Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä, nykyään monet jo vähän yli viisikymppiset suunnittelevat eläkkeelle jäämistä ja oravanpyörästä pois hyppäämistä!

Vierailija
21.05.2025 |

Kokoomustako saamme kiittää taas tästäkin, että porukka on aivan uupunutta ja kypsänä jatkuviin yt-kierroksiin ja pätkätöihin?

Kommentit (507)

Vierailija
61/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan kannalta aika valitettavaa. Viisikymppinen ja hyväkunoinen kuusikymppinen on monissa hommissa parasta työvoimaa. Osaa jo hommat vaikka silmät kiinni ja osaa erottaa tehokkaasti oleellisen paskasta.

Oma minimieläkeikä on siinä 67V että kyllä tässä pitää sorvia pyörittää.

Naurettavaa jos ei kelpaa duuniin kun eläkkeellekään ei pääse ja buumerit veivät eläkeputken mukanaan. 

Faijakin jäi eläkkeelle 58 vuotiaana. Maistuisi minullekin.

58 vuotiaana saa täydet 500 päivää ansiosidonnaista. Silloin sanon itseni irti töistä. Eläkettä karttuu ansiosidonnaisella vielä sen määräytymispalkan mukaan mikä on minulla n. 8500 €. eli eläkekertymä pysyy normaalina 60 vuotiaaksi asti. Sitten vajaa 63v pääsen osittaiselle eläkkeelle minkä otan tietysti täysimääräisenä. Lopulta sitten kun varsinainen eläkeikä koittaa 65 vuotiaana saan nettona eläkettä reilut 3000 €/kk. Säästöjä on tietysti kertynyt reilusti koska olen ollut koulutustani vastaavassa työssä jo 30v. Toimeentulo ei varmasti ole ongelma, isompi haaste on mihin rahani kulutan kun en varsinaisesti tarvitse mitään ja ympäri maailmaa olen matkustellut vähintäänkin riittävästi eikä se enää edes oikein kiinnosta. Jonnekin ulkomaille muutan varmasti paremman ilmaston perässä mutta se nyt ei ainkaan mikään lisäkustannus ole.

Vierailija
62/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras päätös oli kuin jäin pois töistä 50 vuotiaana , olin 30 vuotta töissä ja ikävä ei ole.

In your Dreams.. 

Ei ole tuollaista lakipykälää, että pääset 50 kymppisenä eläkkeelle!

Ja jos olet duunari sulla ei todellakaan ole takataskussa omia rahoja 50 kymppisenä niin paljon, että voisit jäädä "eläkkeelle"

Valtiolta et ainakaan tuolla iällä eläkettä saa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras päätös oli kuin jäin pois töistä 50 vuotiaana , olin 30 vuotta töissä ja ikävä ei ole.

In your Dreams.. 

Minulla on eläkevakuutus, eli maksan siis itse, ei siihen lakipykäliä tarvita.

Vierailija
64/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan kannalta aika valitettavaa. Viisikymppinen ja hyväkunoinen kuusikymppinen on monissa hommissa parasta työvoimaa. Osaa jo hommat vaikka silmät kiinni ja osaa erottaa tehokkaasti oleellisen paskasta.

Oma minimieläkeikä on siinä 67V että kyllä tässä pitää sorvia pyörittää.

Naurettavaa jos ei kelpaa duuniin kun eläkkeellekään ei pääse ja buumerit veivät eläkeputken mukanaan. 

Faijakin jäi eläkkeelle 58 vuotiaana. Maistuisi minullekin.

58 vuotiaana saa täydet 500 päivää ansiosidonnaista. Silloin sanon itseni irti töistä. Eläkettä karttuu ansiosidonnaisella vielä sen määräytymispalkan mukaan mikä on minulla n. 8500 €. eli eläkekertymä pysyy normaalina 60 vuotiaaksi asti. Sitten vajaa 63v pääsen osittaiselle eläkkeelle minkä otan tietysti täysimääräisen

Hyvä suunnitelma.

Vierailija
65/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on paljon vikaa. Työnteko on muuttunut sekavaksi sähläämiseksi.

Vierailija
66/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In your Dreams.. 

Tällaisia spedejä on muutama hassu  kokoomuslainen ja tulee tänne tekemään aloituksen! 

