Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan laskea stressitasoja, mutta en tiedä mikä olisi oikea tapa. Meditoimalla, liikunnalla, lepäämällä vai millä

Vierailija
21.05.2025 |

Toiset sanoo että pitää vain levätä ja toisten mielestä sohvalla makaaminen ja ruudut on vain huono.

Meditaatiota suositellaan, mutta onko siitä oikeasti hyötyä? Stressin määrää täytyy saada vähennettyä

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kokenut tietoiset hengitystekniikat ja ns. meditoinnin stressaavana.  LOL 😄

Olin kontrollifriikki ja koin samaa. Ja jos joku sanoi minulle että hengitä rauhallisemmin - mitä tein? Kapinoin vastaan.

No mulla vaan on oma luonnollinen tapani hengittää, enkä osaa sitä pakottaa toisenlaiseksi. Oli sitten vaikka pinnallista tai jotain. Olen kyllä ulos päin rauhallinen, tahaton myrsky on pään sisällä.

Vierailija
22/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meditaatio on myös oiva tapa onkia esiin psykoosi ja muita mt-ongelmia, turvallisinta on pysyä hengitysharjoituksissa.

Ajatus siitä että meditaatio on koko kansan hupia on karmiva.

Meditointitaitojen kehittyminen tarkoittaa että vanhat traumat alkavat liikkumaan ja nousemaan. Kyllähän se laittaa friikkaamaan. epämukaviin oloihin on olemassa vastalääkkeitä kuten metta-harjoituksia mutta niitä mainostetaan aivan liian vähän meditaatiopiireissä. Ylipäätään hyvä keskittymiskyky ja sen harjoittaminen on erinomainen kyky stressiä vastaan - mutta se nostaa mutaa ja se on valitettavasti parhaan lääkkeen sivuvaikutus. Muut parhaat lääkkeet? Painavat mutaa tiukemmin unohduksiin. Onko se hyvä vai paha, vain Jumala tietää. Niin käy kuin on tarkoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestävyysliikunnan vaikutus vaihtelee yksilöstä riippuen.

Liikunta voi olla haitallista koska liikunta nostaa kortisolia. Stressihormonia stressin päälle? Ei kiitos.

Juu ei rehkimistä. Liikunta sellaisessa muodossa, että se laittaa veren kiertämään ja pakottaa hengittämään. Oikeasti kyllä se pelkkä hengittäminenkin riittää.

Kyllä se liikunta itsessään on myös ohittamaton puhuttaessa hyvinvoinnista ja terveydestä.

Liikuntaa ei toki pidä lisätä liian nopeasti vaan vähitellen.

Vierailija
24/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kokenut tietoiset hengitystekniikat ja ns. meditoinnin stressaavana.  LOL 😄

Olin kontrollifriikki ja koin samaa. Ja jos joku sanoi minulle että hengitä rauhallisemmin - mitä tein? Kapinoin vastaan.

No mulla vaan on oma luonnollinen tapani hengittää, enkä osaa sitä pakottaa toisenlaiseksi. Oli sitten vaikka pinnallista tai jotain. Olen kyllä ulos päin rauhallinen, tahaton myrsky on pään sisällä.

Ehdotus: Sammuta myrskyä myötätunnolla kunnes se menee menojaan.

Vierailija
25/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysharjoitukset, joissa uloshengitys on sisäänhengitystä pidempi, esim. 4-7-8-metodi. Hengitysharjoitukset ovat paras tapa välittömästi vähentää fyysistä stressitilaa.

Kaikenlainen liikunta myös auttaa. Jooga on erityisen hyödyllinen. Noin muuten on ihan itsestä kiinni, onko rento vai rankka liikunta parempaa. Rankka liikunta voi rentouttaa, mutta valmiiksi hyvin stressaantuneelle se voi olla liikaa.

Muita hyödyllisiä asioita: sauna (pidentää myös elinikää ja sydänterveyttä), luonto ja raikas ilma, läheiset ihmissuhteet ja/tai lemmikit, vahva kamomillatee.

Lisäksi yksinkertaisesti lepo, ja itselle merkityksellisten ja erityisesti nautinnollisten asioiden tekeminen. Tarvitaan sekä stimuloivaa tekemistä että rentoutumista. Erityisen stressaantuneelle suosittelen etenkin hengitysharjoituksia, saunaa ja joogaa.

Vierailija
26/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile hiljaisuudessa ja lue Raamattua. Sana hoitaa. Luonto hoitaa.

Vierailija
27/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meditaatio on myös oiva tapa onkia esiin psykoosi ja muita mt-ongelmia, turvallisinta on pysyä hengitysharjoituksissa.

Meditointitaitojen kehittyminen tarkoittaa että vanhat traumat alkavat liikkumaan ja nousemaan. Kyllähän se laittaa friikkaamaan. epämukaviin oloihin on olemassa vastalääkkeitä kuten metta-harjoituksia mutta niitä mainostetaan aivan liian vähän meditaatiopiireissä. Ylipäätään hyvä keskittymiskyky ja sen harjoittaminen on erinomainen kyky stressiä vastaan - mutta se nostaa mutaa ja se on valitettavasti parhaan lääkkeen sivuvaikutus. Muut parhaat lääkkeet? Painavat mutaa tiukemmin unohduksiin. Onko se hyvä vai paha, vain Jumala tietää. Niin käy kuin on tarkoitettu.

