Mitä helvettiä, nykyään monet jo vähän yli viisikymppiset suunnittelevat eläkkeelle jäämistä ja oravanpyörästä pois hyppäämistä!
Kokoomustako saamme kiittää taas tästäkin, että porukka on aivan uupunutta ja kypsänä jatkuviin yt-kierroksiin ja pätkätöihin?
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Kävikö hallituksessa kenelläkään mielessä, että työpaikat pitäisi olla olemassa ennen kuin ihmiset voidaan painostaa vastaanottamaan ne? Nythän ne työpaikat puuttuu sieltä, ihmisiä vaan painostetaan.
Eihän se tämän nykyhallituksen syy pelkästään ole, että tämä maa on ajettu vuosikymmeniä tähän pisteeseen, josta teitä uuvatteja on varoiteltu ja nyt kun se pahin mahdollinen eli seinä tulossa vastaan niin alkaa kitinä. Olisiko suunnanvaihdos pitänyt sittenkin tehdä vähän aiemmin?? Nyt on jo löysät housuissa. Ei tämä eikä seuraavakaan hallitus saa näin huonoon kuntoon ajettua maata kuntoon ja se on taivaan tosi.
Me olemme nähneet, miten onnellista elämää vanhempamme ovat eläneet päästyään nauttimaan eläkepäivistä jo viisikymppisinä. Nyt kasikymppisinä monilla alkaa olla jo elämänlaatua haittaavia vaivoja, mutta he ovat ehtineet elää hyvää elämää lähes 30 vuotta. Meitä hirvittää se, että meiltä tämä on eläeiän nostamisen myötä evätty eli meidän tulsi lähes kuolla sorvin ääreen. Sen vuoksi suuri osa meidänkin sukupolvestamme haluaisi hypätä pois oravanpyörästä, mutta valitettavan harvalle se on taloudellisesti mahdollista.
Tehty jo. Eikä edes stressin tai uupumuksen tms vuoksi, vaan katsoin, että enempää eläkettä en tarvitse kerätä (jos satun elämään eläkeikään asti), säästöillä matkailen ja vietä suurimman osan vuotta ulkomailla, "kiintopisteenä" velaton talo Espanjassa.
Ensin ajattelin, että tuleekohan tylsää, kun ei tee ollenkaan töitä - ei ole tullut enkä kadu päätöstäni ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseään siitä saa kiittää, että on kartuttanut omaisuuttaan, että voi jäädä pois töistä.
Ja sellaista jossa ei ole suuret juoksevat kustannukset, tässähän moni menee harhaan, mitä suurempi tai useampi asunto/talo, sitä suuremmat ovat kulut, kalliimmat remontit, suuremmat vastikkeet ja sama sääntö koskee myös autoja, veneitä ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen keino tähän ongelmaan: lasketaan rikkailta sanotaan yli 6000€/kk tienaavilta verot aivan minimiin, niin kyllä niitä alkaa työnteko taas kiinnostamaan :D :D :D LOL
Ihan sullekin tiedoksi, että eihän se asia noin mene. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat veroja, nyt ja jatkossakin.
Ihmetellä täytyy, että eikö ihmiset tosiaan ole tuon enempää asioista perillä?? Suomessa on maailman kovin verotus kaikkeen verrattuna ja täällä kitistään, että liian alhaset verot jne. Olette kyllä erityisen typerää sakkia. Ei voi muuta todeta. Suomi suohon tuolla ajattelumaailmalla. No, näättepä vielä kun ne rahat tosiaan loppuu niin samalla loppuu huvitkin sitten kertaheitolla.
Työelämä on henkisesti rankempaa kuin ennen. Ei tämä sen kummempi oire ole.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan kannalta aika valitettavaa. Viisikymppinen ja hyväkunoinen kuusikymppinen on monissa hommissa parasta työvoimaa. Osaa jo hommat vaikka silmät kiinni ja osaa erottaa tehokkaasti oleellisen paskasta.
Oma minimieläkeikä on siinä 67V että kyllä tässä pitää sorvia pyörittää.
Naurettavaa jos ei kelpaa duuniin kun eläkkeellekään ei pääse ja buumerit veivät eläkeputken mukanaan.
Faijakin jäi eläkkeelle 58 vuotiaana. Maistuisi minullekin.
Perus jätkä ja flikka ei ymmärrä korkoa korolle efektiä ja siitä kärsivät loppuelämän
Olin puoli vuotta vapaalla ja palasin työhön muutama kuukausi sitten. Jotain asioita sain tehtyä mutta olisi ptänyt valmistautua vapaaseen paremmin. Vielä olisi eläkeikään likimain kymmenen vuotta mutta mennään kolme vuotta kerrallaan ja katsotaan miltä tuntuu. Rahan puolesta voisin jäädä jo nyt kun on säästöjä kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin puoli vuotta vapaalla ja palasin työhön muutama kuukausi sitten. Jotain asioita sain tehtyä mutta olisi ptänyt valmistautua vapaaseen paremmin. Vielä olisi eläkeikään likimain kymmenen vuotta mutta mennään kolme vuotta kerrallaan ja katsotaan miltä tuntuu. Rahan puolesta voisin jäädä jo nyt kun on säästöjä kertynyt.