Yleistää väärää tietoa!

Vierailija
67/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko meidän työura on ollut alusta asti erittäin kuluttavaa epävarmuudessa roikkumista, pätkä-, silppu- ja määräaikaisuuksia, konkursseja, ym. epätyypillistä paskaa sieltä 90-luvun alun lamasta lähtien!

Tällainen on äärimmäisen raskasta ja kuluttavaa, ei tällainen ole ihmisen hommaa! Ei ole ollut mitään luottamusta tulevaisuuteen, mitään ei ole pystynyt rakentamaan työelämän tulojen varaan kun se on aina ollut vaarassa loppua lyhyeen!!

Vierailija
68/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on henkisesti rankempaa kuin ennen. Ei tämä sen kummempi oire ole.

Vielä 1990-luvun laman alkuun asti ei Suomessa ollut käytännössä muita työpaikkoja kuin täyspäiväisiä vakiduuneja joissa sait TESsin mukaista palkkaa ja lomat.

Suomalaisten mielestä olisi ollut täysin käsittämätöntä jos joku olisi väittänyt ettei työssäkäyvän kuulukaan saada työstä sellaista palkkaa jolla ei pysty maksamaan 100% omaa asumista ja elämistä.

Aivan yhtä käsittämättömänä olisi pidetty sitä että firma joka ei ole kirjaimellisesti menossa konkurssiin irtisanoo jopa vuosikymmeniä töissä olleita työntekijöitä vain saadakseen revittyä vielä vähän enemmän voittoa sijoittajille

Nuoretkin uskalsivat ottaa lainaa, ostaa omia asuntoja ja perustaa perheitä kun työpaikan saanut voi luottaa tulevaisuuteen ja oman työsuhteen sekä ansiotason jatkumiseen.

Asuntojen hintoja ei hilattu velkarahalla pelanneiden keinottelijoiden toimesta taivaaseen kuin ihan 1980-luvun lopussa mutta sitä ennen ja sen jälkeen 1990-luvulla työssäkäyvä sai kasvukeskuksistakin kunnon perheasunnon 10-15v lainalla.

Tänään korkeasti koulutettujenkin työturva on tuhottu ihan siinä kuin työttömyysturvan kaltaiset turvaverkot eikä kukaan voi luottaa siihen että vakiduuni ja ansiotaso on turvattu paria kuukautta pidempään. Asuntokupla on hilannut hinnat suomalaisten ulottumattomiin ja väkeä hillotaan ihmisasunnon kodinhoitohuoneen kokoisiin koppeihin

Vierailija
69/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In your Dreams.. 

Tällaisia spedejä on muutama hassu  kokoomuslainen ja tulee tänne tekemään aloituksen! 

Yleistää väärää tietoa!

Silti tulee rahaa tilille siitä eläkevakuutuksesta. Ottaako koville? Kateus yhdistettynä persaukisuuteen on vaikea yhdistelmä.

Vierailija
70/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon jääväni työttömäksi. 30 vuotta olen raatanut ja maksanut veroja ilman minkäänlaisia yhteiskunnan tukia ( ei edes lapsilisiä). Seuraan netistä kuinka nuoremmat sukupolvet halveksivat iäkkäitä ja ovat sitä mieltä, että eivät maksa meidän tulevia eläkkeitä. Tässä siis kiitos siitä, että olen koko aikuisikäni nuorempien elämistä, terveydenhuoltoa ja kouluttautumista maksanut. 

Minulla on loppunut motivaatio elättää tätä kuspäisen itsekästä kansaa.

-90- lamassa työelämään mennyt-

Vierailija
71/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet valittaa, että ei ole työpaikkoja nuorille ja kokemattomille. Sitten kun viisikymppiset vapauttavat niitä jäämällä omakustanteiselle eläkkeelle jolloin niitä työpaikkoja vapautuu niin ei kelpaa sekään. Koittakaa nyt päättää mitä haluatte.

Vierailija
72/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon jääväni työttömäksi. 30 vuotta olen raatanut ja maksanut veroja ilman minkäänlaisia yhteiskunnan tukia ( ei edes lapsilisiä). Seuraan netistä kuinka nuoremmat sukupolvet halveksivat iäkkäitä ja ovat sitä mieltä, että eivät maksa meidän tulevia eläkkeitä. Tässä siis kiitos siitä, että olen koko aikuisikäni nuorempien elämistä, terveydenhuoltoa ja kouluttautumista maksanut. 

