ok-talon rakentaneet: onko teillä vessanpönttö kylpyhuoneessa? jos niin miksi ihmeessä?
talokirjoja selailleena ihmettelen suuresti miksi niin monessa talossa on tällainen kamala ja junttimainen ratkaisu?
nyt rivarissa meillä on pikkuvessa ja lisäksi kylpyhuoneessa vessanpytty... ärsyttävää! jos ja kun oman talon saan niin ei todellakaan ole paskapyttyä kylppärissä. ällöttävää, rumaa, junttia.
Kommentit (47)
Aiotaan uusia kylppäri, mutta ei todellakaan teetetä sinne pönttöä, yäk! Se on meidän mielestä paitsi haiseva ja epähygieeninen myös ruma tilasyöppö siellä kylpäärissä. Vuokrakämpässä saimme ratkaisusta tarpeeksemme, onneksi omaa ostaessa voi paremmin valita...
Mutta joo, on tässä elämässä suurempiakin murheita kuin pöntön paikka :D Ja jos uuden okt:n rakentaisin, tekisin sen yhteen tasoon ja silti kaksi ERILLISTÄ vessaa, joista toinen olis kylppäriä lähellä. Ei kastuis hädän yllättäessäkään kuin korkeintaan kaakelit ja silti olis enempi pönttöjä ilman hajuhaittoja :)
tästä ei ole kyse puolikorkeassa seinämässä vaan siitä, että voi piilottaa epäesteettisen näköisen pytyn!
Jos et pysty asioimaan pöntöllä lasten/miehen läsnäollessa, kipitä itse sinne kauempaan pikkuvessaan. Muille perheenjäsenille se tuskin on ongelma.
[/quote]
taloa? Lavuaari nyt pitäisi saunan yhteydessä olla, vaikka pönttöä ei olisikaan.
Vierailija:
tällainen kummastuttava ratkaisu osui kesällä silmiini tuurin koti sinulle-messuilla.
saunan pesuhuoneessa oli ällöttävästi pytty muttei lavuaaria, siis hyi helvetti!!!
Mutta joo, on tässä elämässä suurempiakin murheita kuin pöntön paikka :D Ja jos uuden okt:n rakentaisin, tekisin sen yhteen tasoon ja silti kaksi ERILLISTÄ vessaa, joista toinen olis kylppäriä lähellä. Ei kastuis hädän yllättäessäkään kuin korkeintaan kaakelit ja silti olis enempi pönttöjä ilman hajuhaittoja :)
[/quote]
Todella kätevää!
Nyt minulla on oma vessa ja muut käyttävät kylpääriä. Jee! Jamuutenkin, ei tarvitse ikinä jonotella.
Meillä oli norno kylässä ja oli kyllä todella helpottavaa kun kaikki saivat omaan tahtiin rampata pytyillä!
siinä on khh (täysin kaakeloitu) jossa wc-pytty ja käsienpesuallas, khh:sta on ovi pesuhuoneeseen ja saunaan, kiva ratkaisu minun mielestäni. Aiemmissa pienemmissä asunnoissa pytty on ollut suihkun vieressä pesuhuoneessa.
Lasiseinän takana. Meillä on lisäksi toinen vessa. Mutta ei meillä kukaan tule paskalle silloin kun joku on saunomassa tai suihkussa. Lapset saattaa käydä suihkun aikana pissalla, ja ei mua ainkaan se häiritse mitenkään. Mä en ole edes koskaan ajatellut että jotain voisi se ällöttää.
No, ihan sama mulle.
Vierailija:
Todella kätevää!
Nyt minulla on oma vessa ja muut käyttävät kylpääriä. Jee! Jamuutenkin, ei tarvitse ikinä jonotella.
Meillä oli norno kylässä ja oli kyllä todella helpottavaa kun kaikki saivat omaan tahtiin rampata pytyillä!
En tarvitse mihinkään erillistä pikkuvessaa. Se meillä kyllä on mutta käyttämättömänä. Kaikki käyvät kylpyhuoneen vessassa aina.