Pöllö oot jos jäät töihin
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen keino tähän ongelmaan: lasketaan rikkailta sanotaan yli 6000€/kk tienaavilta verot aivan minimiin, niin kyllä niitä alkaa työnteko taas kiinnostamaan :D :D :D LOL
Olen hyvätuloinen ja olin pohtinut jos voisin siirtyä lyhennettyyn työaikaan jatkossa. Jos veronkevennys toteutuu niin aion jatkaa täysiaikaisena. Margniaaliprosentti 62 on vähän liian korkea että viitsisi mitään ylimääräistä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään siitä saa kiittää, että on kartuttanut omaisuuttaan, että voi jäädä pois töistä.
Ja sellaista jossa ei ole suuret juoksevat kustannukset, tässähän moni menee harhaan, mitä suurempi tai useampi asunto/talo, sitä suuremmat ovat kulut, kalliimmat remontit, suuremmat vastikkeet ja sama sääntö koskee myös autoja, veneitä ja vaikka mitä.
Nimenomaan. Painottaisin tätä kaikista eniten, varsinkin nuorille, jotka kuvittelevat, että vain +3000€/kk palkalla tulee toimeen.
Kerron nyt lyhyesti: Olen 30-vuotias nainen, köyhästä perheestä, jossa oon joutunut koville eli säästämään pienestä pitäen rahaa ja käyttämään sitä siksi järkevästi (siihen mitä oikeasti tarvitsee). Nyt oon paiskinut n. 10-vuotta töitä pienellä palkalla, joka vaihtelee 2000€/kk molemmin puolin. Huom. käteenjäävä osuus aina alle tuon kuitenkin. Ja olen säästänyt 5-numeroisen summan rahaa säästöön, koska olen pitänyt tarkkaa kirjaa menoistani. Harvoin ostan mitään turhaa. Pakolliset menot alle tonnin kuussa. Ei velkoja eikä lainoja. Kaiken ostan aina heti käteisellä, tai jos ei ole tarpeeksi rahaa niin säästän ennen kuin hankin. Kuulostaa ehkä helpolta, mutta oon luopunut monista asioista, joita olisin voinut hankkia/ostaa, jos olisin halunnut. Mutta nyt säästössä sen verran rahaa, että pärjään hyvin vaikka jäisin hetkellisesti työttömäksikin. Että näin paljon voi itse tehdä ja vaikuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sullekin tiedoksi, että eihän se asia noin mene. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat veroja, nyt ja jatkossakin.
Ihmetellä täytyy, että eikö ihmiset tosiaan ole tuon enempää asioista perillä?? Suomessa on maailman kovin verotus kaikkeen verrattuna ja täällä kitistään, että liian alhaset verot jne. Olette kyllä erityisen typerää sakkia. Ei voi muuta todeta. Suomi suohon tuolla ajattelumaailmalla. No, näättepä vielä kun ne rahat tosiaan loppuu niin samalla loppuu huvitkin sitten kertaheitolla.
Ja sullekin tiedoksi että tämä ketju keskustelee siitä että jo 5-kymppiset leppoistaa elämänsä ja jäävät työelämästä pois nauttimaan eläkepäivistä. SItä harrastaa kuitenkin vain ne joilla siihen on varaa eli ne hyvätuloiset. Kun heidän verotustaan kevennetään lisää, on intensiivi leppoistaa elämänsä vielä suurempi kun siihen on paremmin vielä varaa. Sama juttu kuin Orpon typerällä perustelulla että veronalennus houkuttelee lääkäreitä tekemään taas 5-päiväisiä työviikkoja, päinvastoin kiusaus siirtyä siitä 4-päiväisestä viikosta 3-päiväiseen vain kasvaa,
Miten niin nykyään? Kyllä tuota on harrastettu "aina" ja paljon nuorempanakin. Eikö tuo ole hyvä asia niin siirtyy työpaikat nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sullekin tiedoksi että tämä ketju keskustelee siitä että jo 5-kymppiset leppoistaa elämänsä ja jää
Sitten nuoret saavat ne hyvätuloiset työpaikat. Pelkkää plussaa siis.
Mitä mitä. Pysykää nyt siellä töissä vaan, ei me työttömät joudeta firmoja auttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on henkisesti rankempaa kuin ennen. Ei tämä sen kummempi oire ole.
Outoa, että pätee enimmäkseen kuitenkin nuoria työikää lähestyviä tai aloittavia ihmisiä. Onko se niin, että sitä on liian helpolla todellisuudessa päästy kun sana "työ" tuottaa monille jo tuskaa?!
Tätä olenkin pohtinut, koska outoa, että ennen vanhaan harvoin valitettiin mistään vaikka monet joutuivat suurin piirtein taaperoina kunnon hommiin. Eikä viikkorahaakaan saanut tuosta noin vaan.
Kun miettii niin maailma on oikeastaan muuttunut vain helpompaan suuntaan. Eihän edes sosiaalituillakaan ennen pärjännyt mitenkään ilman, että olisit tehnyt siinä sivussa keikkatyötä... että miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Paras päätös oli kuin jäin pois töistä 50 vuotiaana , olin 30 vuotta töissä ja ikävä ei ole.
In your Dreams..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras päätös oli kuin jäin pois töistä 50 vuotiaana , olin 30 vuotta töissä ja ikävä ei ole.
In your Dreams..
Ei ole tuollaista lakipykälää, että pääset 50 kymppisenä eläkkeelle!