Minulla on loppunut motivaatio elättää tätä kuspäisen itsekästä kansaa.

-90- lamassa työelämään mennyt-

Toivominen tuskin auttaa mutta pelkkä irtisanomisilmoitus riittää.

Vierailija
73/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyään? Suuret ikäluokat eläköityivät aikoinaan viisikymppisinä oikein urakalla.

Vierailija
74/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavasti  50-55-vuotiaita jäi pois työelämästä vuosituhannen vaihteessa. 

Oli eläkeputkiratkaisuja ja jopa sellainen kuin työttömyyseläke.

Jos oli selkävaivaa tms. ja ikää yli 50, kirkoitettoin helposti tk-eläke.  Monissa ammateissa oli alempi eläkeikä jopa 45v.

Boomerit veti välistä tässäkin. Loivat itseään hyödyttävän eläkejärjestelmän joka romutettiin pala kerrallaan kun he olivat päässeet onnellisesti eläkkeelle. Suuret ikäluokat ovat osaltaan luoneet tämän katastrofaalisen tilanteen jossa nyt ollaan. Kuorivat kermat kakun päältä esim. niin että maksoivat ennätyksellisen pientä eläkemaksua palkastaan koko työuransa ajan vaikka tiedossa oli että huoltosuhde tulee vääristymään kun he eläköityvät ja maksajiksi joutuu nuoremmat polvet. Sitä painajaista eletään nyt.

En ihmettele että moni suunnittelee ennenaikaista eläköitymistä ties millä kepulikonstilla kun ei enää kiinnosta olla orjan ja maksajan asemassa tässä yhteiskunnassa. Monilla virallinen eläkeikä lähentelee seitsemääkymppiä. En ihmettele ettei oikein nappaa.

Vierailija
75/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paska puhetta että duunari ei voi jäädä eläkkeelle tai pois töistä 50 kymppisinä, kaikki on itestä kiinni ja mihin palkat on laittanut.. ne joka polttaa ja dokaa saa syyttää itseään

Vierailija
76/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on kulmahousu kansalla jotka pääsevät eläkkeelle kun lapsilisät loppuu.

Vierailija
77/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtavasti  50-55-vuotiaita jäi pois työelämästä vuosituhannen vaihteessa. 

Oli eläkeputkiratkaisuja ja jopa sellainen kuin työttömyyseläke.

Jos oli selkävaivaa tms. ja ikää yli 50, kirkoitettoin helposti tk-eläke.  Monissa ammateissa oli alempi eläkeikä jopa 45v.

Boomerit veti välistä tässäkin. Loivat itseään hyödyttävän eläkejärjestelmän joka romutettiin pala kerrallaan kun he olivat päässeet onnellisesti eläkkeelle. Suuret ikäluokat ovat osaltaan luoneet tämän katastrofaalisen tilanteen jossa nyt ollaan. Kuorivat kermat kakun päältä esim. niin että maksoivat ennätyksellisen pientä eläkemaksua palkastaan koko työuransa ajan vaikka tiedossa oli että huoltosuhde tulee vääristymään kun he eläköityvät ja maksajiksi joutuu nuoremmat polvet. Sitä painajaista eletään nyt.

En ihmettele että moni suunnittelee ennenaik

Itse maksoivat eläkkeensä. Kyllä kaikenlaiset tukien ja työttömyyskorvausten saajat niitä välistävetäjiä on. Boomereidenkin veroista niitä maksetaan.

Vierailija
78/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on kulmahousu kansalla jotka pääsevät eläkkeelle kun lapsilisät loppuu.

Ei niillä tuloilla paljon elvistellä, harrastella tai matkustella.

Vierailija
79/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt, ja siitä on hyvä nauttia ilman stressiä, jos sellaiseen vain tulee mahdollisuus. Se antaa myös tilaa nuoremmille työntarvitsijoille.

Vierailija
80/507 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä suunnitella, mutta toteutus on vähän eri asia. Ja sanoisin, että kyseessä on muutamat, ei monet. Tietty omassa pikku kuplassa saattaa vaikuttaa siltä, että "kaikki tekee näin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi