Miehet rakastuvat nopeammin ja useammin sekä tunnustavat rakkautensa nopeammin
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011151583.html
Miehet ja naiset rakastuvat eri tavalla. Miesten nopea rakastuminen ja rakkauden tunnustaminen oli aina ollut tiedossani ja olen oppinut sitä varomaan. Onneksi se ei enää vanhemmiten ole niin tavallista.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoitatte eri asioita. Tutkimus vertaa nimenomaan rakastumista eikä miesten himoa tai ihastumista. Osa miehistä kyllä on tunneääliöitä ja sekoittavat itse nämä asiat, mutta se ei liity tutkimukseen mitenkään. Ette te hyvät leidit voi kumota tieteellistä tutkimusta omalla mutuilullanne ja poisselittää aivokemian eroja sillä että miehet on tyhmiä tai himokkaita.
Se mitä mies kutsuu tutkimuksessakin rakastumiseksi ei perustu toisen ihmisen tuntemiseen vaan ihastumiseen joihin seikkoihin, jotka voi havaita, vaikkei toista tunnekaan. Kyllä naiset täällä ihan oikein tulkitsevat.
Hiiritutkimuksissa ollaan todettu seuraavaa: kun koiras laitetaan häkkiin naaraiden kanssa, se parittelee näiden kaikkien kanssa ja sitten "väsyy". Naaraat jatkavat kosiskelua. Koiraan saa innostumaan tämän jälkeen vain uusi naaras.
Ja tosiaan miehet, jotka "rakastavat" aviovaimojaan ja lastensa äitejä, voivat myös ihan hyvin rakastaa toista naista. Netti on pullollaan miesten omia todistuksia tästä, ettei se ole heidän mielestään yhtään keneltäkään pois, mies voi rakastaa haaremia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoitatte eri asioita. Tutkimus vertaa nimenomaan rakastumista eikä miesten himoa tai ihastumista. Osa miehistä kyllä on tunneääliöitä ja sekoittavat itse nämä asiat, mutta se ei liity tutkimukseen mitenkään. Ette te hyvät leidit voi kumota tieteellistä tutkimusta omalla mutuilullanne ja poisselittää aivokemian eroja sillä että miehet on tyhmiä tai himokkaita.
Se mitä mies kutsuu tutkimuksessakin rakastumiseksi ei perustu toisen ihmisen tuntemiseen vaan ihastumiseen joihin seikkoihin, jotka voi havaita, vaikkei toista tunnekaan. Kyllä naiset täällä ihan oikein tulkitsevat.
Okei. Väkevä argumentointisi sai minut muuttamaan kantaani. Tieteellinen menetelmä on epäkelpo ja tulee hylätä. Vauvapalstan mammat löytävät totuuden paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen ollut nuorena naisena sen "rakastumisen" kohteena, jossa mies (useampi) on muutaman päivän tutustumisen jälkeen halunnut viettää koko elämänsä minun kanssani.
Ei rakastuminen ole oikea sana siihen, vaan hullaantuminen, ihastuminen. Hullaantuvat ulkonäköön ja olemukseen tms.
Niinpä. On jokseenkin ällistyttävä kokemus, kun täysin vieras ihminen menee sekaisin sinusta. Eikä tunne kuitenkaan yhtään.
Testosteroni tekee miehistä syyntakeettomia.
äläpä äläpä.... naisillahan ne on ne HORMOONIT, joiden vuoksi käyttäytyvät tyhmästi ja arvaamattomasti
Jep. Naiset ei koskaan tee mitään tyhmää ovulaation aikana. Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tutkimuksessa käsiteltiin suhteessa olevia miehiä ja naisia, he vastasivat kysymyspatteristoon.
Ilmeisesti jokainen sai itse määritellä mitä rakastumisella ja rakkaudella tarkoitetaan tai ainakaan sitä ei uutisessa avattu miten rakkaus oli määritelty. Miesten ja naisten kokemus on erilainen. Mieheltä ikään kuin sammuvat valot, kun hän rakastuu :) Mutta se voi kestää lyhyenkin aikaan, naiset taas rakastuvat hitaammin ja sitoutuneemmin, koska he testaavat miehen sitoutuneisuutta (eivät kaikki eli ne, jotka päätyvät huonoihin suhteisiin).
Olisipa mielenkiintoista nähdä tutkimus, jossa olisi käsitelty sitoutumista, olenko siinäkin oikeassa kuten olen ollut kaikessa mitä olen rakkauselämän sukupuolieroista tähän mennessä ihan ittekseni ajatellut empiiristen kokemusteni perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Väkevä argumentointisi sai minut muuttamaan kantaani. Tieteellinen menetelmä on epäkelpo ja tulee hylätä. Vauvapalstan mammat löytävät totuuden paremmin.
Sitä sanotaan tätiselittämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkea voi tieteellisesti tyhjentävästi tutkia, mm. rakastumiseen sisältyy tietty mysteeri, jota ei voi mitata.
Mies voi olla aidosti rakastunut sen ohikiitävän hetken, sitten kohde jo vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Hiiritutkimuksissa ollaan todettu seuraavaa: kun koiras laitetaan häkkiin naaraiden kanssa, se parittelee näiden kaikkien kanssa ja sitten "väsyy". Naaraat jatkavat kosiskelua. Koiraan saa innostumaan tämän jälkeen vain uusi naaras.