Se on itse asiassa kämpän ostokriteeri. Jos vessa on erikseen, niin puhdas side muutamaksi sekunniksi tai sitten puhtaiden ja vähintään likaisen siteen säilöntää kylppärissä vessan varastojen lisäksi. Nou tänks.
Ei wc-pytty mikään yök, yök ole vaan ihan sitä varten että sitä käytetään ja pakko sitä on käyttääkin, paha ilmankaan olisi olla.
Kätevää on, että se on kylppärissä. Käyn aamuisin ensin pytyllä ja sitten suihkussa. Ei tarvii juosta ympäri taloa ilman vaatteita.
Vierailija:
Ei wc-pytty mikään yök, yök ole vaan ihan sitä varten että sitä käytetään ja pakko sitä on käyttääkin, paha ilmankaan olisi olla.
Kätevää on, että se on kylppärissä. Käyn aamuisin ensin pytyllä ja sitten suihkussa. Ei tarvii juosta ympäri taloa ilman vaatteita.
Nykyään inva-wc on pakollinen uusissa taloissa. Meillä tuo kylpyhuone on ainoa tarpeeksi iso tila inva-wc:ksi. Muuten olisi pitänyt tehdä toisesta alakerran wc:stä jättikokoinen.
Kaiken lisäksi siellä yleensä asioi vain oman perheen jäsenet...
mies saa käydä siellä rauhassa paskalla eikä saastuta sitä yleisimmin käytössä olevaa.
Mä siivoan vessat viikottain. Samalla kun käyn suihkussa niin on tosi hyvä lotrata veden kanssa ja pestä koko pönttö kunnolla.
Eli meillä on kylpyhuoneessa pönttö, ja ei ole mua koskaan häirinnyt. Rivitalossa asutaan joten ei ole oma ratkaisu ollut, mutta hyvin voisin omakotitaloonkin ottaa pöntön kylppäriiin.
Ja en muista että kukaan olisi pyrkinyt samaan aikaan pöntölle kun toiset on saunomassa. Kyllä se joka ei saunaan tule, käyttää sitä toista vessaa jos on tarvis.
Kun uutta tekee, ja on mahdollisuus vaikuttaa pohjaratkaisuun ym niin miksi ihmeessä se pytty pitää tunkea kylppäriin kun voisi tehdä saunaosaston viereen mukavan erillisen wc:n!?
samassa tilassa. Mikään ei ole kauheampaa, kuin muutaman neliön wc-kopperot, jossa polvet ottavat melkein seinään kiinni tai kyynärpäät kolhivat lavuaaria ja joka pienen kuutiomääränsä vuoksi haisee kaksi tuntia sen jälkeen, kun joku on käynyt siellä paskalla. Toisaalta taas sellainen kunnollisen kokoinen 6-8 neliön toinen wc on melkoista hukkatilaa. Ja tosiaan, rakennusmääräykset vaativat sen yhden inva-wc:n.
Vierailija:
Kun uutta tekee, ja on mahdollisuus vaikuttaa pohjaratkaisuun ym niin miksi ihmeessä se pytty pitää tunkea kylppäriin kun voisi tehdä saunaosaston viereen mukavan erillisen wc:n!?
Mutta jonkun mielipide " haisevasta ja epähygieenisestä" wc-pöntöstä pesutiloissa olen kyllä eri mieltä. Mielestäni se olisi helpompi pitää puhtaanakin siellä pesutiloissa kun voisi vapaasti sitä suihkutella. Ja usein tilanne on se että ei siinä pöntöllä kukaan käy silloin suihkun aikana vaan ihan muulloin. Ei kai sitä siihen vain niiden hetkien takia laiteta, kai kyse on lähinnä vain ylimääräisestä wc:stä.
Ja minä ainakin käyn vessassa paljon mieluummin isommassa huoneessa kuin jossain pikku kopperossa.