Riitta, 69, maksoi miehensä kanssa pelkistä Finnairin istumapaikoista yli 400 euroa: "Hinnat lähteneet lapasesta"
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8536209
"Pelkkien istumapaikkojen hinnaksi tuli 436 euroa."
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Sais olla tonnin niin loppuisi se turha lentely.
Tonnin maksaakin bisnespaikka Thaimaahan talvella, taisi joillakin lennoilla olla jopa yli sen.
Aivan tajutonta, kun ottaa huomioon, että viikon reissu viiden tähden hotellissa maksaisi kahdelle saman verran kuin nuo bisnespaikat kahdelle meno- ja tulomatkalle.
Ei ole mikään pakko käyttää Finnairia, yhdellä vaihdolla säästää rahaa ja usein finnairin sikaluokan hinnalla saa business liput
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei osata muuta kuin rahastaa. Kohta tulee varmaan maksu painon mukaan. Näitä on helppo kehitellä, mutta palvelua et saa mistään. Pelkkiä chatbotteja sun muita kiusaamassa ihmisiä.
Lentojen hinnat on liian halpoja. Ihmiset haluaa halpoja lentoja, niin siksi asiat on eriytetty. Se joka ei halua neljälle erikoispainkoja , ei maksa paikoista, vaan pelkän lennon.
Palvelut on eriytetty ja niistä voi räätälöidä itselleen sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Kun on sormi hiirellä valmiina kun check-inn aukeaa netissä niin kyllä ne paikat kaverien kanssa vierekkäin saa ihan helposti.
Ei muuten saa.
Mulla oli kaakkois-aasian lennolla mukana 15 -vuotias, jota ei sijoitettu minun (äidin) kanssa samalle penkkiriville vaikka lennot oli samassa varauksessa ja check-in tehtiin heti kun se aukesi.
Tämä on Finnairin tarkoituksellista rahastusta. Palautetta tuli ilmeisesti niin paljon, että sittemmin on muutettu niin että samalla varauksella olevat "pyritään" saamaan vierekkäin ja lapset aina vanhempien viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on sormi hiirellä valmiina kun check-inn aukeaa netissä niin kyllä ne paikat kaverien kanssa vierekkäin saa ihan helposti.
Ei muuten saa.
Mulla oli kaakkois-aasian lennolla mukana 15 -vuotias, jota ei sijoitettu minun (äidin) kanssa samalle penkkiriville vaikka lennot oli samassa varauksessa ja check-in tehtiin heti kun se aukesi.
Tämä on Finnairin tarkoituksellista rahastusta. Palautetta tuli ilmeisesti niin paljon, että sittemmin on muutettu niin että samalla varauksella olevat "pyritään" saamaan vierekkäin ja lapset aina vanhempien viereen.
Ainakin kaukolennoilla on jätetty suomalainen hajurako eli keskipaikat jätetään tyhjäksi. Jos haluat kaverin viereen, maksat siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten saa.
Ainakin kaukolennoilla on jätetty suomalainen hajurako eli keskipaikat jätetään tyhjäksi. Jos haluat kaverin viereen, maksat siitä.
eipä ollut hajurakoja singaporen lennolla, lähes täysi kone. Ehkä se ei sitten ole kaukolento. Nyt kun tulin miettineeksi niin kaveri lensi työmatkalle HongKongin kautta viikko sitten ja valitti joutuneensa keskipaikalle vieraiden väliin.
Jos on yölento niin kyllä tuo satonen/suunta exit-paikasta pitkäjalkaiselle on hintansa arvoinen.
Muuten en kyllä maksaisi ylimääräistä mistään tuttavapariskunnan lähelläolosta.
Siitä kyllä voisi maksaa ettei tarvitsisi istua puolison kanssa kuutta tuntia vierekkäin.
En voi ymmärtää ihmistä, joka maksaa jostain penkistä erikseen? Sama kone ja kun teet lähtöselvityksen ennen lähtöä niin ilmainen penkki. Pelkkää rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Riitta sai varattua ensi tammikuulle Teneriffalle hieman edullisemmat lennot! Tämmöisiä huolia toisilla, itse kävin juuri kaupassa katsomassa onko punalapputuotteita, ei ollut, teen itse leipää ruuaksi.
Teneriffan asukkaat eivät edes halua Riittaa seurueineen sinne! Hyvänen aika, eikö Riitta ota selvää asioista. Toivottavasti Espanja säätää pikapikaa turismiveron jokaiselle, joka tulee vain huvikseen viemään paikallisten asunnot ja veden. Vero ainakin 500€/nenä heti kentälle saapuessa. Kieltäytyjät passitetaan seuraavalla lennolla takaisin.
Päätin lopettaa Finnairin käytön surkean asiakaspalvelun takia. Lakoista johtuvat peruutukset ja palvelujen saamattomuuden vielä ymmärrän, mutta en sitä, että hyvityksissäkin kestää kuukausikaupalla. Todella törkeää ja härskiä toimintaa. Pitävät näemmä asiakkaita jonain itsestäänselvyytenä.
Miksi Riitta osti noin kalliit istumapaikat?
Mun mielestä on kyllä sikamaista että samalla lipulla vanhemmat ja lapset voivat joutua erilleen. En todellakaan maksa ylimäräistä sellaisesta minkä pitää kuulua lippuun kuten ennen.
14e paikkoja ei yleensä ole edes tarjolla kun checkaa sisään
Ei kannata ostaa ylihintaista tuotetta tai palvelua. Jos et osta vaikutat tulevaisuuden hintaan. En muutenkaan ymmärrä näitä läheisriippuvaisia, jotka eivät voi olla erossa tutuista edes tuota alle 6 h. Pitkäjalkaisen miehen tilanteen ymmärrän. Itse olen useimmiten saanut vierekkäiset paikat alaikäisten lasten kanssa. Joskus en ja silloin muut matkustajat sitä kauhistelivat ja halusivat itse vaihtaa paikkoja.
On muitakin lentoyhtiöitä kuin Finnair. Itse en lennä Finnairilla, koska se on kallis eikä yhtään parempi kuin muut. Lentämiseen käytän SAS, Lufthansa, Air Baltic, suosittelen.
Lentoemäntä 15-vuotta
Jottei menisi taas Finnairin haukkumiseksi tämäkin ketju: Lufthansa laittoi kerran minun ja tuntemattoman miehen väliin 2-vuotiaan saksalaislapsen, jonka vanhemmat ja sisarus olivat toisella rivillä. Aika nopeasti perhe sai neuvoteltua paikan vaihdon tämän käytäväpaikan miehen kanssa, että hän siirtyi käytäväpaikalle toiseen riviin. Antoivat toki palautetta myös lentoemännille, jotka osasivat lähinnä voivotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten saa.
eipä ollut hajurakoja singaporen le
Ei ole millään lennolla mitään hajurakoja, tottakai myyvät joka penkin täyteen
Vierailija kirjoitti:
Miksi Riitta osti noin kalliit istumapaikat?
Seisomapaikat oli myyty jo.
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä Riitta. Palkansaajana maksan sinulle tämänkin istuinnautinnon.
ET MAKSA.
Olisi voinut varata sen exit-paikan pelkästään aviomiehelle. Kulut olisivat puolittuneet. En yhtään väitä, etteikö hinnat ole karanneet käsistä. Hinnoitellaan kyllä alas päin, jos kukaan ei ole valmis maksamaan.