Noh, niin kauan kun meidän kulttuuri ei tunnista kundalinia tai muita henkisiä hätätapauksia vaan sulkee ihmiset laitoksiin ja pakko syöttää lääkkeitä, niin niin kauan koko touhu on enemmän tai vähemmän tulella leikkimistä jos omassa elämässä on mitään länsimäisen aikuisen ihmisen velvollisuuksia.

Vierailija
28/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa Vauva-palstaa. Lue kirjaa. Ei kuitenkaan kauhua eikä nihilististä modernia dekkaria.

Vierailija
29/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmiselvin vastaus stressin vähentämiselle ois omien asenneongelmien ja haitallisten käytösmallien purkaminen, eikös vaan?

Ei paskaa, sherlokki. Mutta se ei ole niin helppoa. Sisäiset mielen esteet ovat lukemattomat.

Vierailija
30/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, niin kauan kun meidän kulttuuri ei tunnista kun

Pakkohoitoon ei helposti joudu.

Vierailija
31/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kasvu on turhuudesta irti päästämistä.

Pieneksi kasvamista.

Nykyihmisen elämässä on niin paljon turhuutta. Joka aiheuttaa niin paljon stressiä.

Vierailija
32/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mainitsemasi meditointi, lepääminen ja liikunta tuskin ainakaan aiheuttaa sitä stressiä josta kärsit, joten ainakaan itselle ei oikein auttanut muu, kuin ensin pohtia ja sitten karsia niitä asioita mitkä sitä stressiä oikeen aiheuttaa. Kyllä mä jonkun verran liikun ja lataan itseäni esim. hiljaisuudella ja yksinololla, mutta ei se auta riittävästi jos työkuviot, aikataulut, ihmissuhteet yms on kaikki väärin ja pielessä. En tiiä onko vinkistä apua kun kaikki ollaan erilaisia mutta tsemppiä kuitenkin! :)

Vierailija
33/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmiselvin vastaus stressin vähentämiselle ois omien asenneongelmien ja haitallisten käytösmallien purkaminen, eikös vaan?

Ei paskaa, sherlokki. Mutta se ei ole niin helppoa. Sisäiset mielen esteet ovat lukemattomat.

Mikä osa sinulle siitä on vaikeaa jos kerta jo tunnistat ja hyväksyt ongelman?

Tiedätkö mitä sille voi tehdä, osaatko etsiä tietoa vai oletatko päätteleväsi tiesi parempaan?

Avaa nyt vähän kun kerta aloitit watson.

Vierailija
34/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut aikoja, milloin pystyit rentoutumaan ja laskemaan stressitasoja? Miten se tapahtui? Tapoja vähentää stressiä on lukuisia. Osa toimii toisille ja toisille ei. Ja toimivat joskus välillä ja joskus taas ei ollenkaan. Itselleni on auttanut luonto, keskittyminen johonkin tekemiseen, kevyt liikunta ja auringon lämpö.

Vierailija
35/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakkohoitoon ei helposti joudu."

Eikä tulitikuilla polta helposti koko taloa.

Vierailija
36/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kundalinin tunnistaminen?

Vierailija
37/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkuviot sairastuttivat, ne myös tulevat sairastuttamaan jos niihin palaa. Työttömyys oli tyhjän päälle heittäytymistä mutta ainakin olen nyt elossa. Jos olisin jäänyt töihin, en olisi elossa.

Vierailija
38/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoita mikä stressin aiheuttaa ja mikä sitä pitää yllä ja millä (yllä mainituilla keinoilla) käsittelet sitä ja millaisessa tasapainossa nämä on. Stressiähän voi aiheuttaa mikä tahansa uniapneasta, D-vitamiinin puutokseen, autismiin, traumoihin, vahvoihin reaktioihin tai henkisesti väkivaltaisiin ihmissuhteisiin joihin kuhunkin on omat ratkaisut ylesten lisäksi. Jo löytämällä pahimman aiheuttajan ja käsittelemällä sen hermosto rauhoittuu ja on helpompi alkaa käsitellä muita syitä.

Vierailija
39/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä osa sinulle siitä on vaikeaa jos kerta jo tunnistat ja hyväksyt ongelman?

Tiedätkö mitä sille voi tehdä, osaatko etsiä tietoa vai oletatko päätteleväsi tiesi parempaan?

Avaa nyt vähän kun kerta aloitit wat

Miksi itse koit tietoiset hengitystekniikat ja ns. meditoinnin stressaavana? 

Vierailija
40/85 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, niin kauan kun meidän kulttuuri ei tunnista kun

Hengitysharjoituksetkin avaavat kehoa ja mieltä ja johtavat, väistämättä, mudan nousemiseen jos mutaa on. Ja mutaa on kaikilla kenellä on elettyä elämää kehon painona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan