Mitä helvettiä, nykyään monet jo vähän yli viisikymppiset suunnittelevat eläkkeelle jäämistä ja oravanpyörästä pois hyppäämistä!
Kokoomustako saamme kiittää taas tästäkin, että porukka on aivan uupunutta ja kypsänä jatkuviin yt-kierroksiin ja pätkätöihin?
Kommentit (507)
Ihme vellihousuväkeä täällä palstalla taas. Eläkkeelle sohvalle kaukosäätimen kanssa homehtumaan kiire kaikilla. Missä on sisunne? Itse jäin eläkkeelle pari kuukautta sitten 65 v. Työuralla kahdet potkut, paskoja pomoja, mutta hyviä asiakkaita. Karmeaa oli eläkeläisenä alussa mennä ruokakauppaan mummoruuhkaan aamulla. Olkaa töissä kun vielä pääsette ja pystytte. Kyllä tässä joutenolossa on vahva mullan ja kalman haju, uskokaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vellihousuväkeä täällä palstalla taas. Eläkkeelle sohvalle kaukosäätimen kanssa homehtumaan kiire kaikilla. Missä on sisunne? Itse jäin eläkkeelle pari kuukautta sitten 65 v. Työuralla kahdet potkut, paskoja pomoja, mutta hyviä asiakkaita. Karmeaa oli eläkeläisenä alussa mennä ruokakauppaan mummoruuhkaan aamulla. Olkaa töissä kun vielä pääsette ja pystytte. Kyllä tässä joutenolossa on vahva mullan ja kalman haju, uskokaa pois.
En aio homehtua sohvalla. En tee sellaista nytkään ja eläkkeellä vielä vähemmän kun on enemmän aikaa tehdä kaikenlaista.
Ei suuret ikäluokat ole omia eläkkeitään maksaneet niinkuin joku täällä väittää. Maksoivat ennätyksellisen pieniä eläkemaksuja koko työuransa ajan. Saavat eläkettä moninkertaisesti sen mihin olisivat eläkemaksujensa mukaan oikeutettuja.
Minä downshiftaan nyt 48-vuotiaana ja siirryn esimieshommista asiantuntijaksi. Eipä paljon kiinnostele iltamyöhään murehtia ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ja olla muutenkin lapioimassa toisten sontaa. Käteen jäävä osuus pienenee 250€/kk, ei tunnu missään. Muutakin elämää on kuin työ, vaikka esimieheni muuta kuvittelee
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikoo jäädä sohvalle? Kyllä me muutetaan lämpimään, golfausta, matkustelua, uusia paikkoja ja ihmisiä, paljon liikuntaa eri muodoissaan kun ei vielä ole ikäloppu
Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla, uimassa, matkustelen ja harrastan autoja. Ei jää aikaa sohvalla homehtumiseen.
"Kyllä tässä joutenolossa on vahva mullan ja kalman haju, uskokaa pois."
Tuo on pelkästään oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on kulmahousu kansalla jotka pääsevät eläkkeelle kun lapsilisät loppuu.
Ei niillä tuloilla paljon elvistellä, harrastella tai matkustella.
Ehkä ei mutta eipä ainakaan työt rasita.
Vierailija kirjoitti:
Minä downshiftaan nyt 48-vuotiaana ja siirryn esimieshommista asiantuntijaksi. Eipä paljon kiinnostele iltamyöhään murehtia ihmisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ja olla muutenkin lapioimassa toisten sontaa. Käteen jäävä osuus pienenee 250€/kk, ei tunnu missään. Muutakin elämää on kuin työ, vaikka esimieheni muuta kuvittelee
Tässä maassa tuo veroprogressio on siitä mielenkiintoinen että sillä kannustetaan johonkin muuhun kuin työntekoon. Tulot ei juurikaan pienene vaikka vaihtaa helpompiin hommiin. Stressi pienenee selvästi. Jännä että samalla puhuvat kuitenkin kilpailukyvyn parantamisesta, ei se parane jos vastuullisten tehtävien työnteossa ei ole järkeä. Nyhän joku pieni kevennys tehtiin mutta suomalaiseen tyyliin pelkkää näpertelyä.
Seuraaviin yt neuvotteluihin jatkan, sitten lopetan. Sijoitusasunnot takaavat leivän pöydässä
Itseäni on kustu silmään niin paljon tämän yhteiskunnan taholta että aion loppuelämäni tehdä mitä huvittaa. Enkä todellakaan aio työskennellä melkein seitsemänkymppiseksi. Boomerit veti välistä ja kauhoi hillot omiin suihinsa, en aio maksaa laskua heidän tekemisistään.
Jos joku onnistuu eläköitymään tänäpäivänä viiskymppisenä säästöjensä turvin niin se on täysin eriasia kuin mitä boomerit tekivät. He eläköityivät yhteiskunnan varojen turvin ja siihen päälle heillä oli säästönsä ja omaisuutensa. He matkustivat ja elivät makeaa elämää vuosikaudet, nyt odottavat täyden palvelun vanhuutta. Ei kiitos en tee enkä maksa. Pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Ei suuret ikäluokat ole omia eläkkeitään maksaneet niinkuin joku täällä väittää. Maksoivat ennätyksellisen pieniä eläkemaksuja koko työuransa ajan. Saavat eläkettä moninkertaisesti sen mihin olisivat eläkemaksujensa mukaan oikeutettuja.
Ja sinä kateellinen mulqvisti et osaa olla iloinen heidän puolestaan. Oletko itse koskaan miettinyt mikä sinua vaivaa?
Aivan epärealistisia suunnitelmia täällä ihmisillä tulevista eläkepäivistään. Kuvittelette, että olette aktiivisia ja että teillä on hyvä itsekuri. Olette väärässä.Totuus on, että eläkkeellä päivään mahtuu vain yksi homma ja päivä on "täysi". Etelässä elämä on keksimällä keksittyjä kissanristiäisiä ja seitinohutta päiväkänniä elämän tyhjyyden täytteenä. Nimim. Nähty on ja monen kohdalla
"Boomerit veti välistä ja kauhoi hillot omiin suihinsa, en aio maksaa laskua heidän tekemisistään."
Minä maksan mielelläni. Arvostan heidän tekemistään ja sitä mitä ovat saaneet aikaiseksi niissä olosuhteissa esim. 70-luvulla. Vauva-palstalle kirjoittelevien työttömien korvauksia ja muiden niggeriukkojen toimeentuloa mielellään en maksa mutta valtio pakottaa.
Ei ole kokoomuksen syy, vaan laiskojen ihmisten.
En suosittele jäämään joutilaaksi, työssä on paljon mukavempaa. Olen sen eläkkeellä nähnyt ja siksi palasin töihin.
Vierailija kirjoitti:
58-vuotta olisi sopiva eläkeikä kaikille.
Ei ole. Äitini pääsi eläkkeelle 58-vuotiaana ja valittaa nyt 30 vuotta myöhemmin että on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä kateellinen mulqvisti et osaa olla iloinen heidän puolestaan. Oletko itse koskaan miettinyt mikä sinua vaivaa?
Miksi iloitsisin heidän ahneudestaan? Ja siitä että nuoremmat polvet joutuvat maksamaan heidän hedonistiset pitonsa? Selitä mulqvisti tämä minulle vai oletko tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään siitä saa kiittää, että on kartuttanut omaisuuttaan, että voi jäädä pois töistä.
Ja sellaista jossa ei ole suuret juoksevat kustannukset, tässähän moni menee harhaan, mitä suurempi tai useampi asunto/talo, sitä suuremmat ovat kulut, kalliimmat remontit, suuremmat vastikkeet ja sama sääntö koskee myös autoja, veneitä ja vaikka mitä.
Tämä hyvä huomio
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä näin viisikymppisenä. Matalapalkka-alan hommista ei eläkettä kertynyt kuin sen verran, että sain työeläkekortin. Omaisuutta ei ole, mutta eipä sen puoleen velkojakaan. Mulla on aikaa kaikenlaiseen kivaan puuhasteluun, mutta rajut masennus- ja ahdistuskaudet seuraavat toistaan. Mieluummin olisin terve
Juuri näin. Koskaan ei tiedä minä päivänä lopullinen lähtö tulee ja silloin ei mukaansa rahaa saa yhtään. Käärinliinoissa ei ole taskuja.