takuulla ole ainoa.
Sieltä otan vaihtositeen, ja käärin verisen siteen sen uuden siteen muoviin, ja laitan reppuuni, ja kotona sitten roskikseen.
Vierailija:
Sori nyt vaan mutta kyllä joku kirkkaanvihreeseen kuoreen kääritty always erottuu vaikka miten olisit tuijottamatta.
Mä näen ainakin ihan heti mitä jokainen roskiin vie.Ja en puhu seksistä vanhempieni kodissa. Olen ehkä estynyt, mutta en takuulla ole ainoa.
Sitä paitsi, en sanonut, että pitäisi puhua seksistä vanhempien kanssa. vaan mainita sana seksi.
Tosin minä voin puhua yleisellä tasolla seksistäkin vanhempieni kanssa, vaikka en omasta seksielämästäni puhukaan.
ei ole mitään tekemistä seksuaalisen estoisuuden kanssa. Eivät kuukautiset ensisijaisesti seksiin liity, vaan vessassa käyntiin. On vain ja ainoastaan huomaavaista tarjota vierailleen mahdollisuus hoitaa vessa-asiansa vessassa eikä keittiössä! Eihän sitä papereitakaan keittiöön kuskata samalla sanattomasti viestittäen, kummalla asialla tuli käytyä.
Tai jos kerran niin vapaamielisiä olette, niin poistakaa saman tien vessojenne ovista lukot. Mitäpä sitä luonnollisia toimintoja muilta salailemaan.
Tässä ei ole kyse eritteiden levittelystä, vaan siististä paperitukon viemisestä roskiin.
Mutta sakki pitää inhana nimenomaan sitä, että JOKU TAJUAA HEILLÄ OLEVAN KUUKAUTISET. Siis hävetään sitä!
Jos se ei ole estoista, niin mikä sitten!
Mrs_Starlight:
ei ole mitään tekemistä seksuaalisen estoisuuden kanssa. Eivät kuukautiset ensisijaisesti seksiin liity, vaan vessassa käyntiin. On vain ja ainoastaan huomaavaista tarjota vierailleen mahdollisuus hoitaa vessa-asiansa vessassa eikä keittiössä! Eihän sitä papereitakaan keittiöön kuskata samalla sanattomasti viestittäen, kummalla asialla tuli käytyä.Tai jos kerran niin vapaamielisiä olette, niin poistakaa saman tien vessojenne ovista lukot. Mitäpä sitä luonnollisia toimintoja muilta salailemaan.
Ei minullakaan ole mitään vaikeuksia puhua seksistä (tai myöskään kuukautisista) vanhempieni tai melkein kenenkään muunkaan kanssa, mutta silti en missään tapauksessa halua omia tai toisten siteitä KEITTIÖÖNI! En myöskään vaippoja. En ole piiruakaan estynyt, mutta hygieniasta sentään jotain tajuan... ;)
Ei todellakaan ole mikään iso vaiva sitä vessan roskista joskus tyhjennellä, se ei ole mikään iso asia ts. siinä ei ole kyse mistään megaluokan " jätehuollon organisoinnista vieraiden takia" . ;) Meillä ei vessan roskis haise, vaikka vieraita käy tosi usein.
Vierailija:
Mutta sakki pitää inhana nimenomaan sitä, että JOKU TAJUAA HEILLÄ OLEVAN KUUKAUTISET. Siis hävetään sitä!
He eivät laita roskista vessaan, etteivät vaan missään tapauksessa joutuisi tyhjentämään sitä vieraiden naisten saastaisista siteistä.
Itsehän he saavat kuskata siteensä vaikka suoraan kaatopaikan punnitukseen, mutta fiksu isäntäväki huomioi vieraat ja sen, etteivät kaikki ole niin kuin he itse.
Entisajan putkistot olivat pienempiä kuin nykyajan. Jopa sairaaloissa ym. laitoksissa saa laittaa. Tamppoonit eivät tuki viemäreitä.
Enkä kyllä keksi miten saisin itseltäni tamppoonin roskikseen sotkematta koko vessaa. Muutenkin täytyy varovasti vetää ulos ettei " lurpsahda" liian kovaa ja roiskeet on kuin olis sikaa tapettu vessassa!
Johan siihen kuluis aikamäärä vessapaperia jos se veri pitää imeyttää siihen ja vielä saada kuivin käsin ja vieläpä vaivihkaa vietyä keittöön asti.
Onpas teillä muuten pieniä siteitä jos ei sitä isäntäväki huomaa kädessänne. Eikä muuten varmaan ole kyse estoisesta ihmisestä jos ei halua teidän kaikkien tietävän että hänellä on nyt kuukautiset. Eiköhän se ole jokaisen oma intiimi yksityisasia. Eri asia jos on kahvilla kaverilla eikä ole koko sukua paikalla.
