Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni ei avaa ovea kun ovikelloa soitetaan

Vierailija
20.05.2025 |

Ei siinä mitään, en minäkään. Ihmettelen vain että rämpyttäjä ei voi postilaatikosta tiputtaa lappua missä ilmoittaa asiansa. Jos haluaa välttämättä tavoittaa niin laittakoon lappuun puhelinnumeron. Nykyään kun avaa ovikellon avaajalle niin voi saada vaikka puukosta.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en avaa ovea jos en odota vierasta, postipakettia tms. Ajattelen että mulla ei ole kuitenkaan mitään annettavaa sille ovikellon pimpottajalle, joka todennäköisesti myy jotain tai kerää rahaa keräykseen. Tai tiedustelee jotain talon teknisiin asioihin (nuohous, sähkö, ikkunat, mitälie) liittyviä asioita enkä osaa vastata niihin koska ovat mieheni (joka omistaa talon) vastuulla. Kukaan oma kaverini, tuttuni tai perheenjäseneni ei tule soittamaan ovikelloa ilmoittamatta. 

Vierailija
22/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitähän on ollut tapauksia, että kun on avannut oven niin on saanut aseesta. En suosittelisi avaamaan kenellekään ovea.

Missähän näitä tapauksia on ollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sen verran villillä alueella , etten todellakaan avaa , tutut ei soittele ovikelloa , meillä on koputuskoodi , niin hullulta kun se kuulostaakin .

Vierailija
24/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaisin? Jos joku tulee käymään kylässä hän ilmoittaa. Jos jollain on hätä niin kyllä hän pitää muutakin ääntä kuin soittaa ovikelloa. Ovikellon soittajat ovat yleensä kerjääjiä, myyjiä tai muuten vain sekaisin.

Vierailija
25/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitähän on ollut tapauksia, että kun on avannut oven niin on saanut aseesta. En suosittelisi avaamaan kenellekään ovea.

Lopeta nyt hyvä ihminen se peukun vetäminen.

No tuokin voisi olla syy, että kannattaa lopettaa huumeet tai edes valita seuransa huolellisesti, ettei ihmisten ympärillä ole mitään sekopäitä. 

Vierailija
26/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun sen verran villillä alueella , etten todellakaan avaa , tutut ei soittele ovikelloa , meillä on koputuskoodi , niin hullulta kun se kuulostaakin .

Ymmärrän. Mä olin kerran muuttanut alueelta pois, kun sieltä ex naapuri alkoi pommittamaan tekstiviesteillä, joissa vaati pill*a ja rakkaat mammat, tämä on tosi tarina ja ihan tosi. 

Huh mä olin tosi helpottunut, etten asunut sen äijän naapurissa enää. 

Vierailija
27/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessorini jäi jumiin kohtaan "avaa ovikellon avaajalle" syntax error error no compute

Vierailija
28/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aniharvoin ovikellonsoittajalla on mitään tärkeää asiaa ja yleensä jonkun sortin kerjäläisistä kyse.

Vierailija
29/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ovisilmä. Viimeksi kun ovikello soi täysin yllättäen päivällä ja oma lapsi kaikkine kavereineen oli koulussa, tuli vilkaistua kuka ihme siellä rinkuttaa kelloa. Unisefin kerjääjä sieltä toljotti leveä hymy kasvoillaan. En avannut.

Vierailija
30/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt sellaista ovikellokameraa. Saako sellaisen asentaa kerrostalossa ovensa pieleen?

ei, kotirauhan aluetta on kerrostalokäytävä. et voi asentaa mm ovisilmäkameraa,joka kuvaisi tapahtumia ja kortti tietokeneelle ja siitä katsoo ketä on käynyt oven takana. porraskäytävääet saa kuvat. omassa talossa saat kun rajattuna alue,ei näkymää naapuriin jne. juuri oven edusta, ikkunasi,takapiha jne. tiukka rajaus.

Vierailija
31/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatavilla sellainen kamera joka laitetaan ovisilmän tilalle. Ulkopuolelta ei voi huomata onko pelkkä ovisilmä vai kamera.

Vierailija
32/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin ovikellon pois. Siinähän kuvittelevat pimputtelevansa.

olisihan se hyvä tietää ketä oventakana pyörii. ja tarranauha,isolla kaupustelu ja vastaaba kielletty. tai ei kiitos kaupustelua ja vastaavaa. 

toimii. ja niin enkuks sama,niin paljon noita ulkomaaneläviä kauppaa yhtä sun toista käsityötään tai keräystä.

Vierailija
33/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa tekstin oveen että jos painaa ovikelloa niin suostuu sopimukseen jolla maksaa oven avaamisesta 50e. Parkkifirmojen malliin siis.

Vierailija
34/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt sellaista ovikellokameraa. Saako sellaisen asentaa kerrostalossa ovensa pieleen?

Ei saa. Rappukäytävää ei saa kuvata (ellei ole kaikkien asukkaiden suostumusta).

Tjaa, tää on näitä lain tulkintajuttuja.

se on totta että rapussa kulkijoita ei saa kuvata mutta jos voit asentaa kameran niin että se kuvaa vain ja ainoastaan siinä ovella seisojaa niin sepä onnistuu. Tekniikka tähänkin on olemassa vaan ei nyt ehkä ihan halvimmissa ovikellokameroissa.

Vierailija
35/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kotiasussa eli aamutakki tai yöpuku päällä en mielelläni avaa, tuttujen kanssa sovitaan etukäteen vierailuista.  

Vierailija
36/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka avaa? Viimeksi siellä oli jehovat. Sitä edellisellä kerralla vissiin niitä jenkkimormoneita. Sitä edellisellä kerralla puolestaan joku krääsän kaupustelija. Ei kiinnosta avata ovea tuntemattomille.

Vierailija
37/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pelokasta porukkaa! Ettei uskalla omaa ovea avata ja kysyä ovella olevan asiaa?? Mitä helvettiä?

Onko älypuhelimien parissa vietetty aika vierottanut ihmiset todellisuudesta? 

Pidän tuollaista jopa sairaana.

Vierailija
38/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä avaan jos on sovittu tapaamisesta. En tietenkään muuten, etenkään jos olen kännissä tai nussimassa, tai kännissä nussimassa.

Vierailija
39/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa enää, kun siellä on nykyään aina joku ovelta ovelle kauppias. En halua mennä räjähtäneen näköisenä avaamaan ovea heille ja eteinen on tosi sotkuinenkin usein.

Vierailija
40/51 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi, kun joku soitti oikelloa, en avannut. Kohta soitteli naapuriovea ja sitä seuraavaa. Kerrosta alempana joku avasi ja soittaja aloitti Jeesus-puheensa niin, että käytävä raikasi.