Ja tosiaan miehet, jotka "rakastavat" aviovaimojaan ja lastensa äitejä, voivat myös ihan hyvin rakastaa toista naista. Netti on pullollaan miesten omia todistuksia tästä, ettei se ole heidän mielestään yhtään keneltäkään pois, mies voi rakastaa haaremia.
Hiiriä ja ihmisiä ei voi verrata keskenään, mutta apinoita ja ihmisapinaa voi. Tiede ei toimi niin, että otetaan mielivaltaisesti jokin nisäkäs, johon sovitetaan omia käsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, myös nainen, voi rakastaa useampaa yhtä aikaa. Kuitenkin silloin kun olet valmis satuttamaan rakastasi esim pettämällä, on aika todeta että rakkaus on joko hävinnyt tai sitä ei koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen ollut nuorena naisena sen "rakastumisen" kohteena, jossa mies (useampi) on muutaman päivän tutustumisen jälkeen halunnut viettää koko elämänsä minun kanssani.
Ei rakastuminen ole oikea sana siihen, vaan hullaantuminen, ihastuminen. Hullaantuvat ulkonäköön ja olemukseen tms.
Niinpä. On jokseenkin ällistyttävä kokemus, kun täysin vieras ihminen menee sekaisin sinusta. Eikä tunne kuitenkaan yhtään.
Testosteroni tekee miehistä syyntakeettomia.
äläpä äläpä.... naisillahan ne on ne HORMOONIT, joiden vuoksi käyttäytyvät tyhmästi ja arvaamattomasti
Jep. Naiset ei koskaan tee mitään tyhmää ovulaation aikana. Eihän?
Hormonit tekevät tepposia kaikille, mutta testosteroni hallitsee maailmaa.
29. Kyllä rakkautta voi tutkia ja on tutkittukin, sitä on aivotutkimusten näkökulmasta kuvattu mm. tilapäiseksi mielenhäiriöksi, mikä ainakin itseäni on auttanut ymmärtämään, miten erittäin fiksu mies voi käyttäytyä järjettömästi rakastuessaan yksipuolisesti.
Rakkautta voi tutkia monella tavalla, mutta tässä tutkimuksessa oli ilmeisesti annettu tutkittavien itse määritellä mitä he sillä käsittivät. Miehille kenties rakkaus jo heidän biologiansa perusteella on enemmän mielenhäiriö kuin naisille.
Vierailija kirjoitti:
29. Kyllä rakkautta voi tutkia ja on tutkittukin, sitä on aivotutkimusten näkökulmasta kuvattu mm. tilapäiseksi mielenhäiriöksi, mikä ainakin itseäni on auttanut ymmärtämään, miten erittäin fiksu mies voi käyttäytyä järjettömästi rakastuessaan yksipuolisesti.
Rakkautta voi tutkia monella tavalla, mutta tässä tutkimuksessa oli ilmeisesti annettu tutkittavien itse määritellä mitä he sillä käsittivät. Miehille kenties rakkaus jo heidän biologiansa perusteella on enemmän mielenhäiriö kuin naisille.
Tutkia voi, muttei päästä lopulliseen tunteeseen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Väkevä argumentointisi sai minut muuttamaan kantaani. Tieteellinen menetelmä on epäkelpo ja tulee hylätä. Vauvapalstan mammat löytävät
Joskus se on ihan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkia voi, muttei päästä lopulliseen tunteeseen kiinni.
Mitä tarkoitat lopullisella tunteella? Lopullinen tunne on mielestäni se mikä näkyy aivokuvissa kaikilla samanlaisena ja jota he kuvaavat samaan tapaan. Sen sijaan rakkauden määrittely sanallisesti on monenlaisten diskurssien törmäyskohta. Po. tutkimus oli tuota ehkä pyrkinyt välttämään jättämällä määrittelyn tutkittaville.
Jos miehet eivät sanoisi rakastavansa niin tässä maassa ei syntyisi yhtään suhdetta jos siinä pitäisi odottaa sitä, koska nainen on ihan oma-aloitteisesti valmis puhumaan tunteistaan.
Menee vähän aiheen sivuun, mutta liittyy asiaan. Muistan erään tutkimuksen, missä oli itsensä onnellisiksi tuntevia pariskuntia. Heiltä oli kysytty, mikä on rakkaudentäyteisin hetki. Naisille se oli syvällinen keskustelu, miehille śe ksi.
Miehen "rakastuminen" on kovaa ihastumista joka laimenee kun ollaan suhteessa -silloin mies aloittaa olemaan vittumainen ja välinpitämätön, ja on lähinnä seksin vuoksi suhteessa, jatkaa omaa mieslapsielämää siinä samalla.
Tarpeeksi nuori ja isot tissit niin kaikki rakastuu heti, ei tarvii sanojakaan vaihdella.
Siis se mies joka ampui koiriensa aivoihin naulapyssllä sanoi rakastavansa niitä koiria. Mies joka vollottaa aviovaimonsa hautajaisissa on saattanut pahoinpidellä tätä vuosikymmeniä. Että ennemminkin se miehen "rakkaus" on todella suuri riski naiselle kuin mikään kiva asia.