Kuukautissiteet alkavat haista vuorokaudessa. Jos perhe ei itse käytä vessan roskista, heidän pitäisi vieraiden takia tarkistella sitä joka kerta, kun joku heillä käy vessassa. Minä pidän sitä turhana vaivana, kun kerran keittiöönkin voi itse kukin tuoda roskansa.
Kuukautisissa ei ole mitään häpeämistä. On paljon hygieenisempää tuoda paperiin kiedottu kk-side keittiön roskiin, josta se kuskataan varmuudella vuorokauden sisällä roskiin.
Estoisia olette, totta tosiaan.
Vierailija:
Tässä ei ole kyse eritteiden levittelystä, vaan siististä paperitukon viemisestä roskiin.Mutta sakki pitää inhana nimenomaan sitä, että JOKU TAJUAA HEILLÄ OLEVAN KUUKAUTISET. Siis hävetään sitä!
En missään nimessä häpeile kuukautisia, useinkin tutussa porukassa saatetaan puhua myös vaikka runsaista kuukautisista, kuukupista tms. mistä on hyvä saada ajatuksia muiltakin.
Sen sijaan kyse on siitä, että vessan roskat kuuluvat vessaan ja keittiön keittiöön, miten epähygieenistä on siteet ja vaipat keittiössä...
Sen vessan roskiksen voi tosiaan tyhjentää vaikka joka päivä, mikä ihme siinä on ongelma?
Mutta olet oikeassa, en tykkäisi siitä, että jonkun vessanroskiin jättämä side yhtäkkiä kuukauden päästä - kun harvinaista kylläkin tarvitsen sitä vessaroskista - lämähtää silmille hajupommina. Kun en itse käytä vessaroskista haiseviin roskiin, niin en tyhjentele sitä tiheästi.
Mrs_Starlight:
Vierailija:
Mutta sakki pitää inhana nimenomaan sitä, että JOKU TAJUAA HEILLÄ OLEVAN KUUKAUTISET. Siis hävetään sitä!He eivät laita roskista vessaan, etteivät vaan missään tapauksessa joutuisi tyhjentämään sitä vieraiden naisten saastaisista siteistä.
Itsehän he saavat kuskata siteensä vaikka suoraan kaatopaikan punnitukseen, mutta fiksu isäntäväki huomioi vieraat ja sen, etteivät kaikki ole niin kuin he itse.
Minusta tässä on vieraiden syytä huomioida, että he ovat VAIN vieraina talossa ja talo elää isäntäväen rytmissä ja isäntäväen tavalla.
En minä saapastele kenenkään kotiin ja ala määräillä, minne ja miten heidän pitää sijoittaa tavaransa kaappeihinkaan. Tämä on ihan samanlainen asia - vierailla ei ole oikeutta sanella, mitä roskiksia minä pidän missäkin ja miten usein niitä pitää tyhjennellä.
Uskomatonta röyhkeyttä, Mrs. Starlight!
Vierailija:
Vierailija:
Tässä ei ole kyse eritteiden levittelystä, vaan siististä paperitukon viemisestä roskiin.Mutta sakki pitää inhana nimenomaan sitä, että JOKU TAJUAA HEILLÄ OLEVAN KUUKAUTISET. Siis hävetään sitä!
En missään nimessä häpeile kuukautisia, useinkin tutussa porukassa saatetaan puhua myös vaikka runsaista kuukautisista, kuukupista tms. mistä on hyvä saada ajatuksia muiltakin.
Sen sijaan kyse on siitä, että vessan roskat kuuluvat vessaan ja keittiön keittiöön, miten epähygieenistä on siteet ja vaipat keittiössä...
Sen vessan roskiksen voi tosiaan tyhjentää vaikka joka päivä, mikä ihme siinä on ongelma?
Vessan roskat kuuluvat ylipäänsä johonkin roskikseen. Siteet eivät ole sen epähygieenisempiä keittiön kuin vessankaan roskissa, kaikki joutuu kuule ihan sinne samalle taloroskikselle ja lopulta kaatikselle. Pääasia on, että ne viedään pian ulos haisemasta. Jos keittiön roskista tyhjennetään useammin, niin sitten sinne. Jos vessan roskista tyhjennetään useammin, niin sitten sinne.
Ei tää nyt OLE oikeasti noin vaikeaa!
Vierailija:
Minusta tässä on vieraiden syytä huomioida, että he ovat VAIN vieraina talossa ja talo elää isäntäväen rytmissä ja isäntäväen tavalla.En minä saapastele kenenkään kotiin ja ala määräillä, minne ja miten heidän pitää sijoittaa tavaransa kaappeihinkaan. Tämä on ihan samanlainen asia - vierailla ei ole oikeutta sanella, mitä roskiksia minä pidän missäkin ja miten usein niitä pitää tyhjennellä.
Just tätä minäkin olen tässä tolkuttanut. Talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan.
Vierailija:
Kuukautissiteet alkavat haista vuorokaudessa. Jos perhe ei itse käytä vessan roskista, heidän pitäisi vieraiden takia tarkistella sitä joka kerta, kun joku heillä käy vessassa. Minä pidän sitä turhana vaivana, kun kerran keittiöönkin voi itse kukin tuoda roskansa.
Meillä käy vieraita 1-2 kertaa viikossa, ja joka visiitin jälkeen tyhjennän vessan roskiksen ja vaihdan vieraskäsipyyhkeen uuteen. Ei haise eikä ole vaikeaa. Tosin harvoin siellä roskiksessa edes siteitä on, en sen kummemmin niitä kyllä syynää.
Jos joku meillä toisi siteensä keittiön roskiin, niin käskisin viemään takaisin vessaan...
Ja samoin melkein tosiaan tekisi mieleni vieraisilla roskiksettomissa vessoissa tunkea se side johonkin pyyhepinoon tai pesukoneeseen ;D ihan vaan kun ovat niin ajattelemattomia ja typeriä, ettei vessaan ole vaivauduttu ostamaan muutaman euron roskista.
Vierailija:
Entisajan putkistot olivat pienempiä kuin nykyajan. Jopa sairaaloissa ym. laitoksissa saa laittaa. Tamppoonit eivät tuki viemäreitä.i]
Jos tuon näen, säilytän siteesi umpinaisessa muovipussissa ja panen sen seuraavalla kerralla teillä käydessämme sinun jääkaappiisi levittämään ei-ollenkaan-haisevaa ominaisodööriään.
Vierailija:
Ja samoin melkein tosiaan tekisi mieleni vieraisilla roskiksettomissa vessoissa tunkea se side johonkin pyyhepinoon tai pesukoneeseen ;D ihan vaan kun ovat niin ajattelemattomia ja typeriä, ettei vessaan ole vaivauduttu ostamaan muutaman euron roskista.
Kyse ei ole roskiksen hinnasta, vaan ylimääräisestä tyhjentelyn vaivasta.
Ja ei se vessanroskiksen tyhjentäminen voi olla iso vaiva, kuuluu ihan normaaliin vieraanvaraisuuteen.
Tuo talossa talon tavalla ei kyllä tässä asiassa päde! :D Hassuja ootte jotkut.
Meillä tyhjätään kans vessan roskis tosi harvoin, keittiötä taas jatkuvasti. Omat siteeni laitan keittiön roskiin koska se viedään ulos joka ilta.
Nyt sitten jos joku vieras lykkää siteensä sinne meitin vessan roskiin niin sieltä se ainakin takuuvarmana huomataan. Miettikääs sitä te kummajaiset jotka häpeätte kuukautisianne. Voi olla, että muistaisin tyhjätä roskiksen kun vieraita on käynyt - ja tietty huomaisin et kas, täällähän on side. Tai sitten en muista - ja huomaisin varmaan muutaman päivän päästä kun veski haisis mädäntyvältä siteeltä.
Jos taas vieras vaivihkaa tipauttaa paperiin käärityn siteen keittiön roskiin niin kukaan ei koskaan saa tietää että hällä on tämmöinen epänormaali ja kuvottava vaiva missä vuotaa verta pimpistä.
En myöskään paskaa ovi auki vierailla vaikka en häpeä sitä että jopa minun on joskus kakattava. En myöskään pidä sitä sopivana, että joku vieraspari menee esim sekstailemaan makuuhuoneeseen niin että kuulen mitä siellä tapahtuu. Tämä siitä huolimatta että kavereiden kanssa puhun seksistä, kuukautisista ja jopa vatsaongelmistani.
Ja tuo talo elää tavallaan on musta aika kulunut ja typerä sananlasku. Mitä sitä sitten edes laittaa päivävaatteita vieraiden takia tai miksi ylipäätään huomata heitä. Kutsutaan vieraat ja he saavat sitten viihdyttää itseään, me perheenä teemme omia asioitamme siinä sivussa.
Mutta nämä jotka hokevat tätä talo elää tavallaan -viisautta ovatkin niitä samoja jotka eivät ylipäätään siivoa kun vieraat tulevat tai vaihda pyyhkeitä, pöytäliinoja tms.
Kirjotin tuohon toiseen vessaketjuun että samaa ihmettelen.
Itse putsaan korvani aamusin suihkun jälkeen, sitten käytän korvapuikkoja myös ripsivärin poistoon, eli niitä jo tulee aamusin muutama. Sekä mies että minä kerätään hiukset suihkusta suihkun jälkeen, sen lisäksi itse allergisena joudun niistelemään nenää 10 kertaa aamulla, eikä nenäliinoja viitsi heittää vessaan kun hajoavat huonosti.
Eli kyllä, mulle tulee paljon pientä roskaa aamusin ja iltasin vessassa enkä todellakaan viitsit lähteä alakertaan johonkin keittiön roskiin kuskaamaan. Varsinkin ne hiukset suihkusta...